Dilemma. Syg kæreste og ik friske børn.c

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bare-mig skriver:

Jamen fordi den der skal passe børnene er syg giver dig jo ikke ret til at tage en barns sygedag. Jeg har fuld forståelse for du bliver hjemme - jeg ville have gjort det samme! Men hvis ret skal være ret kan man ikke bruge en barns syg i sådan en situation. Du står nu uden en pasnings mulighed til dine børn og er derfor nødt til enten at tage en feriedag eller omsorgsdag. Når du tager en barns sygedag så er det jo dit arb der betaler for at du ikke har pasning til dine børn i dag

Ok det ved jeg så ik noget om, men går ud fra at min chef har styr på det, også må hun jo bare skrive det på sådan så, det passer.

Ska så lige siges at det er første gang i de 5 år vi haft børn, at det er sket! Ellers er det normalt også bare kærsten tager fri de timer før, hvis jeg har sku ha aftenvagt, også arbejder han bare hjemfra om aftnen, når ungerne er puttet. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

StineW79

Milas14 skriver:

Jeg har osse haft aftenvagt og min leder sagde at der ik var noget der hed barn syg! Men uanset om det er barn syg eller omsorgsdag, er du jo væk fra jobbet.. Hvad har din kæreste sagt, ville han gerne ha du blev hjemme?

Min chef sagde bare at det var helt ok, med barnets første sygedag, når nu kærsten var så syg at han ik ka "passe" som han jo plejer, når jeg har aftenvagt! 

Jamen han ka slet stå op, har kastet op i stride strømme, og syntes ik at han ku passe 2 syge børn oveni. Normalt ber han aldrig om noget, så han er helt skidt i dag! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

Milas14

Jeg kan godt forstå du er hjemme

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

Yurie skriver:

Jeg sidder lige og læser et svar fra jordmoderforeningen, hvor der står en arbejdsgiver ikke bare kan henvise til at den anden forældre blot kan passe barnet om natten, da de jo skal på arbejde næste dag og hvis man har været på arbejde hele natten ikke kan passe et sygt barn.

men det er vist forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads.

Ja der er sikkert stor forskel, men syntes da det lyder meget rimeligt! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

StineW79 skriver:

Min chef sagde bare at det var helt ok, med barnets første sygedag, når nu kærsten var så syg at han ik ka "passe" som han jo plejer, når jeg har aftenvagt! 

Jamen han ka slet stå op, har kastet op i stride strømme, og syntes ik at han ku passe 2 syge børn oveni. Normalt ber han aldrig om noget, så han er helt skidt i dag! Vh stine

Og det er jo lederen der bestemmer.

Jeg tror det er forskelligt fra sted til sted. Inde på jordmoderforeningen står der at lederen faktisk ikke kan afvise ønske om 1 og 2 sygedage, og hvis du har nattevagt, kan de ikke bare henvise til at partneren passe barnet, da de jo skal op næste morgen og på arbejde, og du ikke selv vil kunne passe et sygt barn fordi du skal sove

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

StineW79 skriver:

Ja der er sikkert stor forskel, men syntes da det lyder meget rimeligt! Vh stine

synes jeg også. bare fordi det er om aftenen, bør man da have samme rettigheder som om dagen. du kan da også få en til at passe dit barn om dagen, hvis det er sygt(hvis du har en bedste der går hjemme)

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

Yurie skriver:

synes jeg også. bare fordi det er om aftenen, bør man da have samme rettigheder som om dagen. du kan da også få en til at passe dit barn om dagen, hvis det er sygt(hvis du har en bedste der går hjemme)

Ja jeg tænkte i hvert fald heller ik lige over at der sku være forskel. Men nu er det heldigvis ogsåførste gang i de 5 år vi haft børn, at det er sket at kærsten er syg samtidig med ungerne. Eller i hvert fald så syg at han ik har ku passe dem, mens jeg har været på arbejde! 

Og ps, er total imponeret over alle dine loder!! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

StineW79 skriver:

Ja jeg tænkte i hvert fald heller ik lige over at der sku være forskel. Men nu er det heldigvis ogsåførste gang i de 5 år vi haft børn, at det er sket at kærsten er syg samtidig med ungerne. Eller i hvert fald så syg at han ik har ku passe dem, mens jeg har været på arbejde! 

Og ps, er total imponeret over alle dine loder!! Vh stine

Jeg tænkte heller ikke at der ville være forskel. Man bliver jo syg på alle tider af døgnet og hvis man ikke har chance for pasning, hvorfor skal man så bruge en fridag, det er jo ikke ens egen skyld, hvis ens barn bliver sygt, og ingen kan passe dem. så er det jo et barn syg. og der er jo forskel på fridag og barn syg når man ser på fravær

Jeg er også imponeret over dem

Anmeld

11. februar 2014

MorDk

StineW79 skriver:

Det ka man godt hvis den der normalt sku ha haft ungerne efter inst lukketid også er syg. 

Normalt hvis vi har barn syg, og jeg feks ska møde i en aftenvagt, så kommer kærsten jo bare hjem når jeg ska køre, også er det jo ik noget problem med "pasning" 

I det her tilfælde er kærsten faktisk mere syg end ungerne og kaster op i stride strømme, og har ik nogen chance for at ka passe dem alene, og vi har ik andre der ka passe i dag. Vh stine

Men så er det det vidst ikke det man kalder "barn syg" så vidt jeg har forstået? Eller er der andre regler på din arb.plads?

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

MorDk skriver:

Men så er det det vidst ikke det man kalder "barn syg" så vidt jeg har forstået? Eller er der andre regler på din arb.plads?

Min chef sagde i hvert fald at det bare var helt ok!

De andre steder jeg har været har der aldrig været problemer, hvis en meldte barnets første sygedag i en aftenvagt, hvis manden feks var for syg til at passe et sygt barn, så må indrømme jeg aldrig har tænkt over det. 

Og ellers må hun jo bare sætte det på som afspadsering. I hvert fald var det godt jeg blev hjemme, for thea har lige brækket sig ud over hele wc'et ( og ja det var udover wc'et, ik i wc'et ) og kærsten hørte ingenting, selvom hun kaldte! Øv øv! 

Heldigvis virker alberte frisk igen! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.