Dilemma. Syg kæreste og ik friske børn.c

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2014

MorDk

StineW79 skriver:

Jeg har valgt t tage barnets første sygedag, da han kaster op, og bare er rigtig dårlig. X

Troede ikke man kunne tage barn syg når man er aftenvagt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

ano14316

StineW79 skriver:

Her gik vi ellers og trode at alberte var helt frisk igen, efter hun havde omgangssyge i fredags. Men så i går aftes kastede hun op igen og havde dårlig mave ud over det hele. Suk, suk.

Nu går thea og klager over at hun har ondt i maven, og ingen appetit, og virker ik helt frisk.

Kærsten har lige lagt sig ind på gæsteværelset, med dårlig mave og en spand i tilfælde af at han ska kaste op, pga mega kvalme.

Nu til mit dilemma!!! Jeg syntes self ik at ungerne ska i pasning i dag ( vi har ik ferie ) og jeg ska endelig på arbejde kl 14, men syntes ik jeg ka lade kærsten være alene hjemme med 2 halv syge unger, når han selv er ret så dårlig. Og lige i dag har vi desvære ik mulighed for en babysitter. 

What to do, what to dó?? Blive hjemme og passe dem alle, eller tage på arbejde, og først være hjemme igen kl 23?? Vh stine

Jeg ville blive hjemme.. der er rwt stor chance for at du selv allerede er smittet og tager det med til dine beboere...

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
MorDk skriver:

Det ka man godt hvis den der normalt sku ha haft ungerne efter inst lukketid også er syg. 

Normalt hvis vi har barn syg, og jeg feks ska møde i en aftenvagt, så kommer kærsten jo bare hjem når jeg ska køre, også er det jo ik noget problem med "pasning" 

I det her tilfælde er kærsten faktisk mere syg end ungerne og kaster op i stride strømme, og har ik nogen chance for at ka passe dem alene, og vi har ik andre der ka passe i dag. Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

ano14316 skriver:

Jeg ville blive hjemme.. der er rwt stor chance for at du selv allerede er smittet og tager det med til dine beboere...

Ja det ku da være hyggeligt med 20 beboer ramt af Roskilde syge 

Prøvede det faktisk engang jeg arbejde på et plejehjem for en 7 år siden, hvor jeg mødte ind på arbejde og fik at vide at alle vores beboer hade været/ var ramt af roskildesyge. Jeg havde vagt i 8 timer, og jeg lå med roskildesyge i 3 dage efter, og tabte mig ca 5 kg. Effektiv slankekur, men puha det var ik særligt fedt!! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

ano14316

Ja det ku da være hyggeligt med 20 beboer ramt af Roskilde syge 

Prøvede det faktisk engang jeg arbejde på et plejehjem for en 7 år siden, hvor jeg mødte ind på arbejde og fik at vide at alle vores beboer hade været/ var ramt af roskildesyge. Jeg havde vagt i 8 timer, og jeg lå med roskildesyge i 3 dage efter, og tabte mig ca 5 kg. Effektiv slankekur, men puha det var ik særligt fedt!! Vh stine

Puha øv... Der vil man helst gerne undgå...

Man bliver bare så syg af det..

Vi har været ramt en del gange pga mange indlæggelser og så kørte det o vuggeren meget meget længe sidste vinter da forældre blev ved med at sende børn med dårlig mave af sted og ikke holde de 48 timer.
En gang var jeg overbevist om jeg skulle dø og min kæreste måtte tage barn syg fordi både Magnus og jeg var syg.. men kunne intet...

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

ano14316 skriver:

Puha øv... Der vil man helst gerne undgå...

Man bliver bare så syg af det..

Vi har været ramt en del gange pga mange indlæggelser og så kørte det o vuggeren meget meget længe sidste vinter da forældre blev ved med at sende børn med dårlig mave af sted og ikke holde de 48 timer.
En gang var jeg overbevist om jeg skulle dø og min kæreste måtte tage barn syg fordi både Magnus og jeg var syg.. men kunne intet...

Ja det er bare overhovedet ik sjovet! Sidst jeg havde det for 5 år siden, hvor thea var helt nyfødt, var jeg sikker på jeg sku dø. Endte med at kærsten var nød til at samle mig op ude på gulvet mellem badeværelset og soveværelset. Ku simpelhen ik stå op pga dehydrering.

Og min kæreste brokker sig aldrig over noget, men i dag, ku han slet ik overskue at sku være alene med dem. Stakler! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

Bare-mig

MorDk skriver:

Det kan man heller ikke hverken som aftenvagt el nattevagt. Så skal man bruge feriedage el omsorgsdage ved akut behov for fri i en evt. Aftenvagt.

Anmeld

11. februar 2014

Bare-mig

StineW79 skriver:

Det ka man godt hvis den der normalt sku ha haft ungerne efter inst lukketid også er syg. 

Normalt hvis vi har barn syg, og jeg feks ska møde i en aftenvagt, så kommer kærsten jo bare hjem når jeg ska køre, også er det jo ik noget problem med "pasning" 

I det her tilfælde er kærsten faktisk mere syg end ungerne og kaster op i stride strømme, og har ik nogen chance for at ka passe dem alene, og vi har ik andre der ka passe i dag. Vh stine

Jamen fordi den der skal passe børnene er syg giver dig jo ikke ret til at tage en barns sygedag. Jeg har fuld forståelse for du bliver hjemme - jeg ville have gjort det samme! Men hvis ret skal være ret kan man ikke bruge en barns syg i sådan en situation. Du står nu uden en pasnings mulighed til dine børn og er derfor nødt til enten at tage en feriedag eller omsorgsdag. Når du tager en barns sygedag så er det jo dit arb der betaler for at du ikke har pasning til dine børn i dag

Anmeld

11. februar 2014

Milas14

Jeg har osse haft aftenvagt og min leder sagde at der ik var noget der hed barn syg! Men uanset om det er barn syg eller omsorgsdag, er du jo væk fra jobbet.. Hvad har din kæreste sagt, ville han gerne ha du blev hjemme?

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Bare-mig skriver:

Jamen fordi den der skal passe børnene er syg giver dig jo ikke ret til at tage en barns sygedag. Jeg har fuld forståelse for du bliver hjemme - jeg ville have gjort det samme! Men hvis ret skal være ret kan man ikke bruge en barns syg i sådan en situation. Du står nu uden en pasnings mulighed til dine børn og er derfor nødt til enten at tage en feriedag eller omsorgsdag. Når du tager en barns sygedag så er det jo dit arb der betaler for at du ikke har pasning til dine børn i dag

Jeg sidder lige og læser et svar fra jordmoderforeningen, hvor der står en arbejdsgiver ikke bare kan henvise til at den anden forældre blot kan passe barnet om natten, da de jo skal på arbejde næste dag og hvis man har været på arbejde hele natten ikke kan passe et sygt barn.

men det er vist forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.