Dilemma. Syg kæreste og ik friske børn.c

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.822 visninger
47 svar
36 synes godt om
11. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her gik vi ellers og trode at alberte var helt frisk igen, efter hun havde omgangssyge i fredags. Men så i går aftes kastede hun op igen og havde dårlig mave ud over det hele. Suk, suk.

Nu går thea og klager over at hun har ondt i maven, og ingen appetit, og virker ik helt frisk.

Kærsten har lige lagt sig ind på gæsteværelset, med dårlig mave og en spand i tilfælde af at han ska kaste op, pga mega kvalme.

Nu til mit dilemma!!! Jeg syntes self ik at ungerne ska i pasning i dag ( vi har ik ferie ) og jeg ska endelig på arbejde kl 14, men syntes ik jeg ka lade kærsten være alene hjemme med 2 halv syge unger, når han selv er ret så dårlig. Og lige i dag har vi desvære ik mulighed for en babysitter. 

What to do, what to dó?? Blive hjemme og passe dem alle, eller tage på arbejde, og først være hjemme igen kl 23?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Kamilla-m

Jeg tror jeg var blevet hjemme vis han ikke havde fået det bedre inden middag.. 

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
MortilMogL skriver:

Jeg tror jeg var blevet hjemme vis han ikke havde fået det bedre inden middag.. 

Problemet med at melde barnets første sygedag så sent, er at de ka ha rigtig svært ved at få en ind i min vagt i aften, når nu der også er ferie osv. I forvejen er vi ku 2 på arbejde, i stedet for 3 til 20 beboer. ( jeg er pædagog i et bosted )

Total dilemma! Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg ville blive hjemme.

Jeg har selv lige været igennem en omgangssyge, og jeg var under ingen omstændigheder i stand til, at tage mig af vores børn.

Kh Mom

Anmeld

11. februar 2014

lineog4

Nu ved jeg ikke hvor hårdt han er ramt - men jeg er nok ravnemor/kæreste og ville have taget på arbejde.

Anmeld

11. februar 2014

Bare-mig

På mit arb er der ikke noget der hedder barn syg i aften vagt - for man har jo skaffet pasning da børnehave osv har lukket om aftenen. Jeg arb selv på et bosted. 

Du må ringe og bede om en feriedag el omsorgsdag  

Anmeld

11. februar 2014

Jibbe

Jeg ville tage på arbejde. Altså når man står alene med det, kan man klare en del mere, end når man ved at der er en hjælper. Jeg er så strid, at jeg synes det er mere synd for din kollega, der ender med at knokle røven ud af bukserne og stresse, end at manden får lov at passe ungerne og mande sig lidt op. Jeg synes ikke det er gyldig grund til en sygemelding.

Anmeld

11. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Må indrømme, at jeg som både forældre og kæreste (kone) ville blive frygtelig skuffet hvis min mand drog på arbejde (en aften), hvis både jeg og ungerne var syge - hvis det kun var ungerne, så kunne jeg såmænd godt selv passe dem. Men jeg har selv lige ligget, og jeg kunne ikke passe børn selv, idet jeg lå med hovedet i spanden hele tiden og tilsidst var så afkræftet at jeg slet ikke kunne stå på benene.

Det ville have været virkelig synd for ungerne hvis farmand var draget på job, for så havde de skulle klare sig selv i de timer - og nej! Jeg kunne ikke bare mande mig op.... Nogle gange er man rent faktisk så syg, at man ikke kan tage vare på andre.
Og JA! Jeg ved godt at der findes enlige forældre der gør det, og godt for dem, men mon ikke deres børn engang imellem ville ønske der var en til at tage sig at deres mor/far når denne var syg, eller tage sig af dem, så de ikke skulle klare det meste selv?

Man er familie først, og derefter kollega.

Ens største ansvar vil efter min mening altid ligge hos familien.

Kh Mom

Anmeld

11. februar 2014

lineog4

Mom skriver:

Må indrømme, at jeg som både forældre og kæreste (kone) ville blive frygtelig skuffet hvis min mand drog på arbejde (en aften), hvis både jeg og ungerne var syge - hvis det kun var ungerne, så kunne jeg såmænd godt selv passe dem. Men jeg har selv lige ligget, og jeg kunne ikke passe børn selv, idet jeg lå med hovedet i spanden hele tiden og tilsidst var så afkræftet at jeg slet ikke kunne stå på benene.

Det ville have været virkelig synd for ungerne hvis farmand var draget på job, for så havde de skulle klare sig selv i de timer - og nej! Jeg kunne ikke bare mande mig op.... Nogle gange er man rent faktisk så syg, at man ikke kan tage vare på andre.
Og JA! Jeg ved godt at der findes enlige forældre der gør det, og godt for dem, men mon ikke deres børn engang imellem ville ønske der var en til at tage sig at deres mor/far når denne var syg, eller tage sig af dem, så de ikke skulle klare det meste selv?

Man er familie først, og derefter kollega.

Ens største ansvar vil efter min mening altid ligge hos familien.

Kh Mom

Det afhænger af hvor hårdt man er ramt. Kan huske en gang vi var på ferie på Ærø og min mand lagde sig i 4 dage hvor det stod ud af ham i begge ender - endte med at få lægeordineret tilskud af vand, salt og andre mineraler. Der havde jeg selvsagt aldrig gået fra han alene med vores børn/ barn.

Men er min mand i stand til at tage vare på børnene og vi sammen vurderer det er han så tog jeg på arbejde. Jeg blev ikke hjemme bare fordi han var syg, men fordi han var så syg så det ikke var ansvarligt.

Anmeld

11. februar 2014

Isabella_mor

Jeg var blevet hjemme, ligesom min kæreste ville gøre hvis det var omvendt.! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.