bidrag fra far?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

700 for udgifter ved fødsel, engangsydelse..... og så underhold i tre måneder..... Går udfra at det er til opstart af baby..... Børnepengene hver måned er jo for at forsørge baby feks bleer, mme......

Ja men det er stadigvæk mange penge. næsten 5000, du siger at du ikke mangler så meget, små ting.. hvorfor så søge flere penge(ja ved godt jeg sagde du skulle søge) fra ham hvis I er uvenner(kan det ende at I bliver endnu mere uvenner og det går ud over begge børnene. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

stjernehimmel

Da jeg i sin tid fik min datter, fik jeg det. Det er noget man kan søge hvis man ikke er sammen med barnets far, der skal ses som en hjælp i forbindelse med fødsel og køb af evt barne vogn....

det et er så vidt som jeg ved til lavtlønnede, jeg fik 1800kr( han havde intet købt) men måneden efter modregnede de det i min kontanthjælp....

det er det samme i forbindelse ved dåb og konfirmation, her kan man også søge...

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

stjernehimmel skriver:

Da jeg i sin tid fik min datter, fik jeg det. Det er noget man kan søge hvis man ikke er sammen med barnets far, der skal ses som en hjælp i forbindelse med fødsel og køb af evt barne vogn....

det et er så vidt som jeg ved til lavtlønnede, jeg fik 1800kr( han havde intet købt) men måneden efter modregnede de det i min kontanthjælp....

det er det samme i forbindelse ved dåb og konfirmation, her kan man også søge...

Så du fik faktisk ikke de 1800, du får det der ikke bliver trukket fra din kontanthjælp?

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Okay har så slet ikke fanget de allerede har et barn sammen, det vil nok ændre en del

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4699

ja det står på den første side, så hun har også ting fra den store, hun kan bruge.

Anmeld

10. februar 2014

stjernehimmel

Yurie skriver:

Så du fik faktisk ikke de 1800, du får det der ikke bliver trukket fra din kontanthjælp?

Nej det gjorde jeg ikke... Han betalte, men jeg mistede dem egentlig bare....

vi gjorde det den vej for at der ikke skulle blive noget bagefter, men det var så dumt... Da vi egentlig bare mistede de penge....

Det andet valgte jeg fra mht fødsel....for kan ik se hvad han skal betale til den for....

barnedåb og konfi kommer han heller ikke til, da han ikke ser hende og så kan jeg ikke se nogen grund til det....

Anmeld

10. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Yurie skriver:

Stakkels mænd... altså børnebidrag er vel fair nok, men at de også skal betale to måneder før og efter, skal de så også betale børnepenge den første måned efter??

Men de der 700 forstår jeg ikke helt(jeg har ikke født, så ved ikke hvordan det foregår) Betaler man for det? Hvad skal de 700 bruges til?

Det her er faktisk et emne jeg er lidt lost på

Jeg betalte ikke en reje til noget som helst da jeg fødte, så jeg fatter heller ikke hvad de 700kr er tænkt til  Benzin til og fra sygehuset  Hehe

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Bliver også meget forvirret og har faktisk aldrig hørt nogle skulle betale, ved ikke om det er lavet som særlig hjælp, hvis mor er meget lavtlønnede og far er højtlønnet. Står intet om kriterierne for at søge.

Ja jeg håber da at det er hvis manden tjener meget, ellers kommer han da i minus, hvis han skal af med så meget over de næste tre måneder.

Men hvis man har fået 2000, selv har brugt 2000, og har ting fra den store, så burde man kunne have det meste. der var en der skrev at hun havde købt barnevogn, puslebord og seng for omkring 500-600.

Men der er så mange regler, man bliver ør i hovedet. når jeg kommer tilbage til danmark(hvis jeg gør) Skal jeg søge på alt.. bare for at se hvad der sker. jeg synes man kan penge til alt snart.

Anmeld

10. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

ja det står på den første side, så hun har også ting fra den store, hun kan bruge.

Ah den del har jeg misset

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Mor11 skriver:

Jeg betalte ikke en reje til noget som helst da jeg fødte, så jeg fatter heller ikke hvad de 700kr er tænkt til  Benzin til og fra sygehuset  Hehe

Jeg sad også lidt Jeg kan slet ikke se hvorfor han skal betale 700kr til fødslen... Hvis det er for dyrt i bil, må de tage bussen(eller toget) Det skal man hvor jeg bor, hvis man ikke har bil..

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Ah den del har jeg misset

det er også meget kort i et halvt langt indlæg... := Og det er sent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.