bidrag fra far?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Er det ikke den alm børnebidrag du tænker på, han skal jo betale børnebidrag fast fra barnet er født til det bliver 18.

Har aldrig hørt om, at man kan søge om at far skal betale for opstart til den lille, noget du har link til
Synes det er flot han allerede har hjulpet dig af egen fri vilje

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6492

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Han skal betale børnebidrag så du får støtte fra ham, mener vist det er 700kr i måneden

Har sat et link ind kan du åbne det???? Det er fødsel og underhold til mor...

Anmeld

10. februar 2014

Kløver

Anonym skriver:

Ah ja kan godt se der er engangsydelse på 700kr ved fødsel og 1300kr månedligt, me. Kan intet se om bidrag til udstyr til den bette, som du beskriver

Anmeld

10. februar 2014

Kløver

Anonym skriver:

Har sat et link ind kan du åbne det???? Det er fødsel og underhold til mor...

Normalbidrag til dåb udgør i 2014:

kr. 1.124

Normalbidrag til konfirmation udgør i 2014: (normalbidrag + 50 % udgør kr. 4.496 og normalbidrag + 100% kr. 5.620)

Kr. 3.372

Normalbidraget ved fødsel udgør i 2014:

kr. 772

Normalbidrag til mors underhold omkring fødslen udgør i 2014 månedligt:

kr. 1.346

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ah ja kan godt se der er engangsydelse på 700kr ved fødsel og 1300kr månedligt, me. Kan intet se om bidrag til udstyr til den bette, som du beskriver

Nej det er også det jeg mente..... ) tænkte bare at det var til udstyr til den lille..... Men tror du at jeg kan søge det eller????

Anmeld

10. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er godt nok stadig sammen med min kæreste men vil være enlig forælder og forsørger da vi ikke bor sammen og heller ikke kommer til det. Og her har farmand altså ikke lagt en krone til udstyr til baby. - Jeg anede faktisk ikke at man sådan kunne søge om andet end børnebidrag fra faren . Det ville jeg nu heller ikke benytte mig af, da jeg hellere vil være gode venner med ham 

Men jeg ville bare lige sige at selvom man er af alene og ikke har ret mange penge (er selv på su) så kan man SAGTENS få råd til alt hvad baby skal bruge, hvis ikke det hele nødvendigvis skal være splinternyt. 
Jeg mangler også alle stof ting (stof-bleer, tøj, sengetøj osv.) Men regner ikke med at have brugt mere end 3-4000 kr IALT når baby kommer til sommer. - Og fordelt på flere måneder er det altså ikke så slemt. For mig har dba.dk været guld værd, fordi der er meget der faktisk er i rigtig god stand, men som bliver solgt til under halv pris. 

Puh, det blev lidt langt. Men jeg ville egentlig bare sige at selvom man er ene om det kan det godt lade sig gøre at skaffe alt hvad skaffes skal
Og så håber jeg da for dig og baby at du og eksen kan finde ud af at blive lidt gode venner igen 

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Der står ikke at han skal hjælpe med udstyr og hvor får du de 5000 fra?

Der står at han kan hjælpe i to måneder før og en måned efter.

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nej det er også det jeg mente..... ) tænkte bare at det var til udstyr til den lille..... Men tror du at jeg kan søge det eller????

DU kan altid søge og så få et ja eller et nej..

Men du skal jo nok skrive på hvorfor du søger dem, og du mangler jo ikke voldsomt meget(altså at det kan gøres billigt) Og du har allerede fået 2000 af ham, som er hvad du ca ville få hvis du blev godkendt, så han har jo betalt det du ville få

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Der står ikke at han skal hjælpe med udstyr og hvor får du de 5000 fra?

Der står at han kan hjælpe i to måneder før og en måned efter.

Det står underhold til mor i tre månder og fødselsbidrag….. 1346 x 3 + 772 = 4810 kroner......

Anmeld

10. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Han ska jo først ha vores barn hjem når den er omk 9 månder eller sådan noget så han har ik nogen udgifter før om over et år....... Mange af tingene havde jeg også fra vores store barn, vi har købt barnevogn og puslebord og lidt tøj sammen....... så han har betalt omk 2000 kroner.......

Kan stadig ikke retfærdiggøre at han skal betale halvdelen af dine ting? For hvad er halvdelen? Der er jo væsentlig forskel på at betale en ny Oddervogn og en brugt fx. Skal du også betale halvdelen af hans babyting når barnet er 9måneder så? 

I øvrigt har han da en udgift på 1300kr om måneden til dig (som er til baby) fra barnet er født og 18år frem. Så uden udgifter er han da ikke. Og jeg vil vove at påstå at vores søn ikke kostede 1300kr i måneden som spæd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.