bidrag fra far?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2014

Mor til Majbørn

Yurie skriver:

Men det kan da ikke være farens problem. Hvis hun skal krydse noget, må hun sku da selv betale det.

Det kan da godt være det er moderens eget valg - men hvad nu hvis de faktisk bor i to forskellige regioner og hun gør det for faderens skyld?

Det var sådan set bare for at oplyse, at der er en type brugerbetaling på fødsler i forbindelse med frit sygehus-valg - om end det måske er et underligt valg at træffe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Majbørn skriver:

Det kan da godt være det er moderens eget valg - men hvad nu hvis de faktisk bor i to forskellige regioner og hun gør det for faderens skyld?

Det var sådan set bare for at oplyse, at der er en type brugerbetaling på fødsler i forbindelse med frit sygehus-valg - men end det måske er et underligt valg at træffe.

Ja, men så må man gå udfra at det er en aftale mor og far imellem som de selv finder ud af. Synes det er underligt at man generelt har ret til 700kr i forbindelse med fødsel som som udgangspunkt er gratis for alle.  

Det var ikke rettet mod dig, ved jo godt det ikke er dig der har lavet reglerne  hehe. Det var bare mine tanker omkring de regler.

Anmeld

11. februar 2014

Milas14

Børnebidraget er på 1240 kr. Det er mig der betaler børnebidrag til mine børn og jeg betaler 2540kr for 2 børn om måneden.. Det kommer an på indkomst, for tjener man meget, så kan der søges om forhøjet børnebidrag

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Mor til Majbørn skriver:

Det var sådan set bare for at oplyse, at der er en type brugerbetaling på fødsler i forbindelse med frit sygehus-valg - om end det måske er et underligt valg at træffe.

Jeg anklager heller ikke dig for noget.

Det er da også sødt af hende men hvorfor skal han betale for det? Så kan han vel ligeså godt komme til hospitalet i hendes by(hvilket jeg da helt sikkert selv vil have, hvis jeg ender der) Er det ikke bedre at hun kommer til det nærmeste hospital og han så kommer til hende?

Jeg ved ikke, men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor han skal betale det og 700 er meget for en køretur

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Milas14 skriver:

Børnebidraget er på 1240 kr. Det er mig der betaler børnebidrag til mine børn og jeg betaler 2540kr for 2 børn om måneden.. Det kommer an på indkomst, for tjener man meget, så kan der søges om forhøjet børnebidrag

Det er ikke børnepenge vi snakker om det. det er noget man kan søge om til måneder før fødslen og en måned efter og så under fødslen.

Anmeld

11. februar 2014

mpr

Anonym skriver:

Har sat et link ind kan du åbne det???? Det er fødsel og underhold til mor...

Altså med mindre i har været gift så skal han ikke betale underholdnings bidrag til dig.. Og synes ikke helt jeg kan se hvor du får det tal (5000 kr) fra  

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Chel1992 skriver:

Altså med mindre i har været gift så skal han ikke betale underholdnings bidrag til dig.. Og synes ikke helt jeg kan se hvor du får det tal (5000 kr) fra  

Det regnskab har hun skrevet til mig, det blev dog kun omkring 4800.

Men jeg kan slet ikke se hvorfor han skal ligge og betale så mange penge, han betaler vel allerede børnepenge når de også har et ældre barn.

Anmeld

11. februar 2014

mpr

Yurie skriver:

Det regnskab har hun skrevet til mig, det blev dog kun omkring 4800.

Men jeg kan slet ikke se hvorfor han skal ligge og betale så mange penge, han betaler vel allerede børnepenge når de også har et ældre barn.

Nej nej jeg retfærdiggør heller ikke det hun skriver, jeg synes bare det er underligt at hun regner med at hun også skal have underholdnings bidrag til sig selv når hun skriver det er en eks kæreste og ikke eks mand.. Ikke at jeg synes kvinden skal have noget som helst bidrag, det er jo penge til barnet man burde kigge på og ikke til hende Synes heller ikke det er fair at han skal betale hendes ting når han også selv skal have alt indkøbt på et tidspunkt, og der kan han INTET kræve af hende.. 

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Chel1992 skriver:

Nej nej jeg retfærdiggør heller ikke det hun skriver, jeg synes bare det er underligt at hun regner med at hun også skal have underholdnings bidrag til sig selv når hun skriver det er en eks kæreste og ikke eks mand.. Ikke at jeg synes kvinden skal have noget som helst bidrag, det er jo penge til barnet man burde kigge på og ikke til hende Synes heller ikke det er fair at han skal betale hendes ting når han også selv skal have alt indkøbt på et tidspunkt, og der kan han INTET kræve af hende.. 

Det troede jeg heller ikke du gjorde

Og han har allerede betalt 2000, og så synes hun at han skal betale mere, fordi det kan hun søge. Det er jo ikke engang sikkert at hun får dem, men synes det er forkert at når han frivilligt han hjulpet hende, og så når de bliver uvenner, vil hun prøve at få flere penge..
ved godt at jeg sagde at hun skulle søge men jeg tror ikke at hun får flere penge fra ham. og hvorfor blive mere uvenner?

Hun får barnet ind til det er 9måneder hvor hun mener at barnet kan være hos sin far, og så skal han også betale halvdelen af tingene. så bør hun jo når barnet er 9måneder, betale halvdelen til hans hjem

Ja og det eneste hun mangler er små ting, og så ville hun lige se om hun kunne få resten af de 4800(som hvis hun er på kh, bliver fratrukket fra hendes kh) så det kan ikke betale sig.

Anmeld

11. februar 2014

Milas14

Det bedste er jo nok bare at holde sig gode venner og deles om udgifterne:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.