bidrag fra far?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det står underhold til mor i tre månder og fødselsbidrag….. 1346 x 3 + 772 = 4810 kroner......

ahh på den måde..

men det er jo ikke noget han skal. og det er særlige bidrag, så der skal jo nok en god grund til det men snak med ydelses centeret og se hvad de siger og nævn at han har betalt 2000 allerede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Kan stadig ikke retfærdiggøre at han skal betale halvdelen af dine ting? For hvad er halvdelen? Der er jo væsentlig forskel på at betale en ny Oddervogn og en brugt fx. Skal du også betale halvdelen af hans babyting når barnet er 9måneder så? 

Jeg siger ik halvdelen af mine ting...... Jeg spørger om de penge som jeg har ret til gennem statsamtet..... Med hensyn til halvdelen han har betalt endtil nu var det en aftale vi lavet da vi var gode venner.... Så det var ik et spørgsmål om du synes at det var ok eller ej.....

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

ahh på den måde..

men det er jo ikke noget han skal. og det er særlige bidrag, så der skal jo nok en god grund til det men snak med ydelses centeret og se hvad de siger og nævn at han har betalt 2000 allerede.

Tak for svar ) det vil jeg gøre......

Anmeld

10. februar 2014

Kløver

Nej det er også det jeg mente..... ) tænkte bare at det var til udstyr til den lille..... Men tror du at jeg kan søge det eller????

Okay på den måde, forstod det som at du snakkede om et beløb på 5000kr. Tror det kommer helt automatisk, hvis det er et du skal søge og han allerede har bidraget med 2000kr som ligger over de 700 tror jeg ikke du kan få

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det står underhold til mor i tre månder og fødselsbidrag….. 1346 x 3 + 772 = 4810 kroner......

Men hvis du får de penge af ham nu, skal du så også betale halvdelen når den lille er 9måneder, eller hvad omkring den store?

Du får børnebidrag, det gør han ikke. Så synes ikke at bør betale halvdelen, for noget han ikke får brugt. og han har allerede betalt 2000 friviiligt, vær glad for det

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg siger ik halvdelen af mine ting...... Jeg spørger om de penge som jeg har ret til gennem statsamtet..... Med hensyn til halvdelen han har betalt endtil nu var det en aftale vi lavet da vi var gode venner.... Så det var ik et spørgsmål om du synes at det var ok eller ej.....

Det kan jo være han så har fundet ud af det ikke er helt fair, eller at han ikke har råd til det. (ved ikke om han arbejder) Men han betaler vel allerede penge til dig, for den store.

Anmeld

10. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er superfint at i har haft den aftale  Det er storsindet af ham synes jeg det med at retfærdiggøre er heller ikke møntet personligt på dig men mere ment som "at jeg ikke kan se meningen med en regel der skulle tvinge faderen til at betale til mors babyting"-agtigt. altså at jeg aldrig har hørt om det og heller ikke vil kunne forstå grundlaget for en sådan regel  

håber det er til at gennemskue hvad jeg mene  Hehe 

Anmeld

10. februar 2014

Kløver

Anonym skriver:

Så jeg også med hvad du mener, jeg forstår det som månedlig ydelse
Feks termin 1/4 så skal han betale de 1300 kr 1/3,1/4 og 1/5 og derefter 700kr i bidrag pr måned

Du må nok hellere ringe derind, så du er sikker på du får det rigtige svar

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Så jeg også med hvad du mener, jeg forstår det som månedlig ydelse
Feks termin 1/4 så skal han betale de 1300 kr 1/3,1/4 og 1/5 og derefter 700kr i bidrag pr måned

Du må nok hellere ringe derind, så du er sikker på du får det rigtige svar

er de 700 kun for fødsel?? Hvilket jeg ikke forstår... Der står ikke noget om hver måned, det er kun med de 1300.

men synes stadigvæk at det er mange penge han lige skal af med. Har aldrig hørt om det.. (tænker det er specielle tilfælde)

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar damer...... jeg ringer til dem og spør... Det var bare hvis i vidste noget om det..... og ja, det er sødt at han har betalt endtil vider..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.