bidrag fra far?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

Kløver

Yurie skriver:

Ja jeg håber da at det er hvis manden tjener meget, ellers kommer han da i minus, hvis han skal af med så meget over de næste tre måneder.

Men hvis man har fået 2000, selv har brugt 2000, og har ting fra den store, så burde man kunne have det meste. der var en der skrev at hun havde købt barnevogn, puslebord og seng for omkring 500-600.

Men der er så mange regler, man bliver ør i hovedet. når jeg kommer tilbage til danmark(hvis jeg gør) Skal jeg søge på alt.. bare for at se hvad der sker. jeg synes man kan penge til alt snart.

Bliver også tit forvirret og måden det er beskrevet gør det oftest ikke lettere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

TNBC

stjernehimmel skriver:

Nej det gjorde jeg ikke... Han betalte, men jeg mistede dem egentlig bare....

vi gjorde det den vej for at der ikke skulle blive noget bagefter, men det var så dumt... Da vi egentlig bare mistede de penge....

Det andet valgte jeg fra mht fødsel....for kan ik se hvad han skal betale til den for....

barnedåb og konfi kommer han heller ikke til, da han ikke ser hende og så kan jeg ikke se nogen grund til det....

Så det giver faktisk ikke nogen mening at søge om det hvis man er på kontanthjælp? Så hellere finde en billigere løsning..

Det der med fødsel, hvad var det præcis han skulle betale til? For som en anden siger, hun betalte ikke til sin fødsel.

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

Maja84 skriver:

Bliver også tit forvirret og måden det er beskrevet gør det oftest ikke lettere

Jeg kan næsten aldrig forstå hvad jeg læser på hjemmesider..

Jeg skulle læse noget om SU i udlandet(Ja det kan få), så jeg sådan her ud jeg fattede minus og skrev til dem, hvor de så svarer; Ja, du kan læse det på vores hjemmeside... Ej virkelig?? Det vidste jeg ikke.

Anmeld

10. februar 2014

stjernehimmel

Yurie skriver:

Så det giver faktisk ikke nogen mening at søge om det hvis man er på kontanthjælp? Så hellere finde en billigere løsning..

Det der med fødsel, hvad var det præcis han skulle betale til? For som en anden siger, hun betalte ikke til sin fødsel.

Jeg spurgte i sin tid hvad filan det var... For synes det løs mærkeligt....

det et er til kørsel frem og tilbage.....  Og til udgifter i forbindelse med fødsel.... Hvad det så end må være....

nej det var spild at søge dem, vi havde aftalt det på forhånd og at de sku bruges på barnevogn....og var hans ide, og fortalte aldrig de blev modregnet....( det kunne jeg ikke nænne)

Anmeld

10. februar 2014

TNBC

stjernehimmel skriver:

Jeg spurgte i sin tid hvad filan det var... For synes det løs mærkeligt....

det et er til kørsel frem og tilbage.....  Og til udgifter i forbindelse med fødsel.... Hvad det så end må være....

nej det var spild at søge dem, vi havde aftalt det på forhånd og at de sku bruges på barnevogn....og var hans ide, og fortalte aldrig de blev modregnet....( det kunne jeg ikke nænne)

700 i kørsel? Bliver de hentet i limosine??

De kan sku tage bussen, hvis det er så dyrt at køre i bil derind.
Kunne være man skulle spørge en jordmoder, hvilket udgifter der kunne være under fødslen? bliver lidt nysggerig, for der må jo kunne komme nogen, når de allgeivel sætter den til 700, det er jo alligevel en del penge.

Det var faktisk ret sødt af dig, for han ville jo bare hjælpe dig.

Anmeld

10. februar 2014

Newsence

Anonym skriver:

Tak for dit svar... men jeg kan jo søge fødselsbidrag på omk 700 kroner og så noget der deler sig over 3 månder fordi vi ik bor sammen v fødslen???? det kan han vel ikke nægte kan han??? 

han skal vel stadig hjælpe med op start af babyting selvom vi ik er sammen mere??? Det er omk 5000 kroner jeg kan søge og så meget har han ik betalt ihvertfald.......

Han skal kun betale det beløb loven siger ikke mere så svaret her er nej han SKAL ikke hjælpe mere end med de penge som kommunen indkræver. Halvdelen af udgifterne skal han ikke betale. Du får jo også alle tilskud. Det gør han ikke, så du kan søge om det du er berettet til og ikke mere.
Men syntes det virker som om du ikke giver ham en chance for at hjælpe. Lad ham sige nej istedet for.
Men husk på at du skal være samarbejder med ham de næste 18 år.

Anmeld

11. februar 2014

Mor til Majbørn

Yurie skriver:

700 i kørsel? Bliver de hentet i limosine??

De kan sku tage bussen, hvis det er så dyrt at køre i bil derind.
Kunne være man skulle spørge en jordmoder, hvilket udgifter der kunne være under fødslen? bliver lidt nysggerig, for der må jo kunne komme nogen, når de allgeivel sætter den til 700, det er jo alligevel en del penge.

Det var faktisk ret sødt af dig, for han ville jo bare hjælpe dig.

Der er frit sygehusvalg i DK, men hvis hun krydser en regionsgrænse (altså bor f.eks. i Århus og vil føde i Kolding), så skal hun selv betale i tilfælde af at hun skal med ambulance.

Anmeld

11. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Majbørn skriver:

Der er frit sygehusvalg i DK, men hvis hun krydser en regionsgrænse (altså bor f.eks. i Århus og vil føde i Kolding), så skal hun selv betale i tilfælde af at hun skal med ambulance.

Men det må da være moderens eget valg, det skal faderen da ikke "bøde" for.  Ej, jeg synes godt nok de der 700kr er underlige 

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Mor til Majbørn skriver:

Men det kan da ikke være farens problem. Hvis hun skal krydse noget, må hun sku da selv betale det.

Anmeld

11. februar 2014

Mor til Majbørn

Mor11 skriver:

Men det må da være moderens eget valg, det skal faderen da ikke "bøde" for.  Ej, jeg synes godt nok de der 700kr er underlige 

Det kan da godt være det er moderens eget valg - men hvad nu hvis de faktisk bor i to forskellige regioner og hun gør det for faderens skyld?

Det var sådan set bare for at oplyse, at der er en type brugerbetaling på fødsler i forbindelse med frit sygehus-valg - men end det måske er et underligt valg at træffe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.