Annette A skriver:
Jeg tror det er meget almindeligt mellem 10-11 mdr. Kender enkelte der er kommet afsted i 6-7 mdr alderen.
Talte med en forleden der går hjemme med sine børn indtil børnehavealderen bl.a. fordi det af forskere er påvist af børn ikke har godt af at komme afsted før i 3-års alderen. Inden den alder er det et forældre- samfundsbehov og hvilke konsekvenser det har for børnene kender man ikke helt. Men de skulle opleve for mange svigt pga manglende voksenomsorg og de mangler deres forældretryghed i den alder.
Ikke desto mindre er det jo betingelserne for de fleste fordi man som forældre ofte ikke har et valg og skal ud på arbejdsmarkedet igen. Herhjemme er vores børn 18 mdr før vi sender dem i institution fordi det siges at være det næstbedste valg efter at vente til de er ældre og jeg magter heller slet ikke at sende dem afsted før.Synes de er alt for små inden men synes også det er vigtigt man gør det som fungerer for en. Man skal ikke gå længe hjemme hvis man ikke synes om det for det gør ikke et barn noget godt. Man skal selv trives med den hverdag man kan give sit barn og hvis man har sit barn i en god institution/dagpleje, så kan man ikke gøre så meget mere. 
Jeg undrer mig altid over man skriver, at ens barn havde behov for at komme afsted i vuggestue/dagpleje. For det er netop ikke et behov børnene har, men et samfundsbehov. Fulgte vi børnenes behov var de sammen med moar og en flok andre børn en gang imellem (legegrupper osv), men det er klart der skal ske noget - hjemme uden aktivitet er ikke nok, men det er ikke en vuggestue de har behov for.
Når det er skrevet så er fakta bare for de fleste der står et arbejde og banker på når barnet er cirka 11 mnd,og selvom man gerne ventede med at aflevere, så er det ikke en realistisk mulighed - slet ikke nu hvor arbejde er nærmest umuligt at opstøve.
Jeg troede aldrig jeg ville ønske at være hjemmegående, men kunne jeg vælge gik jeg hjemme og studerede endnu et fag på universitetet. Men at springe fra en økonomisk sikkerhed, et fast job, en indkomst er ikke så lige til....
Anmeld