Hvornår i vuggestue/dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

serinasmor

11 mdr Skulle selv starte i skole måneden efter (SHARP med eksamen i fag jeg ikke havde haft i et år) ... havde god tid til indkøring - og eksamenslæsning... og så blev det juleferie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Annette A

Jeg tror det er meget almindeligt mellem 10-11 mdr. Kender enkelte der er kommet afsted i 6-7 mdr alderen.

Talte med en forleden der går hjemme med sine børn indtil børnehavealderen bl.a. fordi det af forskere er påvist af børn ikke har godt af at komme afsted før i 3-års alderen. Inden den alder er det et forældre- samfundsbehov og hvilke konsekvenser det har for børnene kender man ikke helt. Men de skulle opleve for mange svigt pga manglende voksenomsorg og de mangler deres forældretryghed i den alder.

Ikke desto mindre er det jo betingelserne for de fleste fordi man som forældre ofte ikke har et valg og skal ud på arbejdsmarkedet igen. Herhjemme er vores børn 18 mdr før vi sender dem i institution fordi det siges at være det næstbedste valg efter at vente til de er ældre og jeg magter heller slet ikke at sende dem afsted før.Synes de er alt for små inden men synes også det er vigtigt man gør det som fungerer for en. Man skal ikke gå længe hjemme hvis man ikke synes om det for det gør ikke et barn noget godt. Man skal selv trives med den hverdag man kan give sit barn og hvis man har sit barn i en god institution/dagpleje, så kan man ikke gøre så meget mere.

Anmeld

10. februar 2014

MorDk

Min søn var 10 mdr. og min datter knapt 11 mdr.

Anmeld

10. februar 2014

modesty

LilleSmølf skriver:

Min dreng starter i vuggestue pr. 1. april (og nej, det er ikke en joke ) og til den tid er han 10 månder gammel.

Han er jo egenlig klar nok, det er kun hans mor der har problemer med det

Men jeg kom til at tænke på hvornår der er mest "normalt" for børn at starte i institution på, så hvis I vil skrive hvornår jeres begyndte/begynder ville det være skønt (:

Min søn var lidt over 10 mdr. Jeg synes at han var lille. Men barslen sluttede og ja - det gik heldigvis rigtig godt.

Anmeld

10. februar 2014

Trekløver(:

LilleSmølf skriver:

Min dreng starter i vuggestue pr. 1. april (og nej, det er ikke en joke ) og til den tid er han 10 månder gammel.

Men jeg kom til at tænke på hvornår der er mest "normalt" for børn at starte i institution på, så hvis I vil skrive hvornår jeres begyndte/begynder ville det være skønt (:

Min datter starter den 1/6, og der er hun 10 måneder

Anmeld

10. februar 2014

Mother-love

LilleSmølf skriver:

Isabella var 8 mdr. Og helt klar

Anmeld

11. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Begge mine var 11 mdr'er da de startede i dp. Vh stine

Anmeld

11. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Annette A skriver:

Jeg tror det er meget almindeligt mellem 10-11 mdr. Kender enkelte der er kommet afsted i 6-7 mdr alderen.

Talte med en forleden der går hjemme med sine børn indtil børnehavealderen bl.a. fordi det af forskere er påvist af børn ikke har godt af at komme afsted før i 3-års alderen. Inden den alder er det et forældre- samfundsbehov og hvilke konsekvenser det har for børnene kender man ikke helt. Men de skulle opleve for mange svigt pga manglende voksenomsorg og de mangler deres forældretryghed i den alder.

Ikke desto mindre er det jo betingelserne for de fleste fordi man som forældre ofte ikke har et valg og skal ud på arbejdsmarkedet igen. Herhjemme er vores børn 18 mdr før vi sender dem i institution fordi det siges at være det næstbedste valg efter at vente til de er ældre og jeg magter heller slet ikke at sende dem afsted før.Synes de er alt for små inden men synes også det er vigtigt man gør det som fungerer for en. Man skal ikke gå længe hjemme hvis man ikke synes om det for det gør ikke et barn noget godt. Man skal selv trives med den hverdag man kan give sit barn og hvis man har sit barn i en god institution/dagpleje, så kan man ikke gøre så meget mere.

Det handler jo ikke nødvendigvis om at man ikke trives i at gå hjemme barslen slutter efter knapt et år og derefter er det jo for egen regning at have børnene hjemme. Det er de færreste der har råd til den mulighed

Anmeld

11. februar 2014

Sisse Vinther

LilleSmølf skriver:

Altså min kæreste og jeg havde først snakket om at sende vores i vuggestue allerede når h*n er 7 mdr. Men nu har vi set lidt længere ud i fremtiden og det passer med at jeg kan gå hjemme ved ham/hende indtil jeg skal starte på uddannelse igen, så h*n at blive et år.
Syntes også selv 7 måneder var tidligt nok.

Anmeld

11. februar 2014

Annette A

Det handler jo ikke nødvendigvis om at man ikke trives i at gå hjemme barslen slutter efter knapt et år og derefter er det jo for egen regning at have børnene hjemme. Det er de færreste der har råd til den mulighed

Ja det er som regel også en del af problematikken. Vi har prioriteret det i vores økonomi og selvfølgelig har det omkostninger og vi lever sparsomt, men synes det er det værd for det er den bedste investering man kan foretage i sit liv. Tiden med ens små børn kommer jo ikke igen mens penge er noget man kan tjene ind igen.

Vi har også været studerende indtil da, min kæreste er stadig mens jeg skal have arbejde her til maj/juni når den yngste starter i vuggestue, så er vant til at leve for lidt og derfor er det ikke så svært.

Men ja mange har sat sig hårdt økonomisk og har ikke frirummet og nogen kan heller ikke bare holde så lang barsel af hensyn til deres arbejdsplads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.