Hvornår i vuggestue/dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

et-ønske

Min var 10 mdr da hun startede hun trængte bestemt til nye udfordringer og var helt klar - elskede at være ude, og har aldrig prøvet at aflevere et grædende barn
Jeg havde det af helvedes til, tænkte på hende hele tiden hun gik i børnehave før jeg havde det okay med ikke at have hende hos mig hele tiden - indimellem hader jeg stadig at jeg ikke bare kan blive hjemmegående husmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Clisolka

Min dreng starter i vuggestue pr. 1. april (og nej, det er ikke en joke ) og til den tid er han 10 månder gammel.

Han er jo egenlig klar nok, det er kun hans mor der har problemer med det

Men jeg kom til at tænke på hvornår der er mest "normalt" for børn at starte i institution på, så hvis I vil skrive hvornår jeres begyndte/begynder ville det være skønt (:

Min ældste var lige fyldt 10 mrd - og lillebror kommer til at være omkring 9,5-10 mrd. før han starter. Han bliver kørt ind 14 dage før, da han skal starte lige før sommerferien

Her var det bestemt mig der ikke var klar til at aflevere hende, men hun klarede det super! Til gengæld er jeg lidt mere nervøs med den lille, for han er ret morglad. Men det skal nok gå, for det er samme hus, hvor storesøster går i børnehave, så de skal afleveres samme sted

Anmeld

10. februar 2014

Mor til Ella

Ella var 8 mdr!

Det gik super

Anmeld

10. februar 2014

Nadia&Daniel

LilleSmølf skriver:

Min dreng starter i vuggestue pr. 1. april (og nej, det er ikke en joke ) og til den tid er han 10 månder gammel.

Men jeg kom til at tænke på hvornår der er mest "normalt" for børn at starte i institution på, så hvis I vil skrive hvornår jeres begyndte/begynder ville det være skønt (:

Laura var 11 mdr. (vi havde først fået plads i nov. 11 - men fik lige pludselig plads 15. sep. 11)

Anmeld

10. februar 2014

Elgaard73

Her var han næsten 17 måneder, inden at han startede i DP. Vi var skrevet op til en plads, da han var omkring 11 måneder, men to gange blev vi tilbudt plads udenbys, som vi takkede nej til, og han nåede altså næsten at blive 17 måneder, førend at der blev plads her i byen.

Jeg havde frygtet lidt, at det ville blive svært for ham at starte, når nu han havde gået hjemme hos mig i så lang tid, men det gik over al forventning. Tror simpelt hen at han havde gået og kedet sig herhjemme (de sidste 4-5 måneder var det bare koldt og rigtig møgvejr, så vi gik bare og fes den af indendøre for det meste = kedeligt for sådan en størrelse i længden). Han var bare så tilpas fra dag et af, og jeg syntes faktisk heller ikke at det var svært/hårdt for mig. Jeg kunne jo se hvor meget glæde han havde af det.

Anmeld

10. februar 2014

EAF

Mit barn kom i dagpleje da h*n var 7 måneder - da jeg skulle tilbage på uddannelsen, til det semester jeg måtte springe fra grundet begyndende bækkeløsning, der dog ikke udviklede sig. Fandt ud af at jeg var hypermobil  

Anmeld

10. februar 2014

Benjamins'mor

LilleSmølf skriver:

Min søn var 7 mdr, blev taget ud som 9 mdr og Startede igen som 14 mdr.
Min datter starter 2 juni der er hun næsten 8 mdr

Anmeld

10. februar 2014

AnthonsMor

LilleSmølf skriver:

Det kommer meget an på hvilken familie barnet er født ind i tror jeg.. Nogle lader deres børn starte så snart de må, altså når de er 6 måneder, andre strækker den til sidste dag på barsel og starter lige på og hårdt..

Her startede Anthon d. 6/1 og han var da 9½ måned.. Det var det helt rette for ham, da han manglede den ekstra aktivitet i dagligdagen, som alle de andre børn og pædagoger kan give ham.. 

Anmeld

10. februar 2014

Miss Church

LilleSmølf skriver:

Mine piger skal starte i vuggestue 10 dage før de fylder 1år 

Hvis jeg kunne, gik jeg gerne med dem hjemme i længere tid. Men de har nok godt af at komme ud mellem andre. Men det er hårdt for mor 

Anmeld

10. februar 2014

Carina:-)

Han starter d. 1 /4 og vil være fyldt 2 år.

Har før det kun brugt dagpleje til den ældste fra han var 9 mdr fordi jeg skulle fuldføre skolen..

Ellers er de blevet hjemme indtil bh start.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.