Hvordan andre opdrager deres børn på må se selv om og det er også derfor jeg ikke blander mig når vi er sammen men når det går ud over vores kat og hjem bliver jeg sur, da det ikke er okay, at slå dyr og grine af det bagefter og smider mad og drikke vare på gulvet. Det må han gøre i deres hjem ikke hjemme hos os. De har ikke dyr og er ikke vantil dem men derfor er det stadig ikke acceptabelt, at hun ikke siger noget til det.
Selvfølgelig bliver du sur, det er bestemt heller ikke i orden at slå på dyr. Men så må du selv skride til handling og sige fra og hvis hun så siger at du skal blande dig udenom, så må du jo fortælle hende, kort og godt, at herhjemme slår vi ganske enkelt ikke på dyr og hvis det ikke kan efterleves så må de være søde at lade være med at komme indtil det kan, for I vil ikke have et dyr der er skræmt af børn.
At et barn smider mad og drikkevare på gulvet er jo egentlig meget normalt og det vil du selv opdage når dit barn bliver ældre. Man kan ikke blive ved med at leve klinisk rent med et 1-3½ årig barn i hjemmet, de roder og smider ting alle vegne, så er det bare, de skal jo finde grænser.
Jeg tror det vil være en rigtig god idé at du prøver at sætte dig lidt i deres sted. Du ved ikke hvordan det er at have en 2½ årig.. Det kan virkelig trække tænder ud nogle gange og nogle gange er den kamp bare ikke lige det man orker. Man skal selvfølgelig mande sig op og tage de kampe, men de kampe er ikke fede at tage når man er ude hos andre.
Bare et eksempel fra her til aften hvor vi var ude hos min svigermor og hendes datter+mand+to børn var der. Vi er igang med at lære Silas, som snart bliver 3, at han skal blive siddende ved bordet, om det er med en bog eller hvad han finder på, er ligegyldigt. Men han sagde simpelthen bare at han ingenting ville have at spise og ville derfor rejse sig. Men i og med at vi er igang med at lære ham at han skal blive siddende, så blev vi nødt til også at gøre det derude (Til en vis grænse). Han fik en bog og da svigerindens søn (1 år ældre end Silas) var færdig, smed han bare hvad han havde i hænderne og gik fra bordet. Men Silas skulle jo blive siddende og det var jo utrolig svært for ham når nu hans fætter bare legede, så ja, den kamp orkede vi ikke og han fik jo så lov til at komme ned og lege istedet.
Vi orker det herhjemme, men ude, der vil vi gerne have lidt fri en gang imellem 
Anmeld