Min kæreste ryger hash!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Frk.Muffin

modesty skriver:

Jeg synes det er helt ekstremt sippet, og meningsløst, at et barn ikke må udsættes for en bestemt lugt (så ville jeg heller aldrig kunne tage mit barn med på Christiania, eller i Ørstedsparken om sommeren, eller på Israels Plads) - men det er så bare min holdning.

Nu er det jo ikke lugte i almindelighed vi snakker om. Det er lugten af et ulovligt stof, der gør mennesker afhæninge.

Den søde lugt minder mig om, afhængighed, tristhed og følsomme mennesker der har givet op. 

Uanset hvor jeg lugter den.

Det er klart, at det ved børnene ikke noget om endnu, men når de finder ud af det, vil de uden tvivl huske tilbage - aha - det var det han lugtede af. 

og mine tanker om den lugt, er self. personlig og bundet op på de mennesker jeg har mødt med et misbrug. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Er du vokset op med nogle forældre der røg hash?

Niks. men man ser da tv, hører vennerne i skolen snakke osv. Der var da nogen i min klasse der havde ældre søskende, og igennem dem, vidste de ting og sager. Ikke at de havde direkte bekendtskab med det overhovedet, men de synes det var lidt "sejt" at vide noget om det. 

Anmeld

3. februar 2014

Muhmi

Det er så nemt at sidde og sige at man bare ville skride fra ham, men så nem er det jo ikke når ens følelser faktisk kommer i klemme. Tag I hellere en god lang snak sammen og fortæl at du simpelthen ikke vil have det i nærheden af dine børn og hvis han ikke forstår det, så kan i ikke være sammen... tror måske dey vil få hans positive opmærksomhed, fremfor den negative, hvis du bare pakker dine ting og skrider 

Anmeld

3. februar 2014

modesty

Mor11 skriver:

På et tidspunkt bliver ungerne jo bevidste om hvad den lugt stammer fra. Jeg vidste da godt at hash lugter af gran, lææææææænge før jeg selv havde noget med hverken alkohol eller noget andet at gøre. 

Ja, og? Jeg kan seriøst ikke se noget i vejen med at unger, af en vis alder vil de jo være, ved hvordan hash lugter. 

Jeg snakker jo ikke om denne konkrete sag, men om udsagnet at det er ganske rædselsfuldt et et barn skulle være i en hvilken som helst situation hvor det kunne komme til at snuse til noget tøj der lugter af hash, uha.

Der er meget stor forskel på hvordan hash bliver brugt, på samme måde som der er stor forskel på hvordan alkohol bliver brugt. Jeg kan godt forstå at man har nul-tolerance hvis man har været i nærheden af misbrug. Men jeg har gået på gymnasiet skråt overfor Christiania og har oplevet MANGE kammerater der har røget i ny og næ, og INGEN af dem er blevet afhængige. Så min indstilling er ret afslappet, og derfor vil jeg heller aldrig være så ekstrem som at sige at mit barn aldrig må kende til den lugt, på samme måde som jeg heller ikke vil være så ekstrem at sige at mit barn aldrig må komme i et hjem hvor der bor rygere o.s.v. Jeg mener at det klogeste med den slags ting er at have en åben attitude der ikke er dømmende, og vise børnene at de til hver en tid kan komme med spørgsmål eller tage en snak. Eller vil de bare lyve og holde hemmeligheder.

Igen, jeg snakker generelt her.

Anmeld

3. februar 2014

modesty

Frk.Muffin skriver:

Nu er det jo ikke lugte i almindelighed vi snakker om. Det er lugten af et ulovligt stof, der gør mennesker afhæninge.

Den søde lugt minder mig om, afhængighed, tristhed og følsomme mennesker der har givet op. 

Uanset hvor jeg lugter den.

Det er klart, at det ved børnene ikke noget om endnu, men når de finder ud af det, vil de uden tvivl huske tilbage - aha - det var det han lugtede af. 

og mine tanker om den lugt, er self. personlig og bundet op på de mennesker jeg har mødt med et misbrug. 

Ja, det er de, og mine tanker er bundet op på at jeg har mødt mange mennesker der røg hash, men aldrig et der var misbruger. Se evt. mit svar til Mor11 herover.

Og min holdning gælder sådan set uanset om man har været udsat for misbrug eller ej - jeg vil til hver en tid mene at åbenhed og dialog er vejen frem.

Anmeld

3. februar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Er simpelthen så ked af det, og kan slet ikke få styr på mine tanker, så håber I vil give jeres mening med.

Sagen er den at min kæreste tidligere har røget meget hash, gjorde han også hver dag da jeg mødte ham for to år siden. Jeg har gjort det klart for ham, at jeg ikke vil være i et forhold til en misbruger, og han er også stoppet. Vores forhold har været turbulent, vi er gået fra hinanden flere gange, hver gang er han begyndt på hash igen. Men vi har altid fundet ud af det, og så er han stoppet igen.

Vi har boet sammen siden i sommers, jeg har to børn, han har ingen. Han har haft det lidt svært, været depressiv og haft nogle familiære problemer på det sidste. Jeg har haft mistanke om han er begyndt at ryge lidt igen, synes han indimellem har virket påvirket hvis jeg har været afsted og kommer hjem. Spurgte ham den anden dag, han afviste blankt. Jeg troede ham ikke, og i går fandt jeg en klump hash i hans jakke. Han indrømmede så at jeg havde røget om aftenen når jeg er gået i seng og indimellem når jeg har besøgt venner eller trænet.

Han siger det intet har med mig at gøre, at han har gjort det i mange år, og at det er noget han har haft brug for fordi han har det svært for tiden. Han ryger selvfølgelig udenfor, og kun når børnene sover eller ikke er her.

Men første tanke er at så må vi flytte herfra, jeg gider ikke være sammen med ham hvis han ryger. Men overdriver jeg lidt? Han siger det er meget normalt at gøre det, og han kan ikke se det påvirker mig når han for det meste gør det når jeg er gået i seng. Men jeg har det så svært med det.

På den anden side, hvis jeg flytter herfra påfører jeg mine børn en enorm smerte, da de er rigtig glad for deres papfar, og hans rygning påvirker ikke direkte dem. Plus at jeg vil få en rigtig svær periode med at være alene, for jeg elsker virkelig min kæreste.

Hvad tænker I?

Skal lige siges at min kæreste passer sit arbejde, og i øvrigt er fantastisk sammen med mine børn. 

Jeg tror problemet er, at han kun kan blive clean når han mener, at han har et problem og et behov for at stoppe med hashen.

Og det kan du ikke påtvinge ham eller kræve, at han indser.

Derfor må du gøre op med dig selv om du kan leve med en hashmisbruger eller ej.

Hvis du forlader ham, kan du ikke vide om det forårsager øget misbrug eller om han kan bruge det konstruktivt som en motivator til at stoppe.

Du kan også tilbyde din hjælp, tilstedeværelse og ressourcer, men jeg er overbevist om at du kæmper en lost cost hvis ikke han selv ønsker (helt ind i maven) at stoppe med hans forbrug.

Anmeld

3. februar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Han vil gerne have det hele, både børnene og mig og sit hash! Han mener jeg vil bestemme over ham, og så stejler han for alvor. Han kan ikke se det skader hverken mig eller børnene når vi ikke er sammen med ham når han er påvirket. Er bange for det bare er mig der er sippet, så er rigtig glad for at høre jeres syn på sagen. Tænker også at børnene måske finder ud af det når de bliver ældre. Min kæreste siger han vil stoppe igen, men lige nu har han brug for det.

Tak for dit svar.

Når du siger det sådan, altså at han gerne vil det hele.
Så har du den "magt" at du kan vise ham, at det ikke er muligt at få det hele på en gang, netop ved at gå og sige, at du vender tilbage hvis han bliver 100 % clean.

Hvis ikke du går, så kan han blive ved med at fortælle sig selv, at det er muligt at få det hele - gir det mening?

Anmeld

3. februar 2014

ano14316

Zelinasmor skriver:

Der kan da på ingen måde sammenlignes. Det skader muligvis ikke at man kan lugte det. Men hvem som forældre synes det er OKAY at børn skal rende rundt og kunne lugte hash??

Min mand lugter af diesel og brugt motorolie når han kommer hjem.. det synes jeg nu heller ikke er fedt.. men tror ikke at lugten betyder det store..

desuden har jeg aldrig gået forbi en der har røget hash tidliger på dagen og tænkt nåhh nåhh det var ikke bare tobak.. tobakslugten hænger meget meget mere i tøjet og overdøver det andet synes jeg..

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
modesty skriver:

Ja, og? Jeg kan seriøst ikke se noget i vejen med at unger, af en vis alder vil de jo være, ved hvordan hash lugter. 

Jeg snakker jo ikke om denne konkrete sag, men om udsagnet at det er ganske rædselsfuldt et et barn skulle være i en hvilken som helst situation hvor det kunne komme til at snuse til noget tøj der lugter af hash, uha.

Der er meget stor forskel på hvordan hash bliver brugt, på samme måde som der er stor forskel på hvordan alkohol bliver brugt. Jeg kan godt forstå at man har nul-tolerance hvis man har været i nærheden af misbrug. Men jeg har gået på gymnasiet skråt overfor Christiania og har oplevet MANGE kammerater der har røget i ny og næ, og INGEN af dem er blevet afhængige. Så min indstilling er ret afslappet, og derfor vil jeg heller aldrig være så ekstrem som at sige at mit barn aldrig må kende til den lugt, på samme måde som jeg heller ikke vil være så ekstrem at sige at mit barn aldrig må komme i et hjem hvor der bor rygere o.s.v. Jeg mener at det klogeste med den slags ting er at have en åben attitude der ikke er dømmende, og vise børnene at de til hver en tid kan komme med spørgsmål eller tage en snak. Eller vil de bare lyve og holde hemmeligheder.

Igen, jeg snakker generelt her.

mit svar var ikke ift alle situationer. Mine børn må gerne komme med en tur på staden osv, men at stedfaren lugter af det dagligt, synes jeg ikke er okay overfor ungerne én ting er at fremmede ryger hash, dem om det, men at signalere at det er okay/normalt i ungernes eget hjem er noget helt andet.

Anmeld

3. februar 2014

VIPpigen

Puha.... JEG ville ikke kunne være i det forhold med mine børn. Jeg har set hvordan en afhængighed af hash kan udvikle sig, og det er ikke et syn jeg ønsker igen....

Min største bekymring i det du skriver er dog, at du på et tidspunkt skriver 'han har brug for det'... NEJ. Man har ikke brug for hash, med mindre man er afhængig. Hans svære periode som han har nu, den vil kun blive endnu sværere at komme ud af når han vil trappe ned... Lige nu ser jeg kun, at når 'han har brug for det' så vil hans forbrug kun stige, for hver gang rusen falder, så vil han blive endnu mere deprimeret, og skulle ryge oftere, og oftere...

Jeg elsker en øl, eller et glas vin til min mad, eller bare at slappe af med. MEN jeg har ikke brug for det. Nu er jeg så gravid, og drikker ikke lige pt... Dermed sagt, det er iorden hvis han 1-2 gange ryger om måneden, BARE HAN IKKE HAR BRUG FOR DET, men feks gør det fordi han hygger med en kammerat....

Det er kun dig der ved hvad du skal, vi kan ikke fortælle dig det. Men jeg ville undersøge lidt om at have et misbrug af hash, så han faktisk kan se han er ved at grave sig i en depression...

Jeg havde en kammerat som sagde at jeg var den eneste han kunne snakke ærligt med, omkring hans stofmisbrug. Jeg er på antidepressiv, pga depression som IKKE er opstået af  et stofmisbrug. Alle hans venner og veninder som sagde han skulle stoppe, men selv tog stoffer, og var depressive hørte han ikke efter, for de skulle da ikke belærer ham... Det var først da jeg fortalte om min depression at det gik om for ham at han måtte gøre noget....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.