Min kæreste ryger hash!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Leneur

Anonym skriver:

Han vil gerne have det hele, både børnene og mig og sit hash! Han mener jeg vil bestemme over ham, og så stejler han for alvor. Han kan ikke se det skader hverken mig eller børnene når vi ikke er sammen med ham når han er påvirket. Er bange for det bare er mig der er sippet, så er rigtig glad for at høre jeres syn på sagen. Tænker også at børnene måske finder ud af det når de bliver ældre. Min kæreste siger han vil stoppe igen, men lige nu har han brug for det.

Tak for dit svar.

Altså nu er jeg ikke så klog på hash men er det ikke først efter 24 timer det er helt ude af kroppen?? Så har han det jo reelt i kroppen hele tiden og selvom han måske virker ved sine fulde fem, er hans sanser lidt sløve i det.

Hvis det havde været mig, ville jeg ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete noget med mit barn hvis hun var alene med ham og han ikke reagerede på samme måde som hvis han ikke røg det stads.

I min verden er det enten kærligheden til mig og mit barn, eller kærligheden til hashen. Han kan ikke få begge dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Zelinasmor

modesty skriver:

Jeg respekterer dine holdninger angående hash- og alkoholforbrug, men den her sætning forstår jeg altså ikke.

Må jeg så heller ikke slå en prut i mit eget hjem, fordi min søn kan komme til at lugte noget dårligt?

Der kan da på ingen måde sammenlignes. Det skader muligvis ikke at man kan lugte det. Men hvem som forældre synes det er OKAY at børn skal rende rundt og kunne lugte hash??

Anmeld

3. februar 2014

Zelinasmor

Leneur skriver:

Altså nu er jeg ikke så klog på hash men er det ikke først efter 24 timer det er helt ude af kroppen?? Så har han det jo reelt i kroppen hele tiden og selvom han måske virker ved sine fulde fem, er hans sanser lidt sløve i det.

Hvis det havde været mig, ville jeg ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete noget med mit barn hvis hun var alene med ham og han ikke reagerede på samme måde som hvis han ikke røg det stads.

I min verden er det enten kærligheden til mig og mit barn, eller kærligheden til hashen. Han kan ikke få begge dele.

Hash kan spores i kroppen i 4 uger. Men man er "påvirket" i ca. 24 timer hvis man ryger en enkelt joint ja 

Anmeld

3. februar 2014

Frk.Muffin

Anonym skriver:

Er simpelthen så ked af det, og kan slet ikke få styr på mine tanker, så håber I vil give jeres mening med.

Sagen er den at min kæreste tidligere har røget meget hash, gjorde han også hver dag da jeg mødte ham for to år siden. Jeg har gjort det klart for ham, at jeg ikke vil være i et forhold til en misbruger, og han er også stoppet. Vores forhold har været turbulent, vi er gået fra hinanden flere gange, hver gang er han begyndt på hash igen. Men vi har altid fundet ud af det, og så er han stoppet igen.

Vi har boet sammen siden i sommers, jeg har to børn, han har ingen. Han har haft det lidt svært, været depressiv og haft nogle familiære problemer på det sidste. Jeg har haft mistanke om han er begyndt at ryge lidt igen, synes han indimellem har virket påvirket hvis jeg har været afsted og kommer hjem. Spurgte ham den anden dag, han afviste blankt. Jeg troede ham ikke, og i går fandt jeg en klump hash i hans jakke. Han indrømmede så at jeg havde røget om aftenen når jeg er gået i seng og indimellem når jeg har besøgt venner eller trænet.

Han siger det intet har med mig at gøre, at han har gjort det i mange år, og at det er noget han har haft brug for fordi han har det svært for tiden. Han ryger selvfølgelig udenfor, og kun når børnene sover eller ikke er her.

Men første tanke er at så må vi flytte herfra, jeg gider ikke være sammen med ham hvis han ryger. Men overdriver jeg lidt? Han siger det er meget normalt at gøre det, og han kan ikke se det påvirker mig når han for det meste gør det når jeg er gået i seng. Men jeg har det så svært med det.

På den anden side, hvis jeg flytter herfra påfører jeg mine børn en enorm smerte, da de er rigtig glad for deres papfar, og hans rygning påvirker ikke direkte dem. Plus at jeg vil få en rigtig svær periode med at være alene, for jeg elsker virkelig min kæreste.

Hvad tænker I?

Skal lige siges at min kæreste passer sit arbejde, og i øvrigt er fantastisk sammen med mine børn. 

Jeg ville også give ham et valg. Mig og børnene eller dit hash. 

Han er jo så nok desværre dybt afhængig, og hash misbrug kan nemt udløse depressioner. 

Klart at det er super mega hårdt, især fordi du elsker ham og børnene er glade for ham...men du føler jo at det er forkert han gør det. og derfor er det også forkert. 

Det er dessuden umuligt at skjule sine følelser for sine børn, så hvis du er utryg/utilfreds med noget, kan de mærke det. 

Derfor påvirker det dig, og dermed dine børn. 

Det kan være forståeligt at han behøver at forsvinde i hashtåger, hvis han har været igennem noget skidt i sit liv, men han må forstå, at misbruget påvirker dig og børnene - og det dur nok ikke rigtig. 

OG at hashtågerne ikke får det svære i ham, til at forsvinde. Det slører det bare for en stund.

En joint en gang i wekkenden engang imellem, ville jeg kunne acceptere, men ikke på hverdage, og ikke hver weekend. 

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Det er rigtigt det sidder i kroppen, men rusen fortager sig rimelig hurtigt. Den er væk når han vågner om morgenen. Hvis jeg røg mig rigtig skæv en aften ville jeg være sløv dagen efter, men fordi han har røget i så mange år påvirker det ikke ham så hårdt. Han står op kl 6 hver morgen og betjener maskiner på sit arbejde... intet problem.

Men ja, tænker også de er enten eller... desværre.

Anmeld

3. februar 2014

modesty

Der kan da på ingen måde sammenlignes. Det skader muligvis ikke at man kan lugte det. Men hvem som forældre synes det er OKAY at børn skal rende rundt og kunne lugte hash??

Jeg synes det er helt ekstremt sippet, og meningsløst, at et barn ikke må udsættes for en bestemt lugt (så ville jeg heller aldrig kunne tage mit barn med på Christiania, eller i Ørstedsparken om sommeren, eller på Israels Plads) - men det er så bare min holdning.

Anmeld

3. februar 2014

Zelinasmor

modesty skriver:

Jeg synes det er helt ekstremt sippet, og meningsløst, at et barn ikke må udsættes for en bestemt lugt - men det er så bare min holdning.

jamen så må jeg være sippet fordi jeg ikke vil udsætte mit barn for en lugt af noget ulovligt. Det kan jeg godt leve med

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
modesty skriver:

Jeg synes det er helt ekstremt sippet, og meningsløst, at et barn ikke må udsættes for en bestemt lugt - men det er så bare min holdning.

På et tidspunkt bliver ungerne jo bevidste om hvad den lugt stammer fra. Jeg vidste da godt at hash lugter af gran, lææææææænge før jeg selv havde noget med hverken alkohol eller noget andet at gøre. 

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Frk.Muffin skriver:

Jeg ville også give ham et valg. Mig og børnene eller dit hash. 

Han er jo så nok desværre dybt afhængig, og hash misbrug kan nemt udløse depressioner. 

Klart at det er super mega hårdt, især fordi du elsker ham og børnene er glade for ham...men du føler jo at det er forkert han gør det. og derfor er det også forkert. 

Det er dessuden umuligt at skjule sine følelser for sine børn, så hvis du er utryg/utilfreds med noget, kan de mærke det. 

Derfor påvirker det dig, og dermed dine børn. 

Det kan være forståeligt at han behøver at forsvinde i hashtåger, hvis han har været igennem noget skidt i sit liv, men han må forstå, at misbruget påvirker dig og børnene - og det dur nok ikke rigtig. 

OG at hashtågerne ikke får det svære i ham, til at forsvinde. Det slører det bare for en stund.

En joint en gang i wekkenden engang imellem, ville jeg kunne acceptere, men ikke på hverdage, og ikke hver weekend. 

Han bruger det til at kunne glemme det hele og ja, sløve det hele. Løser ikke hans problemer, men han bruger det til han får det bedre. Men synes ikke det er okay, eller en sund måde at reagere på.

Han lover at stoppe igen, men hvor længe denne gang? Åh, jeg synes det er så svært.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

På et tidspunkt bliver ungerne jo bevidste om hvad den lugt stammer fra. Jeg vidste da godt at hash lugter af gran, lææææææænge før jeg selv havde noget med hverken alkohol eller noget andet at gøre. 

Er du vokset op med nogle forældre der røg hash?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.