Min kæreste ryger hash!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Er simpelthen så ked af det, og kan slet ikke få styr på mine tanker, så håber I vil give jeres mening med.

Sagen er den at min kæreste tidligere har røget meget hash, gjorde han også hver dag da jeg mødte ham for to år siden. Jeg har gjort det klart for ham, at jeg ikke vil være i et forhold til en misbruger, og han er også stoppet. Vores forhold har været turbulent, vi er gået fra hinanden flere gange, hver gang er han begyndt på hash igen. Men vi har altid fundet ud af det, og så er han stoppet igen.

Vi har boet sammen siden i sommers, jeg har to børn, han har ingen. Han har haft det lidt svært, været depressiv og haft nogle familiære problemer på det sidste. Jeg har haft mistanke om han er begyndt at ryge lidt igen, synes han indimellem har virket påvirket hvis jeg har været afsted og kommer hjem. Spurgte ham den anden dag, han afviste blankt. Jeg troede ham ikke, og i går fandt jeg en klump hash i hans jakke. Han indrømmede så at jeg havde røget om aftenen når jeg er gået i seng og indimellem når jeg har besøgt venner eller trænet.

Han siger det intet har med mig at gøre, at han har gjort det i mange år, og at det er noget han har haft brug for fordi han har det svært for tiden. Han ryger selvfølgelig udenfor, og kun når børnene sover eller ikke er her.

Men første tanke er at så må vi flytte herfra, jeg gider ikke være sammen med ham hvis han ryger. Men overdriver jeg lidt? Han siger det er meget normalt at gøre det, og han kan ikke se det påvirker mig når han for det meste gør det når jeg er gået i seng. Men jeg har det så svært med det.

På den anden side, hvis jeg flytter herfra påfører jeg mine børn en enorm smerte, da de er rigtig glad for deres papfar, og hans rygning påvirker ikke direkte dem. Plus at jeg vil få en rigtig svær periode med at være alene, for jeg elsker virkelig min kæreste.

Hvad tænker I?

Skal lige siges at min kæreste passer sit arbejde, og i øvrigt er fantastisk sammen med mine børn. 

Hvis det bare var en mand der røg lidt tjald et par gange om ugen og ellers passede sit job, var god mod dig og børnene o.s.v., som du beskriver - så ville det ikke bekymre mig.

Men det at han bringer hash'en på bane igen fordi han har emotionelle problemer, kombineret med det faktum at han tidligere har røget hver dag, får mig til at synes at det ikke er den fedeste idé. 

Jeg ville ikke bare skride, men jeg ville nok tage en rigtig alvorlig snak med ham. Tror du at han kan holde niveauet på at ryge et par gange om ugen, eller tror du at han falder tilbage i et dagligt forbrug?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

ano14316 skriver:

Hvad hvis han tog 2 glas vin hver aften? Ville du sige det samme?

Har man brug for at drikke alkohol hver dag har man også et misbrug.

Når der er tale om et misbrug (fx. at man har brug for min. 2 glas vin HVER dag) så vil jeg nok begynde at være opmærksom på det.Og især hvis personen benægter det og lyver, når vedkommende faktisk har et misbrug.

Vil personligt ikke bryde mig om, at mit barn skulle vokse op et sted, hvor afhængighed var noget 'normalt' og noget man ser gennem fingre med.

Selvfølgelig er der mange, der får sig et glas rødvin til aftensmaden. Men det er jo hverken noget de (fleste) lyver om eller benægter.

Men hvis de gik en tur med en lommelærke, for at skulle deres afhængighed, så ville jeg bestemt ikke bryde mig om det. 

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Han vil gerne have det hele, både børnene og mig og sit hash! Han mener jeg vil bestemme over ham, og så stejler han for alvor. Han kan ikke se det skader hverken mig eller børnene når vi ikke er sammen med ham når han er påvirket. Er bange for det bare er mig der er sippet, så er rigtig glad for at høre jeres syn på sagen. Tænker også at børnene måske finder ud af det når de bliver ældre. Min kæreste siger han vil stoppe igen, men lige nu har han brug for det.

Tak for dit svar.

Det lyder som om han er mere afhængig end han selv vil indrømme, når han reagerer på den måde.  øv. I mine øjne, har han taget sit valg. Hellere hash end jer  Du kan ikke tvinge ham til at åbne øjnene desværre, og du er SLET ikke sippet. 

han er egoistisk lige nu, som enhver anden misbruger, og når han ikke vil hjælpes, må du hjælpe dig selv og dine unger. 

Øvøvøv, jeg håber du får det bedste ud a det 

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg synes din kæreste skal på en afvending set i lyset af at har haft et misbrug som nemt kan starte igen...

På den anden side, ryger han en joint på samme måde som andre drikker et par øl eller et par glas vin, så synes jeg egentlig personligt det er ok..

Det største problem er at han ikke har været ærlig omkring det, men hvis han ved at dialogen er lukket ved et stort rungende NEJ, så er det nok også svært at være ærlig... Og så selvfølgelig at han har det skidt og føler han har et behov for det.. så den side af det skal der jo også tages hånd om

Han kender min holdning til hash (har selv misbrugt det i en periode for mange år siden), og har ikke sagt noget for ikke at gøre mig ked af det. Sådan ala hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af! Var rasende på ham i starten, men i løbet af dagen i går har jeg ændret holdning, for jeg ved han ikke har gjort det for at genere mig, at det er et problem han har.

Er også det at han ikke umiddelbart vil gå i afvænning der bekymrer mig. At jeg og børnene ikke betyder mere for ham. Jeg ved dog han elsker os, og at det intet har med mig at gøre. Men ville ønske han ville gøre det, for vores skyld.

Har overvejet at sætte et ultimatum op, enten afvænning eller vi flytter. Desværre er han bare den type person at lægger man pres på ham bliver han helt umulig.

Tænker lige netop også at det jo ikke er værre end alkohol, og det er også det han altid siger.

Tak for dit svar.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Om jeg elskede min kæreste eller ej, så var jeg gået på stedet. Jeg ser hash som stoffer - og så kan andre sige hvad de vil. 

Du har 2 børn som han også ser og jeg synes det er et virkelig dårligt forbillede for dem. De skal nok finde ud af det når de bliver ældre. Og hvad så? Jamen deres mor har tilladt det, så det er vel okay. Hvad hvis de ser sådan på det og så selv begynder på det når de bliver teenagere???

Jeg kan se en anden nævner at det ikke er værre end at drikke 2 glas vin hver aften, muligvis ikke. Men det ser jeg OGSÅ sommet problem. Har man behov for at drikke alkohol hver dag, så har man også et problem.

og forskellen på alkohol og hash er, at hash er ulovligt. Hvis han har det så skidt så må han tale med en psykolog eller gå i behandling, hash er kun en midlertidig løsning. Problemerne forsvinder ikke, de kommer bare tredobbelt tilbage.

Jeg synes den eneste voksne beslutning er at stille ham et ultimatum. Og det hjælper tydeligvis ikke at han bare lover at stoppe når han gang på gang gør det igen. Så jeg ville kræve at han fik hjælp udefra ellers var jeg smuttet for mine børns skyld!

Tænker præcis det samme som dig!

Er bare så svært at skulle flytte fra en mand jeg elsker, og som er så fantastisk sammen med mine børn. Ved de bliver helt knust  Og så er det jeg tænker, er det ikke bedre for dem at de har ham hos dem, når de nu alligevel på ingen måde er berørt af at han ryger. Ved godt de også bliver ældre, men tænker også at så må vi jo flytte til den tid, hvis han begynder igen. Han har lovet at stoppe igen, men han starter jo nok igen på et tidspunkt.

Tak for dit svar.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvis det bare var en mand der røg lidt tjald et par gange om ugen og ellers passede sit job, var god mod dig og børnene o.s.v., som du beskriver - så ville det ikke bekymre mig.

Men det at han bringer hash'en på bane igen fordi han har emotionelle problemer, kombineret med det faktum at han tidligere har røget hver dag, får mig til at synes at det ikke er den fedeste idé. 

Jeg ville ikke bare skride, men jeg ville nok tage en rigtig alvorlig snak med ham. Tror du at han kan holde niveauet på at ryge et par gange om ugen, eller tror du at han falder tilbage i et dagligt forbrug?

Vi har snakket om at det ikke skal være hver dag, og jeg har sagt jeg kan have hans hash så han ikke bare ryger løs. Men ved ikke om han bare køber noget andet, kan jo ikke rigtig stole på ham mere. Og egentlig ville det heller ikke være okay for mig at det var flere gange om ugen. En sjælden gang når han besøger en god ven, men ikke så tit.

Tak for svar.

Anmeld

3. februar 2014

Zelinasmor

Anonym skriver:

Tænker præcis det samme som dig!

Er bare så svært at skulle flytte fra en mand jeg elsker, og som er så fantastisk sammen med mine børn. Ved de bliver helt knust  Og så er det jeg tænker, er det ikke bedre for dem at de har ham hos dem, når de nu alligevel på ingen måde er berørt af at han ryger. Ved godt de også bliver ældre, men tænker også at så må vi jo flytte til den tid, hvis han begynder igen. Han har lovet at stoppe igen, men han starter jo nok igen på et tidspunkt.

Tak for dit svar.

Lugten sidder både i tøj og hår og det ville jeg ikke byde mine børn.

jeg forstår fuldt ud dine tanker, du elsker jo manden! Men det der med at så kan du flytte til den tid når de bliver ældre? Det synes jeg er dumt. Jo længere tid de knytter så til ham, jo sværere bliver det at skulle undvære ham. Også for dig. Tænk sig at være sammen med ham, måske 10 år endnu og så skulle forlade ham? Det tror jeg bliver endnu sværere for dig.

jeg håber du træffer det valg du synes er det bedste. Men pas nu for Søren på dine børn.

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det lyder som om han er mere afhængig end han selv vil indrømme, når han reagerer på den måde.  øv. I mine øjne, har han taget sit valg. Hellere hash end jer  Du kan ikke tvinge ham til at åbne øjnene desværre, og du er SLET ikke sippet. 

han er egoistisk lige nu, som enhver anden misbruger, og når han ikke vil hjælpes, må du hjælpe dig selv og dine unger. 

Øvøvøv, jeg håber du får det bedste ud a det 

Mange tak for det

Vil prøve at snakke med ham om det igen i aften...

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

jeg forstår fuldt ud dine tanker, du elsker jo manden! Men det der med at så kan du flytte til den tid når de bliver ældre? Det synes jeg er dumt. Jo længere tid de knytter så til ham, jo sværere bliver det at skulle undvære ham. Også for dig. Tænk sig at være sammen med ham, måske 10 år endnu og så skulle forlade ham? Det tror jeg bliver endnu sværere for dig.

jeg håber du træffer det valg du synes er det bedste. Men pas nu for Søren på dine børn.

Ja, det er også rigtigt. Tænker bare at jeg er jo heller ikke perfekt, og han accepterer mine fejl. Men selvfølgelig, hvis det vil komme til at gå ud over mine børn holder det ikke. Er bare så meget i tvivl...

Anmeld

3. februar 2014

modesty

Zelinasmor skriver:

Jeg respekterer dine holdninger angående hash- og alkoholforbrug, men den her sætning forstår jeg altså ikke.

Må jeg så heller ikke slå en prut i mit eget hjem, fordi min søn kan komme til at lugte noget dårligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.