Det skete bare ikke!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg kan ikk være mere enig med pcokate 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Må lige have luft! Jeg er såååå sur!!!  

Kæresten gik ud for at se fodbold med en ven igår kl 19.30. Det er helt okay. I løbet af aftenen (kl 00) kan jeg se på fb at de ikke længere er på stedet hvor der var fodbold, men er taget videre for at drikke øl. Allerede her tænker jeg "nej nej nej" og sender som et hint en SMS om at jeg går i seng. Intet svar. Kl 3 vågner vores barn og er ked, jeg går derind og trøster, og kommer i tanke om at kæresten sgu da ikke er kommet hjem endnu! Tjekker uret, 3.10, sender en sms om at det er hverdag og han skal komme hjem! svar: jaja

kl 4-5 (kiggede ikke på uret) kommer han hjem. Storstinkende af alkohol! Og tydeligt beruset. 

Kl 5.40 vågner den lille og er ked, jeg sparker bogstavelig talt manden ud af sengen for at tage ham op. Det var tæt på umuligt! (Jeg skal op kl 6.15 og på arbejde og har virkelig brug for den sidste halve time for at kunne fungere, hvor han bare skal aflevere i dp og har masser af tid) 

Kan høre han falder i søvn inde på sofaen og den lille trisser rundt og siger til far at han skal have tør numse. X kommer ind til mig og står og snakker en hel masse og har ganske rigtigt lavet stort i bleen (nok årsagen til at han vågnede  tidligt) men det har manden ikke tjekket! står op. Går ind og vækker ham og siger, du skal skifte X! Han har lavet stort og jeg skal gøre mig klar til arb. Forklare i samme omgang at dét der, det gør han IKKE igen! Efterfulgt af en længere smøre om ansvar osv.

Han prøvede at glatte ud men det virker ikke! Er så pisse sur! Hvad fanden sker der? Bare fordi vennen ikke har børn, så kan man ikke nosse sig sammen til at sige et simpelt NEJ! Aaaasrgh! Og nu kan han så aflevere i dp med alkoholånde.  Skidesmart!!!!! Idiot. 

Jeg kan nu ikke se det store problem.
Han tog et spontant valg som jo er okay i ny og næ. Din sms til ham om at du går i seng...hvad skal man da forstå af det, andet end at du går i seng.

Og at det er en hverdag...så vidt jeg kan forstå på dit indlæg har han fri. Så jeg må indrømme at jeg synes du gør det til et problem det måske ikke behøver være.

Anmeld

30. januar 2014

Laulund87

LuLy skriver:

Hold nu op hvor mange af jer med det samme danner jeres eget billede af hvad der er sket udfra de forholdvis få oplysninger ts kommer med. I fortolker jo udfra hvad I vil så I lige får mulighed for at fremhæve jer selv og hvor gode mødre I selv er.

Når jeg læser et indlæg så går jeg som udgangspunkt ALTID ud fra at ts vil sine børn det bedste. Og jeg synes det er så unfair at mangår bare insinuerer at hun er total uansvarlig.
Jeg læser det som om at hun prøvede at give kæresten en lærestreg for at vise ham at det ikke duer at komme sådan hjem når man har ansvar og forpligtelser.

Til ts: jeg var blevet STIK tosset men jeg havde nu også tvunget ham ud af sengen. Jeg ville selvfølgelig følge med i at han magtede det (som du tydeligvis også gjorde) men han skulle satme have sig den lærestreg!

Hvorfor skal det gå ud over barnet at faderen har været en røv? Det kan godt være han ikke var stinkende stiv, men han var påvirket og så burde han ikke have ansvaret for barnet! At han skal have en lærestreg, måske, men det er dælme umodent at gøre det på den måde.

Hvad er der galt med at tage en snak om tingene når han er ædru, barnet ikke står midt i det hele og moderen er kølet ned. Det ville da være det bedste for alle parter i stedet for bare at tænke "fuck det, han skal straffes!"

Anmeld

30. januar 2014

Anonymo

Anonym skriver:

Kæresten gik ud for at se fodbold med en ven igår kl 19.30. Det er helt okay. I løbet af aftenen (kl 00) kan jeg se på fb at de ikke længere er på stedet hvor der var fodbold, men er taget videre for at drikke øl. Allerede her tænker jeg "nej nej nej" og sender som et hint en SMS om at jeg går i seng. Intet svar. Kl 3 vågner vores barn og er ked, jeg går derind og trøster, og kommer i tanke om at kæresten sgu da ikke er kommet hjem endnu! Tjekker uret, 3.10, sender en sms om at det er hverdag og han skal komme hjem! svar: jaja

kl 4-5 (kiggede ikke på uret) kommer han hjem. Storstinkende af alkohol! Og tydeligt beruset. 

Kl 5.40 vågner den lille og er ked, jeg sparker bogstavelig talt manden ud af sengen for at tage ham op. Det var tæt på umuligt! (Jeg skal op kl 6.15 og på arbejde og har virkelig brug for den sidste halve time for at kunne fungere, hvor han bare skal aflevere i dp og har masser af tid) 

Kan høre han falder i søvn inde på sofaen og den lille trisser rundt og siger til far at han skal have tør numse. X kommer ind til mig og står og snakker en hel masse og har ganske rigtigt lavet stort i bleen (nok årsagen til at han vågnede  tidligt) men det har manden ikke tjekket! står op. Går ind og vækker ham og siger, du skal skifte X! Han har lavet stort og jeg skal gøre mig klar til arb. Forklare i samme omgang at dét der, det gør han IKKE igen! Efterfulgt af en længere smøre om ansvar osv.

Han prøvede at glatte ud men det virker ikke! Er så pisse sur! Hvad fanden sker der? Bare fordi vennen ikke har børn, så kan man ikke nosse sig sammen til at sige et simpelt NEJ! Aaaasrgh! Og nu kan han så aflevere i dp med alkoholånde.  Skidesmart!!!!! Idiot. 

Kan godt forstå du har brug for luft! Nøj jeg var blevet sur, sikke en klaphat!

Anmeld

30. januar 2014

VIPpigen

Jeg havde gjort mere eller mindre det samme... Far ud af sengen... En spand kaffe i hovedet, og et koldt glas vand. Godmorgen ven, vi er forældre, og har en aftale...

Som jeg efterhånden kan læse, så har TS sørget for at far var iorden til at tage sig af sit barn... Og nej, jeg vil sq heller ikke komme for sent på job, bare fordi manden reagere spontant. Så må han bruge knoppen lidt i sin spontanitet, der kommer sikkert mange andre tidspunkter hvor mor har ansvaret for barnet om morgenen. Men lige den her morgen vidste han at HAN skulle sørge for barnet....

Anmeld

30. januar 2014

morethanperfect

Anonym skriver:

Det er da skide træls .. Men altså , hvis det ikke sker hele tiden kan jeg ikke se problemet .. Hvis han vil drikke sig fuld på en hverdag så lad ham da gøre det .. Det jo ikke dig der skal op med tømmermænd .. 

Og jeg ville nok også ha stået op med min søn selv .. Ville aldrig lægge et ansvar over på en skide fuld mand .. 

Anmeld

30. januar 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Altså er det noget der sker mange gange om måneden?

For hvis ikke fattet jeg ikke problemer!

Han er taget ud med en kammerat og det blev en festlig aften.

Han burde lige have skrevet at det blev senere end ventet, det kan vi blive enige om

Hvorfor stod du ikke bare op og tog barnet, afleverede og fik en god morgen for jer alle?

Sket er sket og øv når du forventede noget andet, men værre er det vist heller ikke

Anmeld

30. januar 2014

twinny

Det er sket en gang, sådan er det jo. 

Det ville ikke bringe mit pis i kog. Jo, hvis en havde været "min mor" og sagt "du skal komme hjem!" 

Men vi er alle forskellige.  Håber I klarede morgenen og han har fået sovet ud. 

Anmeld

30. januar 2014

lineog4

Tin skriver:

Tænker faktisk ikke at tråden handler om hvorvidt mor burde stå op eller ej.

Tænker den handler mere om "kæft hvor er han pisse hamrende uretfærdig!" . Der foreligger en klar aftale mellem mor og far mht aflevering.....Ergo svigter far her!! Han lever ikke op til hans ansvar. Et ansvar han også havde inden han tog afsted i aftes, og da indkomsten i hjemmet tjenes af mor?, mener jeg bestemt ikke at hun "bare" ringer og siger at hun kommer forsent! Job hænger ikke på træerne!

Hvis min mand havde gjort et ligende nummer, altså svigtet mig,vores barn,vores aftale og vores økonomi for at morer sig den halve nat....så havde jeg sikkert ikke talt med ham i flere dage!!

Jeg var blevet møghamrende sur!! Synes ikke at man skal skyde på mor her, hun har jo faktisk siddet aftenen alene med deres barn så han kunne more sig, iforventning om at han så tager hans del af ansvaret efterfølgende morgen.

Jeg er helt enig, men jeg havde gjort det anderledes. Dog havde jeg aldrig ringet mig syg eller kommet for sent på arbejde fordi han er et kvaj - det er jo mit arbejde og det skal jeg gerne beholde....

Og jeg havde også været så gal i hovedet, og han havde vidst han var på is - vil så sige jeg kan holde det i 2 minutter for så begynder jeg at tale ellers keder jeg mig 

Men alt afhænger jo også af hvad man er vant til - og det var egentlig bare det jeg skrev. Plus jeg kan altså også kvaje mig - det er menneskeligt og man skal have det at vide, men et forhold handler også om at kunne rumme fejl g hjælpe hinanden selvom det er selvforskyldt. Og igennem havde sparket så hårdt så han havde blåt mærke, jeg havde forklaret ham han skulle smide en masse koldt vand i hovedet og en liter kaffe for om lidt gik jeg og jeg skulle være tryg ved han kunne klare situationen. Men jeg havde hjulpet med den lille, eller rettere overtaget - bare prøv at tænke på en lortebleer med tømmermænd før man er blevet menneske igen - ej det ville jeg ikke byde selvom han var et var, idiot, jeg ville skilles, og han skulle aldrig nogen sinde regne med jeg gad tale med ham 

Anmeld

30. januar 2014

lineog4

LuLy skriver:

Hold nu op hvor mange af jer med det samme danner jeres eget billede af hvad der er sket udfra de forholdvis få oplysninger ts kommer med. I fortolker jo udfra hvad I vil så I lige får mulighed for at fremhæve jer selv og hvor gode mødre I selv er.

Når jeg læser et indlæg så går jeg som udgangspunkt ALTID ud fra at ts vil sine børn det bedste. Og jeg synes det er så unfair at mangår bare insinuerer at hun er total uansvarlig.
Jeg læser det som om at hun prøvede at give kæresten en lærestreg for at vise ham at det ikke duer at komme sådan hjem når man har ansvar og forpligtelser.

Til ts: jeg var blevet STIK tosset men jeg havde nu også tvunget ham ud af sengen. Jeg ville selvfølgelig følge med i at han magtede det (som du tydeligvis også gjorde) men han skulle satme have sig den lærestreg!

Først egentlig forstår jeg hendes vrede hundrede procent, men havde bare handlet anderledes. 

Og lige da jeg læste dit svar forstår jeg hvor forskellen var, for det handler på ingen måde om jeg synes hun er uansvarlig - der er intet uansvarligt ved en far skal passe sit barn med mindre han ikke er ved sine fulde fem og det var han vel bare træt og ikke helt appelsin fri - hvad er forskellen på det og hvis jeg om min mand fredag aften deler en flaske vin og ungerne er hjemme?

Men jeg tænker slet ikke i at jeg skal give min mand en lærestreg - det er jo ikke mit arbejde. Jeg skal støtte min mand selv når han er et kvaj, og jeg skal rumme hans små fejl for det gør ham jo også til den han er. Og Gud hvor har han kvajer sig, han ved han skal op, han ved skal have overskud til sit barn, men det glemte han i det gode selskab - kunne også ske for mig - så min tanke er, hvordan kan jeg hjælpe ham med at tage det ansvar han skal tage, for jeg skal på arbejde... Og det ville være jeg den ene morgen lige så unfair som det er overtog lorte ble, stå ud af sengen, få min søn klar osv. Og så kræve han gjorde sig så klar så jeg med god samvittighed kan tage afsted....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.