Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tror ikk forældrene er bekymret. Og moren synes hendes to drenge de mest perfekte i hele verden. 

Forstår mig ret det klart det synes alle mødre at deres børn er de perfekte 

og kommer jeg også til når vores dejlig lille en kommer til verden

Men når jeg læser herinde har jeg aldrig læst at der stadig en på 5 et halvt der har det sådan. 

Jeg er jo uerfaren og har ikk ret til at udtale mig for noget. Men jeg tænkte bare at 5 et halvt år og stadig har ble på om natten og har rimelig mange uheld om dagene. Så kan jeg ikk forstår at som forældre ikk er en anelse bekymret om deres barn. 

Hvorfor skal hun være bekymret?
Hvis der var noget galt med drengen, og forældrene var bekymret havde de nok fået ham tjekket af en læge?

Der er nogen børn der tisser i sengen ind til de er ret store, og jeg tænker i skoletiden, og det er der jo ikke noget galt i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

lineog4

Ble om natten som 5 årig er slet ikke så unormalt som man tror - det kan være mangel på (ej skyd mig ikke hvis det er forkert ) hormon som ikke udskilles og man derfor ikke kan styre det om natten. Det kan også være man simpelthen ikke føler det. Man kan forsøge med noget klokkeværk (altså udover d de har i forvejen) i bleen så barnet bliver vækket hvis det tisser det hjælper for nogen og ikke andre. Jeg ville ikke selv tage den om natten når dagen stadig var et problem og han måske endda lige om lidt skal have et stort skift til SFO.

Om dagen, det er sent at smide bleen ingen tvivl om det, og lyder til det er super svært - så jeg tænker øv håber de får den støtte de skal have og det snart lykkes helt (begge mine var fuldstændig blefri da de var 5 1/2 - 6 og skulle starte i SFO, havde ikke haft uheld i flere år og alligevel fik de uheld i SFO).

Og selvfølgelig synes moren hendes børn er de lækreste i verden og helt igennem perfekte og ja synes da ikke ble om natten og uheld om dagen burde ændre på det overhovedet. Og kan jo også være hun er bekymret, har søgt hjælp men ikke vil dele det med dig.

Anmeld

29. januar 2014

Anonym trådstarter

Nu angriber i kære damer

det er kun for barnet skyld at jeg tænker det. det jeg spørger om og tænker er at det lidt inden han bliv 5 at han smidt dem ble om dagen men ikk om natten og at han har så mange uheld om dagen. Når nu drengen er 5 et halv år. Så tænker man er man som forældre bare ikk en smule bekymret? 

Jeg er jo ikk med dem til hverdag og ser om de prøver det skal jeg jo ikk kunne sige. Men når vi ser dem og tinge sker kan jeg se hvordan moren er og har min tvivl om hun bekymre sig. Fordi når hun ser på sin søn og snakker med ham lyder det som om hun siger flot du tisset i bukserne. 

Anmeld

29. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tror ikk forældrene er bekymret. Og moren synes hendes to drenge de mest perfekte i hele verden. 

Forstår mig ret det klart det synes alle mødre at deres børn er de perfekte 

og kommer jeg også til når vores dejlig lille en kommer til verden

Men når jeg læser herinde har jeg aldrig læst at der stadig en på 5 et halvt der har det sådan. 

Jeg er jo uerfaren og har ikk ret til at udtale mig for noget. Men jeg tænkte bare at 5 et halvt år og stadig har ble på om natten og har rimelig mange uheld om dagene. Så kan jeg ikk forstår at som forældre ikk er en anelse bekymret om deres barn. 

Men ved du, de ikke er bekymrede? Min yngste søn havde problemer med renlighed helt op til skolealderen, og det var bestemt ikke morsomt for nogen af os, men der er meget lidt at stille op, når der ikke er en klokkeklar, fysisk årsag. Det var dog ikke noget, vi talte med alle og enhver om - og jeg håber da heller ikke, der blev talt om det bag vores ryg. 

Og min søn, som nu er 15, både var og er et fantastisk barn, som så til gengæld lærte sig selv at læse som 4-årig. Jeg tror ikke, du får nogle forældre til at opfatte deres børn som mindre dejlige, fordi de har visse vanskeligheder - tværtimod! 

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Nu angriber i kære damer

det er kun for barnet skyld at jeg tænker det. det jeg spørger om og tænker er at det lidt inden han bliv 5 at han smidt dem ble om dagen men ikk om natten og at han har så mange uheld om dagen. Når nu drengen er 5 et halv år. Så tænker man er man som forældre bare ikk en smule bekymret? 

Jeg er jo ikk med dem til hverdag og ser om de prøver det skal jeg jo ikk kunne sige. Men når vi ser dem og tinge sker kan jeg se hvordan moren er og har min tvivl om hun bekymre sig. Fordi når hun ser på sin søn og snakker med ham lyder det som om hun siger flot du tisset i bukserne. 

At hun ikke vier sin bekymring foran drengen er da fantastisk... Når jeg er bekymret for noget med mine børn (og det er man som mor tit - også selv om de er de skønneste og mest perfekte i verden), så viser jeg det aldrig (ej aldrig sige aldrig for ulig mine børn er jeg ikke perfekt ) foran mine børn. 

havde mine børn problemer med inkontinent ville jeg aldrig tale om det når deres små øre kunne høre det

Anmeld

29. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu angriber i kære damer

Mon ikke, hun bare forsøger at undgå, at han føler skam og flovhed over noget, han ikke kan kontrollere? 

Tror du, det ville gøre situationen bedre, hvis hun blev irriteret eller viste, hun var ked af det? 

Anmeld

29. januar 2014

Anonym trådstarter

Dinsen skriver:

Altså nu er jeg monster træt i dag, men hvad er det du spørger om....??

At han har uheld, er der det du tænker er et problem eller!?

Nu angriber i kære damer det er kun for barnet skyld at jeg tænker det. det jeg spørger om og tænker er at det lidt inden han bliv 5 at han smidt dem ble om dagen men ikk om natten og at han har så mange uheld om dagen. Når nu drengen er 5 et halv år. Så tænker man er man som forældre bare ikk en smule bekymret? Jeg er jo ikk med dem til hverdag og ser om de prøver det skal jeg jo ikk kunne sige. Men når vi ser dem og tinge sker kan jeg se hvordan moren er og har min tvivl om hun bekymre sig. Fordi når hun ser på sin søn og snakker med ham lyder det som om hun siger flot du tisset i bukserne.

Anmeld

29. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nu angriber i kære damer

Men du ved jo reelt ikke om de rent faktisk er bekymret?

Man skal passe meget på at konkludere om forældre er bekymret for deres børn, da det tit er noget man går med selv, eller kun deler med sine allernærmste.

Men jeg forstår stadig ikke helt hvor det er du vil hen? Altså det er deres barn... Så du har vel ingen grund til at bekymre dig?

Anmeld

29. januar 2014

klmf

Hvad jeg tænker, hmmm... At han tager længere tid end om at smide bleen end så mange andre, men at han nok ikke er den eneste femårige med den udfordring. Og at det er dejligt at han har en cool mor, der ikke lader sig mærke med det, hvis hun er bekymret. Hvis hun er bekymret er det ikke sikkert, hun har lyst til at dele det med andre og det forstår jeg godt. Og er der ikke også noget med at børn skal være fyldt 6 år før de kan blive henvist til udredning for inkontinens??

Anmeld

29. januar 2014

LinLin

lotchen skriver:

Hvad jeg tænker, hmmm... At han tager længere tid end om at smide bleen end så mange andre, men at han nok ikke er den eneste femårige med den udfordring. Og at det er dejligt at han har en cool mor, der ikke lader sig mærke med det, hvis hun er bekymret. Hvis hun er bekymret er det ikke sikkert, hun har lyst til at dele det med andre og det forstår jeg godt. Og er der ikke også noget med at børn skal være fyldt 6 år før de kan blive henvist til udredning for inkontinens??

Tror faktisk det er 7. Ved i hvert fald at en fra min søns klasse først skal undersøges nu hvor han er 7 1/2 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.