Saftevand til børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

M &.I

Yurie skriver:

Ok, men jeg ville ikke købe sådan en, synes det ligner for meget en sutteflaske og som elbæk vil jeg heller bruge en tudekop, da man også kan bruge den som alm kop(bare tage låget af)
Den har jo sutten som en sutteflaske, ikke som en drikkedunk.

han har tudekop... den er lille.. jeg køber bare ny.. det er først senere synes jeg at den linger sutteflaske.. men pyt.. min barn har det godt med flaske så han ikke spilder gulvet... jeg tænkt på mere om saftevand...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Maja88 skriver:

Jeg er en af dem som har holdt min store pige længe væk fra søde sager..

Hun fik ved fødselsdag i dp når de andre fik kage fx frugt eller bolle...

An ikke se hvorfor de skal lære at drikke søde sager eller spise det,før de selv kan efterspørge det.   Det er jo ikke deres behov.. det er jo vores.. for når ts søn er fint tilfreds med vand og mælk,hvorfor så lære ham der findes andet.. 

Unne forstå hvis han intet væske ville indtage.. men når han nu er tilfreds med det andet

Jeg er af den holdning at hvis vi voksne bruger vores sunde fornuft og lære vores unger "alt med måde", så vokser de op og har et naturligt forhold til det. Hvorimod hvis vi holder dem fra alt "det søde" så risikere man at få børn som slet ikke kan administrere det, fordi de er bange for det forsvinder hurtigt igen, når de endelig har fået lov.

Det er muligt at have/få børn som forstår at man ikke skal levevaf al det søde, hvis vi voksne formår at give dem et naturligt og afslappet
forhold til det, istedet for at gøre det til noget specielt og i værste fald forbudt!

Anmeld

24. januar 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Maja88 skriver:

Jeg er en af dem som har holdt min store pige længe væk fra søde sager..

Hun fik ved fødselsdag i dp når de andre fik kage fx frugt eller bolle...

An ikke se hvorfor de skal lære at drikke søde sager eller spise det,før de selv kan efterspørge det.   Det er jo ikke deres behov.. det er jo vores.. for når ts søn er fint tilfreds med vand og mælk,hvorfor så lære ham der findes andet.. 

Unne forstå hvis han intet væske ville indtage.. men når han nu er tilfreds med det andet

Jeg er helt enig med at børn ikke skal have for meget sukker både i drikkelse og i slik osv. men hvis det kun er engang imellem ser jeg ingen problemer idet. Jeg giver altid min datter grøntsager og frugt og det får hun også hver dag. Så hvis hun får et glas saft en dag er det fint nok for mig. Bare det er med måde. 

Ja, det er måske forældrenes behov men man kan bare uanset hvor meget man gerne vil undgå sukker til sine børn ikke komme udenom det, desværre.

Anmeld

24. januar 2014

ano14316

I&M skriver:

hvilken slags ?? og han drikker mest i flaske han virkeligt dårligt til at bruge glas .. han leger mest med glas så han få kun flaske med vand eller mælk i 

Synes sagtens man kan give en 19 mdr en glas saft, f.eks. i forbindelse med sygdom eller lign.
Men ALDRIG flaske.. Det er det mest ødelæggende for tænderne..

I dit ttilfælde, så brug det som en ekstra gulerod til at blive bedre til at drikke af glas..

Vil man have saft, så r det af glas agtigt..

Og som andre skriver så vælg en økologisk..

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

I&M skriver:

han har tudekop... den er lille.. jeg køber bare ny.. det er først senere synes jeg at den linger sutteflaske.. men pyt.. min barn har det godt med flaske så han ikke spilder gulvet... jeg tænkt på mere om saftevand...  

saftevan skal ikke være i flaske, men i en kop han drikker med det samme.. Men i stedet for at give ham hans eget, så lad ham smage dit, hvis han synes det er spænnende. synes helt sikkert at tudekop er bedre og så øve at drikke af kop.

Men hvad er der galt i hvis han spilder? Spiser han ikke selv? der kan jo også ende mad på gulvet. Leger med maling, der kan ende på tøjet?

Anmeld

24. januar 2014

B&J

det kan du

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

Mom skriver:

Jeg er af den holdning at hvis vi voksne bruger vores sunde fornuft og lære vores unger "alt med måde", så vokser de op og har et naturligt forhold til det. Hvorimod hvis vi holder dem fra alt "det søde" så risikere man at få børn som slet ikke kan administrere det, fordi de er bange for det forsvinder hurtigt igen, når de endelig har fået lov.

Det er muligt at have/få børn som forstår at man ikke skal levevaf al det søde, hvis vi voksne formår at give dem et naturligt og afslappet
forhold til det, istedet for at gøre det til noget specielt og i værste fald forbudt!

Jeg har oplevet begge de børn, og de var tvillinger, de fik ikke noget sødt før de var 5. Den ene kunne SLET ikke styre det og ville bare ha noget hele tiden, mens den anden nærmest var ligeglad... Så det er lidt svært at sige hvordan børnene bliver.

Anmeld

24. januar 2014

ano14316

Omsorgsgiver skriver:

Så længe de ikke spørger om mælk, hvorfor så give dem det?? Ja undskyld men jeg bliver lidt provokeret af dine indlæg her. Hvad er problemet i at hun vil give saft? Hvis det kun er engang imellem og hvis han alligevel drikker mest vand og mælk så kan jeg ikke se nogen problemer i det. 

Sorry mit sure opstød!

Altså principielt er der jo ingen grund til at vende ungerne til søde sager, det skal nok komme.. sukker er noget af det mest vanedannende... Tricker de samme signaler i hjernen som heroin...

Men på den anden side, så er det jo nogen gange også hyggeligt at hmgive noget man selv synes er rart..

Vi gav saft første gang da Magnus skulle opereres første gang fordi lægerne sagde han skulle vækkes og have saft 4 timer før operationen.. netop for at give lidt energi.. og så hat han fået en del i forbindelse med indlæggelser, og hjemme får han kun en sjælden gang imellem..

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Jeg har oplevet begge de børn, og de var tvillinger, de fik ikke noget sødt før de var 5. Den ene kunne SLET ikke styre det og ville bare ha noget hele tiden, mens den anden nærmest var ligeglad... Så det er lidt svært at sige hvordan børnene bliver.

Enig

Kan blot ikke sætte mig ind i, hvorfor mange forældre vil holde deres børn fra søde sager (sukker) så længe som muligt, istedet for at introducere det som en naturlig og ikke speciel ting, og give børnene et afslappet tilgang til det.

Anmeld

24. januar 2014

Mum33

Elbæk skriver:

Selvfølgelig må han det Min søn får ofte saftevand.

Vi giver ham Ribena, da det er det han bedst kan lide

Hvis han ikke kan drikke af kop, så køb sådan en tudekop hvor man skal suge, så han ikke taber det når han render rundt, de er super praktiske. 

Hvis han som 19 mdr ikke har lært, at drikke af en kop, skal man da bestemt ikke købe en tud-kop. Så skal man gå i skarp træning. Går de bare rundt med den, er det da netop de går og slat-drikker og det går ud over tænderne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.