Saftevand til børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

san

I&M skriver:

nu skal i ikke misforstås ...  jeg har altid givet min søn vand og mælk hver HVERDAG.. hele dage ., jeg kom tanke om at give ham saftevand engang imellem... men her har jeg få forskellig mening  ( det er lige meget om det er flaske eller kop) 

Gør, hvad du føler, er det rigtige for dig som mor... Et råd er dog at give barnet mælk og saft i kop... vand i en vanddunk, så han altid har mulighed for at komme til vand 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

anynom

Mom skriver:

Enig

Kan blot ikke sætte mig ind i, hvorfor mange forældre vil holde deres børn fra søde sager (sukker) så længe som muligt, istedet for at introducere det som en naturlig og ikke speciel ting, og give børnene et afslappet tilgang til det.

Det er anbefalet af Sundhedsstyrelsen at holde igen med sukker til børnene er 3 år.

Anmeld

24. januar 2014

L&V

I&M skriver:

hvorfor mener i, at ikke bruge flaske??? 

2grunde sukkeret vil sejle rundt inmunden og ødelægge tænderne og øvelse gør mester når man er så stor skal man da til at drille rigtigt af kop

Anmeld

24. januar 2014

Maja88

Mom skriver:

Nu googlede jeg lidt

Og du har ret i, at vi ikke har brug for sukker. MEN et barn på 2 år, må indtage hvad der svare til 14 sukkerknalder om dagen (ca 30 gram) uden at det skader det mindste.

Så selvom vi ikke har livsnødvendigt brug for det, så er det ikke noget vores børn tager skade af, hvis vi lærer dem at indtage det i fornuftige mængder.

Men bare fordi det ikke skader er det jo ikke ensbetydene med de behøves få det..

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
JulieWH skriver:

Det er anbefalet af Sundhedsstyrelsen at holde igen med sukker til børnene er 3 år.

Men hvor i tråden har der været tale om, at barnet skal have saftevand i spandevis?

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Maja88 skriver:

Men bare fordi det ikke skader er det jo ikke ensbetydene med de behøves få det..

Enig. Men der er ingen grund til at gøre sukker i moderate mængder til noget farligt og nærmest forbudt.

Det handler bare om at bruge sin sunde fornuft, ligesom med alt andet, og holde igen med at pådutte andre sin egen måde at leve på, og prøve at lade være med at dømme andre som tager lidt lettere på det.

Anmeld

24. januar 2014

Mum33

Elbæk skriver:

Jeg er sikker på at trådstarter træner, men i hende og hendes barns tempo. Børn er ikke ens, og det går jo heller ikke at han ikke får noget væskeindtag fordi hans mor tvinger ham til at drikke af noget han ikke kan finde ud af endnu. Små skridt er bedre end ingen skridt.

Min dreng kunne drikke af kop som ikke ret gammel, men får da stadig tudkop med i legestue i dag. Så længe de ikke får Juice eller Cola i deres små kopper, ser jeg sgu ikke noget skade der. Det jo ikke fordi vand eller mælk smadre hans tænder, så længe hun børste dem ordentligt. 

Men han drikker jo mælk og vand fint skriver ts og som over 1 1/2 kender jeg personligt ingen, der ikke kan drikke af en kop. 

Saftevand er ikke bedre end cola og juice hvad angår sukker og syre desværre. 

Personligt synes jeg det er ok med lidt saft indimellem - bare den er øko - men tudkop til så stort barn synes jeg er værre 

Anmeld

24. januar 2014

Isabella_mor

I&M skriver:

desværre drikker han ikke i glas... da han leger med den ligger hånd i men han få flaske som han kan gå rund og bruge..

Lær ham at bruge glas/kop og accepter at han leger med det.! Det er en del af læringsprocessen som barn. 

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Bare et lille råd. Jeg ville ikke bruge tudekop (eller flaske for den sags skyld hverken til vand eller saftevand) men derimod bruge noget med sugerør, det giver muskler i kæber, får tungen på rette vej og gør godt for mundmotorikken.... Da mine var små købte jeg en kop med låg og sugerør - helt genial. 

Og ja skal der i en alder af 19 mnd øves kop, og mon egentlig ikke også han kan hvis han fik lov. Kan huske jeg var til foredrag en gang med en hjerneforsker, hvor han sagde: når man vælger at blive forælder har man sagt ja til at tørre mælk op x antal gange for de skal lære både at hælde op, drikke af kop osv og det kræver rigtig mange gange hvor man spilder og man må lære: ikke græde over slidt mælk. 

Lær dit barn kun at drikke ved bordet og ikke gå rundt og drikke - er en uskik især når det bliver med glas.

Anmeld

24. januar 2014

Elbæk

Abemor skriver:

Men han drikker jo mælk og vand fint skriver ts og som over 1 1/2 kender jeg personligt ingen, der ikke kan drikke af en kop. 

Saftevand er ikke bedre end cola og juice hvad angår sukker og syre desværre. 

Personligt synes jeg det er ok med lidt saft indimellem - bare den er øko - men tudkop til så stort barn synes jeg er værre 

Hun skriver jo at det kun er engang imellem at han kommer til at få saftevand. 

Tudkop er fint, børn er ikke lavet på samlebånd, nogle er bedre til noget end andre. 

Jeg synes man skal lade forældre opdrage som de har lyst til, og lærer dem hvad de føler at de skal lærer i deres eget tempo. Måske har hendes dreng ikke været parat til at bruge kop, eller der har været nogle problemer med det. Det er ikke op til os at bedømme om det er rigtigt eller forkert. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.