Saftevand til børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

TNBC

Mom skriver:

Enig

Kan blot ikke sætte mig ind i, hvorfor mange forældre vil holde deres børn fra søde sager (sukker) så længe som muligt, istedet for at introducere det som en naturlig og ikke speciel ting, og give børnene et afslappet tilgang til det.

Gør jeg heller ikke, men man behøver ikke at give dem det, bare fordi. Hvis de viser en intressere eller noget. Min nevø på 1,5 blev ved med at prøve at tage mit glas og drikke af den og ville have hvad jeg ville ha, så han fik lov til at smage, men ville ikke bare have givet ham det, fordi jeg synes han skulle smage det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

LilleSmølf

Så længe de ikke spørger om mælk, hvorfor så give dem det?? Ja undskyld men jeg bliver lidt provokeret af dine indlæg her. Hvad er problemet i at hun vil give saft? Hvis det kun er engang imellem og hvis han alligevel drikker mest vand og mælk så kan jeg ikke se nogen problemer i det. 

Sorry mit sure opstød!

Måske fordi der ikke er et ton sukker i mælk? Mælk er vigtigt for knogler og tænder, det er sukker ikke

Jeg er ligeglad med om folks børn får saftevand eller ej, men mælk og saftevand er langt fra den samme ting så sådan kan du slet ikke stille det op.

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Så længe de ikke spørger om mælk, hvorfor så give dem det?? Ja undskyld men jeg bliver lidt provokeret af dine indlæg her. Hvad er problemet i at hun vil give saft? Hvis det kun er engang imellem og hvis han alligevel drikker mest vand og mælk så kan jeg ikke se nogen problemer i det. 

Sorry mit sure opstød!

Fordi mælk er sundt, det er saftevand ikke..

Der er ligesom stor forskel på mælk og saftevand.
Mælk får de fra de er spæd, saftevand er noget vi bestemmer om de får. Mælk er meget til at styrke deres knogler, saftevand er bare noget der smager godt og fyldt med sukker.

Ingen siger at hun IKKE må give hendes barn saftevand, men der bliver spurgt hvorfor? Der er ikke galt i, ikke at vil give sit lille barn saftevand, før det viser en interesse i det, og der er ikke galt i at gør.

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LilleSmølf skriver:

Måske fordi der ikke er et ton sukker i mælk? Mælk er vigtigt for knogler og tænder, det er sukker ikke

Jeg er ligeglad med om folks børn får saftevand eller ej, men mælk og saftevand er langt fra den samme ting så sådan kan du slet ikke stille det op.

Nu googlede jeg lidt

Og du har ret i, at vi ikke har brug for sukker. MEN et barn på 2 år, må indtage hvad der svare til 14 sukkerknalder om dagen (ca 30 gram) uden at det skader det mindste.

Så selvom vi ikke har livsnødvendigt brug for det, så er det ikke noget vores børn tager skade af, hvis vi lærer dem at indtage det i fornuftige mængder.

Anmeld

24. januar 2014

MorDk

I&M skriver:

hvilken slags ?? og han drikker mest i flaske han virkeligt dårligt til at bruge glas .. han leger mest med glas så han få kun flaske med vand eller mælk i 

Hvis han endelig skal have saft så giv det i glas.

Min datter er 16 mdr. og får da en tår saft eller juice i ny og næ. Men hendes primære væske er vand og mælk

Anmeld

24. januar 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Yurie skriver:

Fordi mælk er sundt, det er saftevand ikke..

Der er ligesom stor forskel på mælk og saftevand.
Mælk får de fra de er spæd, saftevand er noget vi bestemmer om de får. Mælk er meget til at styrke deres knogler, saftevand er bare noget der smager godt og fyldt med sukker.

Ingen siger at hun IKKE må give hendes barn saftevand, men der bliver spurgt hvorfor? Der er ikke galt i, ikke at vil give sit lille barn saftevand, før det viser en interesse i det, og der er ikke galt i at gør.

Jeg ved da godt at mælk er sundere end saft. Jeg stillede det bare sådan op at hvis børn kan drikke det ene ja, så kan de vel også drikke det andet.

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Jeg ved da godt at mælk er sundere end saft. Jeg stillede det bare sådan op at hvis børn kan drikke det ene ja, så kan de vel også drikke det andet.

fair nok, men jeg synes ikke lige mælk og saftevand kan sammenlignes på den måde. Mælk er noget vigtigere end saftevand.

Anmeld

24. januar 2014

Elbæk

Abemor skriver:

Hvis han som 19 mdr ikke har lært, at drikke af en kop, skal man da bestemt ikke købe en tud-kop. Så skal man gå i skarp træning. Går de bare rundt med den, er det da netop de går og slat-drikker og det går ud over tænderne. 

Jeg er sikker på at trådstarter træner, men i hende og hendes barns tempo. Børn er ikke ens, og det går jo heller ikke at han ikke får noget væskeindtag fordi hans mor tvinger ham til at drikke af noget han ikke kan finde ud af endnu. Små skridt er bedre end ingen skridt.

Min dreng kunne drikke af kop som ikke ret gammel, men får da stadig tudkop med i legestue i dag. Så længe de ikke får Juice eller Cola i deres små kopper, ser jeg sgu ikke noget skade der. Det jo ikke fordi vand eller mælk smadre hans tænder, så længe hun børste dem ordentligt. 

Anmeld

24. januar 2014

M &.I

nu skal i ikke misforstås ...  jeg har altid givet min søn vand og mælk hver HVERDAG.. hele dage ., jeg kom tanke om at give ham saftevand engang imellem... men her har jeg få forskellig mening  ( det er lige meget om det er flaske eller kop) 

Anmeld

24. januar 2014

TNBC

I&M skriver:

nu skal i ikke misforstås ...  jeg har altid givet min søn vand og mælk hver HVERDAG.. hele dage ., jeg kom tanke om at give ham saftevand engang imellem... men her har jeg få forskellig mening  ( det er lige meget om det er flaske eller kop) 

jeg har ikke misforstået dig. Jeg giver dig bare råd.. Jeg synes at du skal bruge tudekoppen, i stedet for flaske hele tiden, og så øve i at drikke alm kop hver dag, når I spiser, så han kan øve sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.