Kan det være rigtigt? (Lejlighed - larm)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

Patriark

Zelinasmor skriver:

Det er ikke unormalt når de bor to studerende sammen at de kan betale 6000+. Det koster det i centrum. Jeg har haft fat i udlejer igen og hun kan intet stille op. Så nu må vi skrabe alt hvad vi kan sammen og så flytter vi. Og at vi bor i lejlighed synes jeg ikke undskylder sådan en opførsel en torsdag nat! Der er vel regler fordi de skal overholdes. Jeg synes bare, ung eller ej, at det er mangel på respekt. En ting er at fyre en fed fest af i weekenden, hvilket han også gør uden vi brokker os, men når det er en hverdag midt om natten hvor almindelige mennesker skal op tidligt synes jeg bare det er dårlig stil. 

Er det privat udlejning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

SomViSerDet

Jeg tror ikke nødvendigvis at jeres udlejer er i ond vilje, når han ikke gør noget, for det er lovmæssigt en meget langsommelig proces at smide en lejer ud pga. larm. Det er en sag som skal i retten og kan vare flere år desværre, hvis lejer selv er meget påståelig. 

Måske udlejer ikke tør satse på at han får medhold og derfor ikke vil bruge de mange penge det koster i advokatomkostninger til sådan en sag. 

Anmeld

17. januar 2014

Zelinasmor

Patriark skriver:

Er det privat udlejning?

Det er ikke en privat person. Det er en ejendomspartner. De lejer lejligheder ud til private og erhverv. De sælger også huse.

Anmeld

17. januar 2014

Loa

mor:) skriver:

Jeg tror ikke der er så meget at gøre.
vi bor i en andelslejlighed, hvor der bor mange unge par som er glade for at feste. Sådan er det jo når man bor i lejlighed og især et sted hvor der stort kun er unge mennesker.

Det synes jeg så ikke.

Bare fordi man har valgt at bosætte sig i lejlighed er det da sandelig ikke ens betydende med at man bare skal finde sig i larm....
Men hvis folk har den holdning, så er det jo klart der bliver taget så lidt hensyn som der gør i lejligheder....

Men til gengæld kunne jeg forestille mig der er forskel på om man ejer eller lejer, mht hvad man kan gøre....
Men i lejeboliger er der vel også nogle vedtægter man skal overholde og der står med garanti noget omkring støj efter og før er hvis tidspunkt....

Anmeld

17. januar 2014

Sandratoft

SomViSerDet skriver:

Jeg tror ikke nødvendigvis at jeres udlejer er i ond vilje, når han ikke gør noget, for det er lovmæssigt en meget langsommelig proces at smide en lejer ud pga. larm. Det er en sag som skal i retten og kan vare flere år desværre, hvis lejer selv er meget påståelig. 

Måske udlejer ikke tør satse på at han får medhold og derfor ikke vil bruge de mange penge det koster i advokatomkostninger til sådan en sag. 

Ahh så langsommelig en proces er det heller ikke. Jeg har oplevet ved en boligforening, at en ung gut blev smidt ud efter 3 klager. Og der havde han kun boet der i 4-5 måneder =)

Anmeld

17. januar 2014

SomViSerDet

Sandratoft skriver:

Ahh så langsommelig en proces er det heller ikke. Jeg har oplevet ved en boligforening, at en ung gut blev smidt ud efter 3 klager. Og der havde han kun boet der i 4-5 måneder =)

Det er korrekt at man efter 2 skriftlige advarsler kan sende en ophævelse af lejemålet, men hvis lejer ikke flytter på baggrund af den ophævelse skal det i retten og det er meget svært for udlejer at få medhold i retten i sådan en sag. 

Jeg arbejder med det til daglig. Sidder med over 1000 lejemål og har endnu ikke oplevet at smide en lejer ud pga. støj.

Anmeld

18. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Loa skriver:

Det synes jeg så ikke.

Bare fordi man har valgt at bosætte sig i lejlighed er det da sandelig ikke ens betydende med at man bare skal finde sig i larm....
Men hvis folk har den holdning, så er det jo klart der bliver taget så lidt hensyn som der gør i lejligheder....

Men til gengæld kunne jeg forestille mig der er forskel på om man ejer eller lejer, mht hvad man kan gøre....
Men i lejeboliger er der vel også nogle vedtægter man skal overholde og der står med garanti noget omkring støj efter og før er hvis tidspunkt....

Jo jo. I vores andelsforening skal der være ro efter kl 23 i weekenderne, men skal folks fester så slutte kl 23 hver gang? Sker det hver weekend og er det meget højlydt ville jeg da også klage. Men det jeg prøver at sige er at der skal være plads til alle når man bor så tæt
Det er selvfølgelig træls ham gutten larmede på en hverdag, men det lyder også som at han havde fået en del at drikke. Så jeg tror ikke fornuften var der. så jeg ville tage en snak med ham dagen efter

Anmeld

18. januar 2014

Zelinasmor

Jo jo. I vores andelsforening skal der være ro efter kl 23 i weekenderne, men skal folks fester så slutte kl 23 hver gang? Sker det hver weekend og er det meget højlydt ville jeg da også klage. Men det jeg prøver at sige er at der skal være plads til alle når man bor så tæt
Det er selvfølgelig træls ham gutten larmede på en hverdag, men det lyder også som at han havde fået en del at drikke. Så jeg tror ikke fornuften var der. så jeg ville tage en snak med ham dagen efter

Han spiller høj musik de fleste dage også om aftenen. Og der bliver trampet så hårdt i gulvet at lampen i vores soveværelse blinker ind i mellem. Er da fuldstændig ligeglad med om han fester til kl. 5 om morgenen en gang i mellem i weekenden. Men man bliver sgu idiot af at høre på en høj bas dagligt. 

Anmeld

18. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Han spiller høj musik de fleste dage også om aftenen. Og der bliver trampet så hårdt i gulvet at lampen i vores soveværelse blinker ind i mellem. Er da fuldstændig ligeglad med om han fester til kl. 5 om morgenen en gang i mellem i weekenden. Men man bliver sgu idiot af at høre på en høj bas dagligt. 

Okay. Kan godt se det er uholdbart når det er hver dag.
Banker du på hos ham dagligt og beder ham om at skrue ned?
Vi havde en der larmede meget meget ofte. Jeg bankede på hver gang og hvis der ikke blev skruet ned i løbet af 30min bankede jeg på igen. Det blev han træt af og nu er der kun larm når han holder fest

Anmeld

18. januar 2014

Zelinasmor

Okay. Kan godt se det er uholdbart når det er hver dag.
Banker du på hos ham dagligt og beder ham om at skrue ned?
Vi havde en der larmede meget meget ofte. Jeg bankede på hver gang og hvis der ikke blev skruet ned i løbet af 30min bankede jeg på igen. Det blev han træt af og nu er der kun larm når han holder fest

nogle gange banker jeg på. Andre gange sender jeg en SMS til ham. Fik hans nr da han flyttede ind så vi kunne skrive hvis han larmede for meget. Men han er fuldstændig ligeglad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.