Kan det være rigtigt? (Lejlighed - larm)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.891 visninger
45 svar
13 synes godt om
17. januar 2014

Zelinasmor

sagen er den at vi bor til leje hos et større udlejnings"firma". For ca 8 måneder siden flytter der en ung mand ind i lejligheden over os. Fra dag 1 larmer han som en gal både dag og aften. Efter en uge måtte vi indgive første klage fordi ham og en "veninde" vækkede vores datter ved at have så højlydt sex at det lød som jeg ved ikke hvad. Det hjalp ingenting. Han spiller også meget højt musik både om dagen og aftenen. Efter 3 klager og en snak med ham som ikke hjalp, kom vi til møde hos vores udlejer omkring problemet. Han lovede at dæmpe sig og give besked hvis han skulle holde fest osv. Men igen i nat gik det vildt for sig. Ham og hans venner kom væltende hjem kl. 03.30 i nat og råbte og trampede i gulvet. Vi skrev en besked til ham hvor han sagde de nok skulle være stille. Dette skete ikke og vi har ikke sovet mere siden i nat. Vores udlejer tager lidt hans parti ved at sige han jo er ung osv. Jeg har det bare sådan at jeg altså ikke har valgt at bo i en ungdomsbolig, men en 3 værelses dyr lejlighed hvor jeg forventer at mit barn kan få sin nattesøvn. Jeg aner ikke hvad vi skal stille op mere. Vi har IKKE råd til et nyt indskud eller at låne pengene, men vi kan simpelthen ikke holde det her ud mere. Er det virkelig i orden at vores udlejer ikke "gør noget" fordi det kun er os der klager? (Resten i bygningen er unge studerende og unge par) så det er jo ligeglade. Men vi har et barn og det bliver der aldrig taget hensyn til. Der står i reglerne for lejligheden at der skal være "ro" kl. 20 i hverdagene og kl. 23 i weekenden..

er så træt og udkørt. Er der nogen der har et godt råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Zelinasmor

Glemte at skrive vores udlejer har set de sms'er der er skrevet frem og tilbage. Også at vores overbo flere gange har indrømmet at have banket i gulvet når vores datter har grædt for at irritere os og har sagt at vi burde flytte herfra 

Anmeld

17. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Han lyder godt nok sær. Hvem banker i gulvet når et barn græder?  Hmm. Jeg tænker at udlejeren måske ikkr må gøre noget når det kun er jer det har et problem. Tror man skal have flere i opgangen med sig, hvis man skal have ham smidt ud. 

har selv boet i en opgang hovedsageligt med unge studerende, og vi fandt hurtigt ud a at det var træls med en lille en i hjemmet, så vi flyttede til en mere "moden" opgang, hvor huslejen lige er det dyrere, så de fleste par på su ikk vil kunne bo der. Eller jo, men ikke hvis de også går i byen hver weekend i hverfald  

Anmeld

17. januar 2014

Zelinasmor

Mor11 skriver:

Han lyder godt nok sær. Hvem banker i gulvet når et barn græder?  Hmm. Jeg tænker at udlejeren måske ikkr må gøre noget når det kun er jer det har et problem. Tror man skal have flere i opgangen med sig, hvis man skal have ham smidt ud. 

har selv boet i en opgang hovedsageligt med unge studerende, og vi fandt hurtigt ud a at det var træls med en lille en i hjemmet, så vi flyttede til en mere "moden" opgang, hvor huslejen lige er det dyrere, så de fleste par på su ikk vil kunne bo der. Eller jo, men ikke hvis de også går i byen hver weekend i hverfald  

Det vil vi også gerne. Men jeg synes 6000 + forbrug er dyrt nok. Og vi har bare ikke pengene til et nyt indskud. Havde vi det, så havde vi opsagt den her lejlighed med det samme. Er så træt af det. 

Anmeld

17. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det vil vi også gerne. Men jeg synes 6000 + forbrug er dyrt nok. Og vi har bare ikke pengene til et nyt indskud. Havde vi det, så havde vi opsagt den her lejlighed med det samme. Er så træt af det. 

Det må være Meget forskellige lejligheder i jeres opgang. 6000+ ville for de fleste på su være for dyrt. 

Kan godt forstå dig. Får i ikke jeres indskud med jer når i flytter? Hvis i nu virkelig gør jer umage med rengøring og maling, så burde i kunne få det meste med jer. Bare en tanke 

det er træls at bruge så meget energi på sådan en tumpe 

Anmeld

17. januar 2014

Bshizzle

Jeg kan huske en overgang jeg boede under en ekstrem larmende gut 

Det er SÅ træls hvis de pisser på ens klage og ikke tager det seriøst! 

Jeg havde som dig.. Kontaktet udlejer og naboen selv, men intet blev gjort! 

En aften var det så ekstremt, at jeg simpelhen kontaktede politiet! 

For naboen havde åben vindue, så han fik en bøde for 'gadeuorden' ! 

Men ved faktisk ikke om de kan gøre noget hvis der ikke er åbent vindue eller dør? 

Men jeg vil helt sikkert trampe i gulvet til Udlejeren og be ham om at få fingeren ud af rumpen og tá det seriøst!! 

Anmeld

17. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg tror ikke der er så meget at gøre.
vi bor i en andelslejlighed, hvor der bor mange unge par som er glade for at feste. Sådan er det jo når man bor i lejlighed og især et sted hvor der stort kun er unge mennesker.

Anmeld

17. januar 2014

LineSchack

Du kan evt kontakte den forening som hjælper jer som lejere. Kan ikke huske navnet men de kan hjælpe med alt fra en træls udlejer til sådanne situationer. Og hvis dwr står at der skal være ro i jeres lejekontrakt, så skal udlejer følge de regler. Men ville kontakte lejernes lo. De kan helt sikkert hjælpe med rettigheder..

Anmeld

17. januar 2014

Pcokate

Zelinasmor skriver:

sagen er den at vi bor til leje hos et større udlejnings"firma". For ca 8 måneder siden flytter der en ung mand ind i lejligheden over os. Fra dag 1 larmer han som en gal både dag og aften. Efter en uge måtte vi indgive første klage fordi ham og en "veninde" vækkede vores datter ved at have så højlydt sex at det lød som jeg ved ikke hvad. Det hjalp ingenting. Han spiller også meget højt musik både om dagen og aftenen. Efter 3 klager og en snak med ham som ikke hjalp, kom vi til møde hos vores udlejer omkring problemet. Han lovede at dæmpe sig og give besked hvis han skulle holde fest osv. Men igen i nat gik det vildt for sig. Ham og hans venner kom væltende hjem kl. 03.30 i nat og råbte og trampede i gulvet. Vi skrev en besked til ham hvor han sagde de nok skulle være stille. Dette skete ikke og vi har ikke sovet mere siden i nat. Vores udlejer tager lidt hans parti ved at sige han jo er ung osv. Jeg har det bare sådan at jeg altså ikke har valgt at bo i en ungdomsbolig, men en 3 værelses dyr lejlighed hvor jeg forventer at mit barn kan få sin nattesøvn. Jeg aner ikke hvad vi skal stille op mere. Vi har IKKE råd til et nyt indskud eller at låne pengene, men vi kan simpelthen ikke holde det her ud mere. Er det virkelig i orden at vores udlejer ikke "gør noget" fordi det kun er os der klager? (Resten i bygningen er unge studerende og unge par) så det er jo ligeglade. Men vi har et barn og det bliver der aldrig taget hensyn til. Der står i reglerne for lejligheden at der skal være "ro" kl. 20 i hverdagene og kl. 23 i weekenden..

er så træt og udkørt. Er der nogen der har et godt råd??

Prøv at kontakte LLO de ville kunne vejlede jer igennem loven osv for en mindre sum penge

Anmeld

17. januar 2014

Zelinasmor

Det er ikke unormalt når de bor to studerende sammen at de kan betale 6000+. Det koster det i centrum. Jeg har haft fat i udlejer igen og hun kan intet stille op. Så nu må vi skrabe alt hvad vi kan sammen og så flytter vi. Og at vi bor i lejlighed synes jeg ikke undskylder sådan en opførsel en torsdag nat! Der er vel regler fordi de skal overholdes. Jeg synes bare, ung eller ej, at det er mangel på respekt. En ting er at fyre en fed fest af i weekenden, hvilket han også gør uden vi brokker os, men når det er en hverdag midt om natten hvor almindelige mennesker skal op tidligt synes jeg bare det er dårlig stil. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.