Klage fra kontaktforældre -har i prøvet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Pcokate

Pikku Myy skriver:

Tak - håber det viser sig at være en misforståelse!

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Pcokate

Yurie skriver:

Hehe... Lyder lidt når de skriver at det er fordi du ikke har brugt de købte. Der er jo mange der ikke tid eller evner til det, og så når deres børn kommer hjem med et super flot et, så står de sådan her

Jeg håber da også jeg vil have tiden til at lave sådan noget, for det er da meget sjovere end de købte.

Tak, jeg håber også at det bare er det... 

Anmeld

16. januar 2014

M (:

Pcokate skriver:

Hej alle brugere på baby.dk

jeg har lige modtaget en klage per mail fra kontaktforældrene på min søns skole fordi at vi har valgt at lave hj. Lavet fødselsdagskort og det hør andre forældre utilpasse... Har i prøvet dette? 

Altså det er jo bare pap og tusser (jeg tegner div. tegneseriefigurer med fødselsdagsflag eller balloner i baggrunden ogsønnen farvelægger)vi laver det med pap (alm kortstr.) -intet fancy men betydeligt billigere end at købe.

Jeg er umiddelbart meget stødt og regner med at tage det op med klasselæren men vil bare høre hvad andre synes om sagen?

På forhånd tak

Må man så selv bage den kage, man deler ud i klassen eller giver det de andre præstationsangst? 

Anmeld

16. januar 2014

lineog4

Pcokate skriver:

Kontaktforældre er en gruppe forældre af klassens børn som ønsker at være formidler ml. skole og hjem samt stå for fx oplevelser i klassen udenfor skoletid. 

Jeg synes også det er latterligt. Tegningerne er lavet som fx Ben10, skylander, Dora m.m. Grne udfra hvad ungerne kan lide eller fx har som indbydelser.Og de er tegnet pænt op (har jeg ladet mig fortælle) og farves så af min søn (måske knap så pænt... Men vi hygger os). 

Jeg undrede mig også helt vildt, blev først såret, så vred og nu synes jeg bare det er latterligt og har bedt om møde med lærer og kontaktforældre...

For mig er kontaktforældre som du skriver de der er bindeled mellem skole og forældre i de store sager eller hvad  man kan sige. Dvs, jeg som lærer kan formidle hvordan klassen har det mere end de to gange om året hvor der er forældremøde ved at kontakte forældrerådet og jeg forældrerådet kan bede mig om at deltage i deres møder, hvis man fx mener man skal tage en snak om pigegruppen.

Hvem er det der har klaget over indbydelser, er det en forældre eller en lærer? 

Hvis det er en forældre er det jo helt forfejlet det går gennem kontaktforældre (hos mig hedder det forældrerådet. For det er jo slet ikke deres opgave at varetage kontakten forældre/forældre det gør man selv eventuelt med hjælp fra læreren hvis man synes det er svært. Det er sindsyg vigtigt at forældre tør gribe knoglen og snakke med hinanden også om det som er svært. Man skal være forældre sammen i 10 år og der kommer meget man skal snakke sammen om.

Jeg forstår stadig ikke den forældre der er kontaktforældre overhovedet går ind i sagen med mindre det et den selv samme som klager.

Og jeg forstår stadig ikke klagen og ville derfor som lærer slet ikke gå ind i den.

Anmeld

16. januar 2014

Carina:-)

Hm måske du udstråler overskud ved at lave dem selv-

Det er jo åbenbart en mangelvare i dag ....

Jeg ville tage den med klasselæren,for helt ærligt så er det sgu langt ude efterhånden med alle de uskrevne regler der er i inst. og skoler.

Hvad blev der af at bare at glæde sig over at rollingerne skal til fødseldag. 

Anmeld

16. januar 2014

Pcokate

lineog4 skriver:

For mig er kontaktforældre som du skriver de der er bindeled mellem skole og forældre i de store sager eller hvad  man kan sige. Dvs, jeg som lærer kan formidle hvordan klassen har det mere end de to gange om året hvor der er forældremøde ved at kontakte forældrerådet og jeg forældrerådet kan bede mig om at deltage i deres møder, hvis man fx mener man skal tage en snak om pigegruppen.

Hvem er det der har klaget over indbydelser, er det en forældre eller en lærer? 

Hvis det er en forældre er det jo helt forfejlet det går gennem kontaktforældre (hos mig hedder det forældrerådet. For det er jo slet ikke deres opgave at varetage kontakten forældre/forældre det gør man selv eventuelt med hjælp fra læreren hvis man synes det er svært. Det er sindsyg vigtigt at forældre tør gribe knoglen og snakke med hinanden også om det som er svært. Man skal være forældre sammen i 10 år og der kommer meget man skal snakke sammen om.

Jeg forstår stadig ikke den forældre der er kontaktforældre overhovedet går ind i sagen med mindre det et den selv samme som klager.

Og jeg forstår stadig ikke klagen og ville derfor som lærer slet ikke gå ind i den.

Ja det er deres job. Men det er 0 kl. Og det kan være at der lige skal slibes nogle kanter??? Måske ihvertfald må jeg vente på lærens respons tak for dit indlæg

Anmeld

16. januar 2014

Pcokate

Carina:-) skriver:

Hm måske du udstråler overskud ved at lave dem selv-

Det er jo åbenbart en mangelvare i dag ....

Jeg ville tage den med klasselæren,for helt ærligt så er det sgu langt ude efterhånden med alle de uskrevne regler der er i inst. og skoler.

Hvad blev der af at bare at glæde sig over at rollingerne skal til fødseldag. 

Tak

Anmeld

16. januar 2014

Levi&LilysMor

Pcokate skriver:

jeg har lige modtaget en klage per mail fra kontaktforældrene på min søns skole fordi at vi har valgt at lave hj. Lavet fødselsdagskort og det hør andre forældre utilpasse... Har i prøvet dette? 

Altså det er jo bare pap og tusser (jeg tegner div. tegneseriefigurer med fødselsdagsflag eller balloner i baggrunden ogsønnen farvelægger)vi laver det med pap (alm kortstr.) -intet fancy men betydeligt billigere end at købe.

Jeg er umiddelbart meget stødt og regner med at tage det op med klasselæren men vil bare høre hvad andre synes om sagen?

På forhånd tak

ej nu må det stoppe... Hvad sker der for nogle forældre? at du sidder og laver fine hjemme lavede kort med din søn, kan de da ikke klage/ bestemme om i må eller ej... Synes da det er så fint med hjemmelavede kort 

Anmeld

16. januar 2014

lineog4

Pcokate skriver:

Ja det er deres job. Men det er 0 kl. Og det kan være at der lige skal slibes nogle kanter??? Måske ihvertfald må jeg vente på lærens respons tak for dit indlæg

Jeg er selv forældre også og også til en i 0. Klasse og havde jeg problemer med andres fødselsdagsinvitationer (øhhh bare det at skrive det virker latterligt) er jeg da kvinde nok til at gribe knoglen. Og jeg ville aldrig involvere andre forældre i det fordi den tenderer sladder. 

ej er faktisk lidt rystet og kan måske se frem til klager over jeg tillader mig at lave mine børns bukser selv og ikke købe dem - griner

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Pcokate skriver:

På forhånd tak

Hahaha, ja undskyld men nu har jeg da hørt det med, sikke noget pjat at klage over!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.