Pcokate skriver:
Kontaktforældre er en gruppe forældre af klassens børn som ønsker at være formidler ml. skole og hjem samt stå for fx oplevelser i klassen udenfor skoletid.
Jeg synes også det er latterligt. Tegningerne er lavet som fx Ben10, skylander, Dora m.m. Grne udfra hvad ungerne kan lide eller fx har som indbydelser.Og de er tegnet pænt op (har jeg ladet mig fortælle
) og farves så af min søn (måske knap så pænt... Men vi hygger os).
Jeg undrede mig også helt vildt, blev først såret, så vred og nu synes jeg bare det er latterligt og har bedt om møde med lærer og kontaktforældre...
For mig er kontaktforældre som du skriver de der er bindeled mellem skole og forældre i de store sager eller hvad man kan sige. Dvs, jeg som lærer kan formidle hvordan klassen har det mere end de to gange om året hvor der er forældremøde ved at kontakte forældrerådet og jeg forældrerådet kan bede mig om at deltage i deres møder, hvis man fx mener man skal tage en snak om pigegruppen.
Hvem er det der har klaget over indbydelser, er det en forældre eller en lærer?
Hvis det er en forældre er det jo helt forfejlet det går gennem kontaktforældre (hos mig hedder det forældrerådet. For det er jo slet ikke deres opgave at varetage kontakten forældre/forældre det gør man selv eventuelt med hjælp fra læreren hvis man synes det er svært. Det er sindsyg vigtigt at forældre tør gribe knoglen og snakke med hinanden også om det som er svært. Man skal være forældre sammen i 10 år og der kommer meget man skal snakke sammen om.
Jeg forstår stadig ikke den forældre der er kontaktforældre overhovedet går ind i sagen med mindre det et den selv samme som klager.
Og jeg forstår stadig ikke klagen og ville derfor som lærer slet ikke gå ind i den.
Anmeld