Forkert termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Sisse Vinther

Aabye skriver:

Jamen bare fordi baby sætter sig fast i bækkenet og stadig vokser meget er det ikke ens betydende med at man går i fødsel før..

Baby er jo ikke færdigbagt før uge 37.. Så det ville da være træls at føde i uge 35 f.eks.. 

Jeg ville ikke have noget imod at føde i uge 35 hvis den er så stor som en anden herinde skrev at hendes søn/datter var.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Aabye

Sisse Vinther skriver:

Jeg ville ikke have noget imod at føde i uge 35 hvis den er så stor som en anden herinde skrev at hendes søn/datter var.

De store børn er faktisk nemmere at føde fordi de hjælper mere til.. Jeg fødte min den yngste (4635g 56 cm) efter 1 time og 20 min med veer.. Han var ude på 1 presse-ve.. 

Anmeld

19. januar 2014

tarkoflen

FebruarBaby2014 skriver:

Det ved jeg godt, det er også derfor jeg bare lader det ligge, men det irritere mig lidt når min er meget præcis og læge også var i tvivl

Vores datter er lavet på Skejby sygehus, og fertilitetsklinikken har sat et æg og en sædcelle sammen, så man skulle mene at der var fuldstændig styr på befrugtningstidspunktet, alligevel blev min termin rykket fra 2/5 til 29/4 så jeg er altså blevet gravid før de har befrugtet ægget, det er da meget godt gået synes jeg så du er ikke den eneste der synes det er fjollet

Til ts: har du ikke været til nf skanning?

Anmeld

19. januar 2014

ano14316

Sisse Vinther skriver:

Ja. Jeg har sådan hele tiden haft på fornemmelsen at min termin er helt hen i skoven. Her er grunden:

Sidste menstruations første dag var d. 21/7. Jeg VED at sidst vi elskede inden menstruationen var ca. d. 18/7.
D. 4/8 siger min kæreste at han ønsker en pause, og vi holder en pause indtil sept. Vi begynder dog at ses og være seksuelt sammen igen i slutten af August.
Men jeg VED at vi ikke har dyrket sex mellem d. 21/7 og til slut august, da vi slet ikke så hinanden.

Og jeg har så hele tiden syntes at det hele gik så stærkt, og folk siger at babyen er så stor. Båder dem der skanner, læger på sygehuset og jordemoderen siger dette.
Men lægen er hårdnakket besluttet på at min termin er d. 7/5.

Nu har jeg så været til 2. jordemoderbesøg. Og babyen lå over både gennemsnittet og helt uden for kurven og normerne af et foster i uge 24. Til gengæld sagde min jordemoder at det var tilsvarende en i uge 27-28 hvilket jo vil passe med min beregning.

Så nu er jeg lidt bange for at der måske er sket en fejl men beregningen af min termin. Jeg kender ikke min cyklus da jeg har været på p-piller og er blevet gravid på disse, men jeg er så bange for at hvis jeg nu går over tid, og jeg så reelt set er længere henne end hvad lægen siger... Så vil jeg jo gå flere uger over tid end hvad sundt er, og det kan vel reelt set skade barnet...

MEN: min læge vil ikke lytte, han vil ikke engang se mig til samtale angående det. Og når jeg prøver at drøfte det med ham når jeg alligevel er derinde så afslår han.

What to do?

Har du ikke fået fastsat termin ved nf?

Det er jo normalt den det gælder og ikke den lægen angiver...

Anmeld

19. januar 2014

ano14316

FebruarBaby2014 skriver:

Åh-ha kender det godt

Jeg ved 100% at min sidste menstruations første dag var d. 15. maj 2013 dvs. min oprindelige termin skulle hedde 19. februar 2014, men alligevel har de ultralydsfastsat terminen til d. 20 februar 2014 og dvs. at jeg skulle havde haft min menstruation d. 16 maj 2013, så det kan ikke passe sammen. Meeeen jeg rider bare med på bølgen, for jeg tror de ved mere om det end mig

Det er jo ikke sikkert sin ægløsning falder som gennemsnittet så den beregning udefra sidste mens 1. Dag er bare et praj..

Og du kan heller ikke sige hvilken dag omkring ægløsning ægget blev befrugtet..

Min ægløsning ligger f.eks. meget tæt på næste mens selvom jeg har en helt normal cyklus ellers er jeg blevet rykket 7 og 10 dage tilbage..

Anmeld

20. januar 2014

Kløver

Sisse Vinther skriver:

Du skal ikke ønske dig at føde i uge 35.
De holder godt øje og overstiger barnet en vis str får man ks. Har de tjekket for andre faktorer for stort barn feks graviditetssukkersyge?

Tvivler på de har taget meget fejl ved nf, og de små kan godt vokse forskelligt i starten og æl kan have flyttet sig

Anmeld

20. januar 2014

Sisse Vinther

Maja84 skriver:

Du skal ikke ønske dig at føde i uge 35.
De holder godt øje og overstiger barnet en vis str får man ks. Har de tjekket for andre faktorer for stort barn feks graviditetssukkersyge?

Tvivler på de har taget meget fejl ved nf, og de små kan godt vokse forskelligt i starten og æl kan have flyttet sig

Ja, de har tjekket med sukkersyge. Er blevet holdt øje med under hele graviditeten via blodprøver og har lige været til glukosebelastning også.

Anmeld

20. januar 2014

lineog4

Først man skal ikke frygte store babyer, alle mine har været over 4 kilo og den største 4800 (og det var den nemmeste fødsel) - eneste er hvis man har været ude og købe ind i str 50 og 56 så har man en masse nyt tøj at sælge ud af 

Dernæst skøn er skøn - kun min den første blev skønnet nogenlunde rigtigt, alle de andre har snydt med næsten et helt kilo både ved skøn og scanninger. Og jeg har mødt en del efterhånden der har frygtet store babyer og så er der kommet en lille fin gennemsnitlig baby ud. 

Jeg siger ikke man skal stole blindt på nakkefold, men det er der hvor de kan være mest præcis...

Og til trods for stort barn ville jeg nu ikke ønske at føde i uge 35 - det er jo ikke størrelsen der gør et barn modent til at komme ud

Anmeld

20. januar 2014

DianaRJS

Sisse Vinther skriver:

er helt eng med dem der siger store børn er nemmere at føde... nu har ingen af mine været kæmpe ( 2750-3150-1953-2333) men ham på 3150 var langt nemmere end tvilling a på 1953g, magnus hjalp slet ikke til under fødslen hvor sebastian gjorde, varrigheden af fædslen var det samme -+ nogle minutter men smerterne var 10x værre

Anmeld

20. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg forstår ikk hvorfor din læge har bestemt terminen? Altså de skriver en "midlertidig" termin i vj til første lægebesøg i uge 8 ca, men hvis nf scanningen viser noget andet, så er det altså den der er gældende og ikke lægens. Især når du et blevet gravid på p-piller, så kan lægen på ingen måde være sikker på sin beregning.

hvis de til alle undersøgelser og scanningerne har sagt at babyen er meget stor, hvorfor beder du dem så ikke om at lave en second opinion på din termin.? Især når du nu selv er så uforstående overfor din nuværende termin.

da jeg blev gravid havde jeg en cyklus på 40+ dage, så min læge turde næsten ikkr skrive en terminsdato. Så hun skrev bare den dato hun fik udfra sit lille betegner-hjul med udgangspunkt i min sidste mens, men tilføjede også et  stort spørgsmålstegn. blev også rykket 7 dage til nf. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.