Forkert termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FebruarBaby2014 skriver:

Ja men så ville baby og symfysen ikke passe til Hele graviditeten passer til d. 19 feb. men rider også bare med på bølgen

Ville én dags forskel betyde, at barn og symfuse passede? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Krussedulle

FebruarBaby2014 skriver:

Ja men så ville baby og symfysen ikke passe til Hele graviditeten passer til d. 19 feb. men rider også bare med på bølgen

Det har nu altså intet at sige.. du kan sagtens have det samme symfysemål i 2 uger!

Ts:
Jeg ville købe en skanning på en privat klinik!

Anmeld

16. januar 2014

Pikku Myy

FebruarBaby2014 skriver:

Det ved jeg godt, det er også derfor jeg bare lader det ligge, men det irritere mig lidt når min er meget præcis og læge også var i tvivl

Det er fordi den terminsdato du udregner er en teoretisk termin baseret på den almindelige afstand mellem menstruation og ægløsning. Den terminsdato de giver dig til NF er baseret på fosterets udvikling, og dermed den der er mest brugbar i den sammenhæng hvor den nu skal bruges.

Anmeld

16. januar 2014

VIPpigen

Sisse Vinther skriver:

jeg synes bare det virker helt surrealistisk at den skal være så stor allerede... især når både min kæreste og jeg var normale (mig 50 cm og ham 51, mig 3150 og ham 3400) ved fødslen, og jo længere vi går tilbage i familien desto mindre bliver de. Hans mor var 46 cm og vejede 2800, så hvordan pokker skulle der komme sådan en stor en lige pludselig

Altså havde min datter ventet til termin, så havde hun også været meget større end jeg var, og også min mand... Jeg syntes slet ikke man kan sammenligne sin egen, eller mandens fødselsvægt/længde til sine egne... Der er et gennemsnit på hvor stort en baby bliver, og ser man på det gennemsnit, så er det også eksploderet voldsomt igennem de sidste 20-30-40 år...

Men de laver en vurdering når du kommer omkring uge 37-38, med hvor stor baby er, og viser det sig h*n er meget stor, så får du ikke lov at gå tiden ud... Det har jeg hvertfald hørt, at så sætter de ofte en i gang.

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Mor og meget mere skriver:

Ville én dags forskel betyde, at barn og symfuse passede? 

Det ved jeg ikke, det er hvad jeg får afvide

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Pikku Myy skriver:

Det er fordi den terminsdato du udregner er en teoretisk termin baseret på den almindelige afstand mellem menstruation og ægløsning. Den terminsdato de giver dig til NF er baseret på fosterets udvikling, og dermed den der er mest brugbar i den sammenhæng hvor den nu skal bruges.

Ja det ved jeg godt

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Krussedulle skriver:

Det har nu altså intet at sige.. du kan sagtens have det samme symfysemål i 2 uger!

Ts:
Jeg ville købe en skanning på en privat klinik!

Det ved jeg godt

Anmeld

16. januar 2014

Pikku Myy

FebruarBaby2014 skriver:

Det ved jeg godt

Så har jeg måske misforstået dig, men din terminsdato (fastsat ved NF) siger altså absolut intet om datoen for din sidste menstruations første dag, som du skriver i dit første indlæg ...

Anmeld

16. januar 2014

Hullabullabulla

Sisse Vinther skriver:

jeg synes bare det virker helt surrealistisk at den skal være så stor allerede... især når både min kæreste og jeg var normale (mig 50 cm og ham 51, mig 3150 og ham 3400) ved fødslen, og jo længere vi går tilbage i familien desto mindre bliver de. Hans mor var 46 cm og vejede 2800, så hvordan pokker skulle der komme sådan en stor en lige pludselig

Det er ikke sikkert det har noget at sige.. Jeg blev født på termin 48 cm og 2650 gr - kæresten 51 cm og 3160 gr..

Min søn er født 22 dage før termin 53 lang og 3020 gr.

Jeg ville købe mig til en scanning (kan klart anbefale scanningsklinikken i Kbh) - der måler de diverse omkredse, og beregner en vægt på baby og fastsætter babyens alder udfra mål- og så må du se om baby er så stor som forventet

Anmeld

16. januar 2014

M (:

VIPpigen skriver:

Altså havde min datter ventet til termin, så havde hun også været meget større end jeg var, og også min mand... Jeg syntes slet ikke man kan sammenligne sin egen, eller mandens fødselsvægt/længde til sine egne... Der er et gennemsnit på hvor stort en baby bliver, og ser man på det gennemsnit, så er det også eksploderet voldsomt igennem de sidste 20-30-40 år...

Men de laver en vurdering når du kommer omkring uge 37-38, med hvor stor baby er, og viser det sig h*n er meget stor, så får du ikke lov at gå tiden ud... Det har jeg hvertfald hørt, at så sætter de ofte en i gang.

Min søn var skønnet meget stor, og derfor fik vi en ekstra skanning i uge 36+3 med henblik på evt plan om igangsættelse ved termin. 

Han kom senere samme dag og var meget mindre end skønnet, så det blev gudskelov ikke aktuelt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.