M (: skriver:
Min søn var skønnet meget stor, og derfor fik vi en ekstra skanning i uge 36+3 med henblik på evt plan om igangsættelse ved termin.
Han kom senere samme dag og var meget mindre end skønnet, så det blev gudskelov ikke aktuelt.
Præcis... Syntes hvertfald at det er ret sjældent vi hører om at kvinder herhjemme i Danmark føder 5+ kg babyer... Det kan jo være til fare for både mor og barn. Så ja, de laver nok vurderingen som du skriver i 36+, og efter 37+ kan de sætte i gang, da sutteteknik er udviklet der! og baby er klar.
Du er bare et bevis på at de netop holder øje med vores efterhånden større og større børn som kommer til verden... At han så også tog røven på alle og kom før tid, jamen så var han nok klar...
Jeg husker ikke hvad de vurderede Lilje til, bare at hun lå langt over gennemsnittet, og at den scanning de lavede i oktober viste at jeg skulle have termin midt november, istedet for start december... Så hun er vokset på at hun skulle være 2-3 uger ældre end hvad den oprindelige NF termin sagde... Store tøs... Håber ikke nummer 2 bliver ligeså stor, så skal ungen hives ud

Anmeld