Forkert termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.764 visninger
50 svar
62 synes godt om
15. januar 2014

Sisse Vinther

Ja. Jeg har sådan hele tiden haft på fornemmelsen at min termin er helt hen i skoven. Her er grunden:

Sidste menstruations første dag var d. 21/7. Jeg VED at sidst vi elskede inden menstruationen var ca. d. 18/7.
D. 4/8 siger min kæreste at han ønsker en pause, og vi holder en pause indtil sept. Vi begynder dog at ses og være seksuelt sammen igen i slutten af August.
Men jeg VED at vi ikke har dyrket sex mellem d. 21/7 og til slut august, da vi slet ikke så hinanden.

Og jeg har så hele tiden syntes at det hele gik så stærkt, og folk siger at babyen er så stor. Båder dem der skanner, læger på sygehuset og jordemoderen siger dette.
Men lægen er hårdnakket besluttet på at min termin er d. 7/5.

Nu har jeg så været til 2. jordemoderbesøg. Og babyen lå over både gennemsnittet og helt uden for kurven og normerne af et foster i uge 24. Til gengæld sagde min jordemoder at det var tilsvarende en i uge 27-28 hvilket jo vil passe med min beregning.

Så nu er jeg lidt bange for at der måske er sket en fejl men beregningen af min termin. Jeg kender ikke min cyklus da jeg har været på p-piller og er blevet gravid på disse, men jeg er så bange for at hvis jeg nu går over tid, og jeg så reelt set er længere henne end hvad lægen siger... Så vil jeg jo gå flere uger over tid end hvad sundt er, og det kan vel reelt set skade barnet...

MEN: min læge vil ikke lytte, han vil ikke engang se mig til samtale angående det. Og når jeg prøver at drøfte det med ham når jeg alligevel er derinde så afslår han.

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Rockertand

Sisse Vinther skriver:

Ja. Jeg har sådan hele tiden haft på fornemmelsen at min termin er helt hen i skoven. Her er grunden:

Sidste menstruations første dag var d. 21/7. Jeg VED at sidst vi elskede inden menstruationen var ca. d. 18/7.
D. 4/8 siger min kæreste at han ønsker en pause, og vi holder en pause indtil sept. Vi begynder dog at ses og være seksuelt sammen igen i slutten af August.
Men jeg VED at vi ikke har dyrket sex mellem d. 21/7 og til slut august, da vi slet ikke så hinanden.

Og jeg har så hele tiden syntes at det hele gik så stærkt, og folk siger at babyen er så stor. Båder dem der skanner, læger på sygehuset og jordemoderen siger dette.

Nu har jeg så været til 2. jordemoderbesøg. Og babyen lå over både gennemsnittet og helt uden for kurven og normerne af et foster i uge 24. Til gengæld sagde min jordemoder at det var tilsvarende en i uge 27-28 hvilket jo vil passe med min beregning.

Så nu er jeg lidt bange for at der måske er sket en fejl men beregningen af min termin. Jeg kender ikke min cyklus da jeg har været på p-piller og er blevet gravid på disse, men jeg er så bange for at hvis jeg nu går over tid, og jeg så reelt set er længere henne end hvad lægen siger... Så vil jeg jo gå flere uger over tid end hvad sundt er, og det kan vel reelt set skade barnet...

MEN: min læge vil ikke lytte, han vil ikke engang se mig til samtale angående det. Og når jeg prøver at drøfte det med ham når jeg alligevel er derinde så afslår han.

What to do?

Køb en skanning som second opinion.

Anmeld

15. januar 2014

Sisse Vinther

Rockertand skriver:

Køb en skanning som second opinion.

Kan de så fortælle mig hvor langt jeg er ud fra den? Og i så fald at de siger jeg er længere henne, bliver det så bare skrevet ind i min vandrejournal? Og kan de købes på sygehuset?

Anmeld

15. januar 2014

Frk. Himmelblå

Sisse Vinther skriver:

What to do?

Hvad sagde de til NF-skanningen? På det tidspunkt, kan baby ikke som sådan ligge under eller over gennemsnittet, da er de meget ens... Men du valgte den måske fra?

Ellers vil jeg også sige: Køb en skanning, så får du vished

Anmeld

15. januar 2014

Rockertand

Sisse Vinther skriver:

Kan de så fortælle mig hvor langt jeg er ud fra den? Og i så fald at de siger jeg er længere henne, bliver det så bare skrevet ind i min vandrejournal? Og kan de købes på sygehuset?

Det er en skanning, du bestiller hos et privat firma og betaler for - med deres tal og udregninger i hånden skal du så tage kontakt til din egen læge, der så bør tage dig alvorligt.

Anmeld

15. januar 2014

Anonym101

Sisse Vinther skriver:

What to do?

Åh-ha kender det godt

Jeg ved 100% at min sidste menstruations første dag var d. 15. maj 2013 dvs. min oprindelige termin skulle hedde 19. februar 2014, men alligevel har de ultralydsfastsat terminen til d. 20 februar 2014 og dvs. at jeg skulle havde haft min menstruation d. 16 maj 2013, så det kan ikke passe sammen. Meeeen jeg rider bare med på bølgen, for jeg tror de ved mere om det end mig

Anmeld

15. januar 2014

VIPpigen

Altså jeg aner ikke hvornår min datter er undfanget. Men de første 12 uger, og scanningerne der fulgte der (jeg blev scanner 4 gange. 2 tidlige scanninger pga blødning, og 2 NF scanning, da baby ikke ville måles ved den første) og der svingede termin med ganske få dage... 2 dage +,- fra den termin jeg fik til NF...

Men efterhånden som vores datter voksede, voksede hun også ud af kurven. Både i mål, på længde, vægt, og symfysemål... Alt eksploderede jo længere hen jeg kom. Men jeg har ikke tænkt videre over det.

Min datter er født 35+2, og ud kom en baby... En ganske normal baby, målte 50 cm, og vejede 2880 g 5 uger før tid... Selv på neo var de chokeret, for det sker sjældent de får for tidlig fødte som er så store op. Det eneste kendetegn var at hendes sutteteknik ikke var udviklet, hvilket også er det sidste som kommer...

Lige meget hvad ville jeg satse på den termin du får til NF, det er den som passer bedst, da alle små i de første 12 uger udvikler sig ret jævnt. Derefter er det individuelt hvordan barnet udvikler sig. Nogen får små babyer, andre får kæmpe børn

Anmeld

15. januar 2014

mbbuch

Sisse Vinther skriver:

Kontakt scannings klinikken i København. De er rigtig gode

Anmeld

15. januar 2014

lineog4

Den termin der fastsætter til NF er nogenlunde pålidelig da forstre i den alder følger en nogenlunde ens kurve. Hver gang jeg har været gravid (ikke første da NF ikke eksisterede den gang) er det terminen fra NF som har været den gældende også i forhold til barsel.

Så passede termin ved NF tror jeg ikke med mindre der er meget tungsvejende beviser at man ændrer termin på vandrejournal.

Anmeld

15. januar 2014

Rockertand

Norit skriver:

Åh-ha kender det godt

Jeg ved 100% at min sidste menstruations første dag var d. 15. maj 2013 dvs. min oprindelige termin skulle hedde 19. februar 2014, men alligevel har de ultralydsfastsat terminen til d. 20 februar 2014 og dvs. at jeg skulle havde haft min menstruation d. 16 maj 2013, så det kan ikke passe sammen. Meeeen jeg rider bare med på bølgen, for jeg tror de ved mere om det end mig

Det er fuldstændig ligegyldigt at blive flyttet en enkelt dag, det sker for de fleste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.