Forkert termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2014

lycly

Norit skriver:

Åh-ha kender det godt

Jeg ved 100% at min sidste menstruations første dag var d. 15. maj 2013 dvs. min oprindelige termin skulle hedde 19. februar 2014, men alligevel har de ultralydsfastsat terminen til d. 20 februar 2014 og dvs. at jeg skulle havde haft min menstruation d. 16 maj 2013, så det kan ikke passe sammen. Meeeen jeg rider bare med på bølgen, for jeg tror de ved mere om det end mig

Det er nu altså meget normalt at blive rykket frem eller tilbage med et par dage selvom man kender ens præcise dag for første menstruation. Det kommer jo også an på længden af ens cyklus

Ts: som andre skriver, så få en scanning og spørg dem om de kan beregne terminen uden at fortælle om dine egne tanker. Bare så du får en 100% ærlig information som ikke er farvet af din historie og det lægen siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Anonym101

Rockertand skriver:

Det er fuldstændig ligegyldigt at blive flyttet en enkelt dag, det sker for de fleste.

Det ved jeg godt, det er også derfor jeg bare lader det ligge, men det irritere mig lidt når min er meget præcis og læge også var i tvivl

Anmeld

15. januar 2014

Anonym101

LuLy skriver:

Det er nu altså meget normalt at blive rykket frem eller tilbage med et par dage selvom man kender ens præcise dag for første menstruation. Det kommer jo også an på længden af ens cyklus

Ts: som andre skriver, så få en scanning og spørg dem om de kan beregne terminen uden at fortælle om dine egne tanker. Bare så du får en 100% ærlig information som ikke er farvet af din historie og det lægen siger

Ja det ved jeg godt, det er også derfor jeg bare lader det ligge men det irritere mig når min cyklus er meget præcis og min læge også var i tvivl

Anmeld

16. januar 2014

Sisse Vinther

Frk. Himmelblå skriver:

Hvad sagde de til NF-skanningen? På det tidspunkt, kan baby ikke som sådan ligge under eller over gennemsnittet, da er de meget ens... Men du valgte den måske fra?

Ellers vil jeg også sige: Køb en skanning, så får du vished

De sagde at den var stor... På trods af at de satte mig 8 dage tilbage. Og også til en akut skanning i uge 15 og MD i uge 19 fik vi at vide at den var meget stor. Og nu ramler den altså ud for kurven.

Anmeld

16. januar 2014

Sisse Vinther

FebruarBaby2014 skriver:

Åh-ha kender det godt

Jeg ved 100% at min sidste menstruations første dag var d. 15. maj 2013 dvs. min oprindelige termin skulle hedde 19. februar 2014, men alligevel har de ultralydsfastsat terminen til d. 20 februar 2014 og dvs. at jeg skulle havde haft min menstruation d. 16 maj 2013, så det kan ikke passe sammen. Meeeen jeg rider bare med på bølgen, for jeg tror de ved mere om det end mig

Nå ja, jeg ville nok heller ikke tage det så ilde hvis der var tale om dage.

Tænker bare at hvis jeg reelt set er 3 eller 4 uger længere henne. Og jeg så når uge 40 efter min vandrejournal. Så er jeg jo reelt set i uge 43 eller 44 altså væsentligt længere over end hvad godt er -og hvis de så yderligere vil lade mig gå 2 uger...

Anmeld

16. januar 2014

Sisse Vinther

VIPpigen skriver:

Altså jeg aner ikke hvornår min datter er undfanget. Men de første 12 uger, og scanningerne der fulgte der (jeg blev scanner 4 gange. 2 tidlige scanninger pga blødning, og 2 NF scanning, da baby ikke ville måles ved den første) og der svingede termin med ganske få dage... 2 dage +,- fra den termin jeg fik til NF...

Men efterhånden som vores datter voksede, voksede hun også ud af kurven. Både i mål, på længde, vægt, og symfysemål... Alt eksploderede jo længere hen jeg kom. Men jeg har ikke tænkt videre over det.

Min datter er født 35+2, og ud kom en baby... En ganske normal baby, målte 50 cm, og vejede 2880 g 5 uger før tid... Selv på neo var de chokeret, for det sker sjældent de får for tidlig fødte som er så store op. Det eneste kendetegn var at hendes sutteteknik ikke var udviklet, hvilket også er det sidste som kommer...

Lige meget hvad ville jeg satse på den termin du får til NF, det er den som passer bedst, da alle små i de første 12 uger udvikler sig ret jævnt. Derefter er det individuelt hvordan barnet udvikler sig. Nogen får små babyer, andre får kæmpe børn

jeg synes bare det virker helt surrealistisk at den skal være så stor allerede... især når både min kæreste og jeg var normale (mig 50 cm og ham 51, mig 3150 og ham 3400) ved fødslen, og jo længere vi går tilbage i familien desto mindre bliver de. Hans mor var 46 cm og vejede 2800, så hvordan pokker skulle der komme sådan en stor en lige pludselig

Anmeld

16. januar 2014

lineog4

Sisse Vinther skriver:

De sagde at den var stor... På trods af at de satte mig 8 dage tilbage. Og også til en akut skanning i uge 15 og MD i uge 19 fik vi at vide at den var meget stor. Og nu ramler den altså ud for kurven.

Til nakkefold måler de noget bestemt (tror det er hovedsomkreds og lårknogle men kan også være jeg husker forkert og det er til misdannelse, og det så er noget andet). Og det giver en meget præcis termin plus minus et par dage, fordi alle forstre burde (der er jo altid undtagelser der beviser reglen) følge samme kurve frem til det tidspunkt og derefter er det mere individuelt. Dvs. Når de har sat din termin til nakkefold er det alene baseret på de målinger og ikke mens eller andet. 

Alle mine børn har været store men de har dog aldrig sagt noget til nakkefold og jeg tror det er fordi der er alle børn plus minus lige store 

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

Sisse Vinther skriver:

Nå ja, jeg ville nok heller ikke tage det så ilde hvis der var tale om dage.

Tænker bare at hvis jeg reelt set er 3 eller 4 uger længere henne. Og jeg så når uge 40 efter min vandrejournal. Så er jeg jo reelt set i uge 43 eller 44 altså væsentligt længere over end hvad godt er -og hvis de så yderligere vil lade mig gå 2 uger...

Nej, min baby og symfysemål er også over gennemsnittet, men der er jo nogen til at holde øje med en så du kommer ikke til at gå længere end hvad "farligt" er

Anmeld

16. januar 2014

FamilenStorm

FebruarBaby2014 skriver:

Ja det ved jeg godt, det er også derfor jeg bare lader det ligge men det irritere mig når min cyklus er meget præcis og min læge også var i tvivl

Selvom du ved hvornår din første mens dag, ved man jo ikke med sikkerhed hvornår du har haft æggeløsning.. Så derfor kan det sagtens passe med den ene dag

Anmeld

16. januar 2014

Anonym101

FamilenStorm skriver:

Selvom du ved hvornår din første mens dag, ved man jo ikke med sikkerhed hvornår du har haft æggeløsning.. Så derfor kan det sagtens passe med den ene dag

Ja men så ville baby og symfysen ikke passe til Hele graviditeten passer til d. 19 feb. men rider også bare med på bølgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.