Anonym skriver:
præcis
Det skal lige siges at han går hjemme uden arbejde og har al mulighed for at komme ud og træne osv. Jeg har aldrig forladt ham med vores datter mens han har været syg, det påstår han så hårdnakket at jeg har, men det er løgn.. Og gør mig bare endnu mere sur.... Han har svært ved at tackle kritik, eller blive konfronteret hvis han har gjort noget galt, så peger han bare fingre af mig og giver igen.... Hvis han havde haft et arbjede, så ville det også være noget andet! Jeg arbejder selv 32 timer om ugen.. Han arbejder slet ikke... Jeg har ingen fritidsaktiviteter, han går til noget 3 gange om ugen... Vi prioriterer bare forskelligt åbenbart, og det er jeg skuffet over.... Men men men... Jeg har sagt det til ham, og så må vi jo se hvordan han har det næste gang han ligger og er syg....
Mon ikke I skulle tale prioriteringer i stedet for en enkelt dag med sygdom - lyder for mig som du synes der er en skævvridning og du føler han ikke prioritere familien højt nok.
Og igen han kan jo ikke vide det, hvis ikke han får det fortalt. Min familie kommer i første række, men det betyder ikke jeg ikke laver andet, det betyder ikke at jeg er hjemme hver aften osv og jeg ville da både blive ked af det og overrasket hvis min mand pludselig sagde han oplevede det som en nedprioritering af ham og børnene, når han ellers har smilet og sagt god aften.
Og så i snakken skal man holde sig fra angreb for det giver oftest modangreb som du beskriver - at holde den helt på egen banehalvdel og fortælle hvad du tænker, hvordan du føler og ikke sagt som: du prioriterer heller ikke os når du.... Men i stedet: da du gik fik jeg følelsen af ikke at være prioriteret. Det plejer jeg i hvert fald at komme meget længere med.
Og så måske lave en aftale, hvis jeg en anden gang har brug for dig, så siger jeg det eller jeg ringer. Jeg spurgte min mand for blev usikker om det bare var mig. Heldigvis var han da enig, hvis han ikke siger til forventer han ingen ting af mig. Og han ville forvente jeg sagde til eller jeg bare ringede. Måske ville han eller jeg have sagt: jeg går nu, er du okay med det? Men kun måske. Men til gengæld ville ingen af os blive sure, hvis den ene part bad om at blive hjemme eller ringede hjem
Anmeld