Det svære valg..:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
M_V skriver:

Jeg tror også at utroskab 'kan' være et symptom på at, der er noget galt i ens forhold, og det er der jo tydeligvis også her. Men at fortælle det til hendes mand nu, er jeg ikke enig i at hun skal eller bør. Selvfølgelig er det uærligt, men kan ikke se hvad manden får ud af at hun fortæller det? Andet end han nok vil blive såret og endnu mere vred. (Og ja det er helt forståeligt). Men hvorfor påføre ham den smerte. Så hellere at TS må tage den på sig, og leve med det på sin samvittighed.
Ligeså vel som han må leve med de fejl han har begået på sin samvittighed.

Havde det været en mand der havde skrevet samme indlæg, havde jeg haft præcis samme holdning. Det er ikke fordi TS er kvinde. Jeg mener ikke bare partneren skal sparkes ud til højre eller er et svin pga. utroskab eller en kort affære. Det er jo en anden snak, hvis der er følelser involveret, og man bliver ved i årrækker eller månedsvis at holde sin partner hen, men jeg tror ikke TS faktisk har følelser for den anden mand, men at hun har troet det pga, den positive opmærksom han gav hende.

Hvis det var mig ville jeg godt vide det så jeg selv kan vælge om jeg vil kæmpe for forholdet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

Trekløver(:

Elgaard73 skriver:

Ja, det vil sikkert være smertefuldt for ham at høre sandheden, men derfor mener jeg da alligevel at han skal høre den. Kun på den måde, bliver han i stand til at træffe en ordenlig beslutning. Det syntes jeg at han (alle mennesker) har krav på. Det er jo ikke nemt at træffe en valid beslutning hvis ikke man har alle fakta.

Den der med at blive drevet til utroskab...Hmm, i min verden holder den altså ikke. At sige at man gør det, fordi den anden har den og den fejl, er altså at fralægge sig sit ansvaret. Det er ikke fair. Er du utro, er det helt og holdent dit eget ansvar. Alt andet er bare lusede undskyldninger. Det kan aldrig nogensinde blive din partner's (eller andre's) skyld, at du vælger at være utro.

Og så sidder jeg også lidt med en mistanke om, at TS måske maler et grimmere billede af sin partner, end rimeligt er. At gør ham "grim", får jo ligesom hendes egne dårlige gerninger til at famle lidt, hvis du forstår... Det kan du jo selvfølgelig ikke svare på, så den lader vi hænge til TS.

Er helt enig at det er ens eget ansvar, når man vælger at være sin partner utro, men så må det også være ens egen hovedpine at leve med den dårlig samvittighed. Jeg kan ikke sige om TS beskriver sin mand, som en 'værre' mand og far end han i virkeligheden er, men selvfølgelig har en historier to sider, men nu er det denne her side, som jeg forholder mig til

Mener ikke det er et krav at vide og kende til alt om hinanden. Det er en fejltagelse som TS har begået, og hun har fået øjnene op for nu, at hun altså gerne vil prøve SAMMEN med sin mand, at få forholdet til at fungere. De har begge begået fejl, og jeg syntes faktisk at manden har begået større fejl end hende. (Ud fra det jeg kan læse i indlægget). Der findes værre karaktertræk hos mennesker end utroskab.

Anmeld

30. december 2013

Trekløver(:

mor:) skriver:

Hvis det var mig ville jeg godt vide det så jeg selv kan vælge om jeg vil kæmpe for forholdet.

Jamen det er da også fint der er vi jo så forskellige.

Anmeld

30. december 2013

Lotus86

Kan du ikke skrive et brev til ham hvor du skriver alle dine tanker og følelser ned, både på godt og ondt, give ham det, tage på weekend med dine børn, evt. hos dine forældre, og så lade ham have weekenden for sig selv til at tænke over tingene.

Anmeld

30. december 2013

Er helt enig at det er ens eget ansvar, når man vælger at være sin partner utro, men så må det også være ens egen hovedpine at leve med den dårlig samvittighed. Jeg kan ikke sige om TS beskriver sin mand, som en 'værre' mand og far end han i virkeligheden er, men selvfølgelig har en historier to sider, men nu er det denne her side, som jeg forholder mig til

Mener ikke det er et krav at vide og kende til alt om hinanden. Det er en fejltagelse som TS har begået, og hun har fået øjnene op for nu, at hun altså gerne vil prøve SAMMEN med sin mand, at få forholdet til at fungere. De har begge begået fejl, og jeg syntes faktisk at manden har begået større fejl end hende. (Ud fra det jeg kan læse i indlægget). Der findes værre karaktertræk hos mennesker end utroskab.

Men hvor læser du at ts fortryder sit sidespring? Jeg kan bare ikke finde det nogen steder.
Ja der er værre karaktertræk. Men manden er måske stresset/deprimeret. Ligesom ts er blevet drevet til utroskab?
har manden derimod altid været sådan, så har ts vel taget et uheldigt partnervalg.

ja jeg tror bare ikke på "det du ikke ved dør du ikke af" filosofien. 

Anmeld

30. december 2013

Trekløver(:

Men hvor læser du at ts fortryder sit sidespring? Jeg kan bare ikke finde det nogen steder.
Ja der er værre karaktertræk. Men manden er måske stresset/deprimeret. Ligesom ts er blevet drevet til utroskab?
har manden derimod altid været sådan, så har ts vel taget et uheldigt partnervalg.

Jeg ved heller ikke om TS fortryder sit sidespring, det er jeg nok bare gået ud fra, fordi hun gerne vil redde sit forhold til manden.

Men lad os så sige at ts ikke fortryder sit sidespring, men at hun alligevel gerne vil redde forholdet til sin mand, så mener jeg stadig ikke hun behøver fortælle ham det.

Men hun skriver i indlægget, at hun aldrig har været tilhænger af utroskab. Derfor går jeg som en selvfølge ud fra, at hun ikke har det godt med det.

Og ja måske er han stresset/syg/deprimeret, men derfor kan man godt behandle sin familie ordentligt, og særligt sine børn. Syntes så bestemt han trænger til hjælp til at styre sin vrede, men det har han jo åbenbart afvist. Foreslår også TS at snakke med ham om det igen, og stille ham et ultimatum. Selvfølgelig skal hende og børnene ikke leve med det.

Kan ikke svare på om TS har taget et forkert partnervalg

Anmeld

30. december 2013

M_V skriver:

Jeg ved heller ikke om TS fortryder sit sidespring, det er jeg nok bare gået ud fra, fordi hun gerne vil redde sit forhold til manden.

Men lad os så sige at ts ikke fortryder sit sidespring, men at hun alligevel gerne vil redde forholdet til sin mand, så mener jeg stadig ikke hun behøver fortælle ham det.

Men hun skriver i indlægget, at hun aldrig har været tilhænger af utroskab. Derfor går jeg som en selvfølge ud fra, at hun ikke har det godt med det.

Og ja måske er han stresset/syg/deprimeret, men derfor kan man godt behandle sin familie ordentligt, og særligt sine børn. Syntes så bestemt han trænger til hjælp til at styre sin vrede, men det har han jo åbenbart afvist. Foreslår også TS at snakke med ham om det igen, og stille ham et ultimatum. Selvfølgelig skal hende og børnene ikke leve med det.

Kan ikke svare på om TS har taget et forkert partnervalg

Jeg kan følge dig til dels, men vi bliver nok ikke enige om hvorvidt det skal forties

Anmeld

30. december 2013

Trekløver(:

Jeg kan følge dig til dels, men vi bliver nok ikke enige om hvorvidt det skal forties

Nej gør vi ikke, men er da kun godt med forskellige øjne på tingene

Anmeld

1. januar 2014

Newsence

Jeg har været udsat for utroskab. Er du klar over hvad du gør ? Hvilke skader du gør? Nej her får du ingen medhold. Du skylder at fortælle ham sandheden uanset om du bliver eller ej. Uanset hvor " slem " han er at væresammen med retfærdiggøre det IKKE det du har gjort. Du skriver det føles rigtigt, så burde du sgu være gået fra din mand. Tænk hvis du bare var " ja når jeg nu ikke kunne få ... Kan jeg vel nøjes " øv stakkels mand du har. At leve på en løgn uden ærlighed og bare være en tålt gene.
Ja tro mig sådan vil han have det.
Du burde skamme dig at ville sætte nr.3 i verden med en mand du ikke er ærlig overfor og som du ikke ved om du vil have. Stakkels barn.

Syntes sgu det på tide du begynder at tænke på andre end dig selv.

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Ja man vil gå langt for at redde sit forhold, når man har børn sammen. Jeg ville også gå meget meget langt! Er selv skilsmissebarn, og ønsker ikke at mine børn skal være det men ja du må tænke dig godt om, kun du ved hvad det rigtige for jer er. Men ønsker dig rigtig meget held og lykke lige meget hvad udfaldet bliver ..

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.