M_V skriver:
I min verden kan man godt have et både sundt og godt forhold UDEN din partner behøver at vide alt. Jeg er ikke tilhænger er utroskab, men tror ikke ligefrem det vil gavne TS mand, at få afvide hun faldt i med en anden.
Desuden forsår jeg til dels godt, at TS er blevet drevet ud i et sidespring. Og fred være med det, hvis hun fortryder, og gerne vil give sit forhold en chance mere.
Ja, det vil sikkert være smertefuldt for ham at høre sandheden, men derfor mener jeg da alligevel at han skal høre den. Kun på den måde, bliver han i stand til at træffe en ordenlig beslutning. Det syntes jeg at han (alle mennesker) har krav på. Det er jo ikke nemt at træffe en valid beslutning hvis ikke man har alle fakta.
Den der med at blive drevet til utroskab...Hmm, i min verden holder den altså ikke. At sige at man gør det, fordi den anden har den og den fejl, er altså at fralægge sig sit ansvaret. Det er ikke fair. Er du utro, er det helt og holdent dit eget ansvar. Alt andet er bare lusede undskyldninger. Det kan aldrig nogensinde blive din partner's (eller andre's) skyld, at du vælger at være utro.
Og så sidder jeg også lidt med en mistanke om, at TS måske maler et grimmere billede af sin partner, end rimeligt er. At gør ham "grim", får jo ligesom hendes egne dårlige gerninger til at famle lidt, hvis du forstår... Det kan du jo selvfølgelig ikke svare på, så den lader vi hænge til TS.
Anmeld