Forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Hvordan er forholdet mellem jeres forældre og partner Og omvendt, hvordan er dit forhold med han/hendes familie?
Skriv også gerne svar

Jeg synes det svært, min mand og jeg har været gift i snart 4 år, været sammen i lidt over 5 år. Vi har et barn på 1 år. Men! Mine forældre og jeg er meget forskellige.. Men jeg er "sød" og ordentlige i deres selskab. Min mand er slet ikke deres type! Han elsker tatoveringer, piercinger, rock osv. Og mine forældre har meget stærke meninger omkring det! Og han føler sig tit overhørt og ikke velkommen.. De ser sommetider mere på alle hans holdninger, i stedet for bare at være sammen.. De er rimelig gammeldags. Hm, synes nogle gange det svært at være lykkelig, sammen med min mand, fordi jeg prøver at please mine forældre så meget vi har mistet min bror, deres søn, og jeg tror derfor det er endnu mere vigtigt at have et godt forhold til dem.. Men hold kæft det er svært nogle gange!
Hans forældre er travle, og har ikke meget tid, men vi kan sagtens snakke og de er "ligeglade" hvordan jeg ser ud og hvilke holdninger jeg har.. De er ca, 10 år yngre.
Burde jeg sige noget til mine forældre? Ih!

jeg synes du skal prøve at snakke med dine forældre om det. husk på du også har mistet en bror - og det er ikke din mands opgave at udfylde den rolle

tror du skal lægge kortene på bordet og sige at du elsker dem og allerhelst vil have at I har det godt når I er sammen - at din mand er som han er, at du elsker ham og at han er en GO mand! og at de forskellige valg ikke er noget, du gider have vendt hver gang I er sammen

evt. kan du "skubbe" dem til at tænke anderledes, ved at I lavet nogle aktive ting sammen? For så kan I fokusere mere på HVAD I laver frem for alt muligt andet og I kan få opbygget nogle fælles minder, som I kan fokusere på i stedet for

Her er forholdet super godt begge veje - jeg er en akademiker opvokset i en håndværker familie og min forlovede er en håndværker opvokset i en akademiker familie så der er fuld respekt og accept fra alle sider af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

Anonym trådstarter

Steinbrenner skriver:

i starten havde mine forældre lidt svært ved at acceptere min mand lige som dine pga holdninger og udseende, men her 11 år senere siger de at de har verdens bedste svigersøn

Mit forhold til min svigermor er fantastisk, hun er min bedste veninde og jeg elsker hende højt, i min svigerfamilie kan man være sig selv og slappe af, helt nede på jorden typer

11 år.. Det lyder hårdt. Hvorfor kan forældre ikke bare tage sig lidt sammen

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

kan jeg godt forstå og du må føle dig som en lus imellem 2 negle

Ja, sådan har jeg det ofte, heldigvis er min søster på min side! Og kan godt lide min mand

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Jeg synes absolut du burde snakke med dine forældre. Han er din partner i livet og hab fortjener altså ikke den slags behandling. 

Nej, det der ikke nogen der gør.. Må få snakket med dem

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

emmagirl skriver:

Hvis jeg var i din situation ville jeg nok tage en snak med dine forældre, og fortælle dem at du synes det er meget frustrerende at de er sådan overfor din mand Og at det faktisk går ud over jeres forhold - det er jo ikke sikkert de tænker over det. Og det kan da godt være at din mand ikkke er den type mand de havde håbet på, men de burde da bare være glade for at du er glad!! 

Jeg selv har et godt forhold til mine svigerforældre og min kæreste har et godt forhold til min mor  

Præcis, forstår heller ikke hvad problemet er.. De kunne super godt lide ham inden vi blev kærester, men derefter lukkede de helt af! Og det er over 5 år siden! Øv.

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

jeg har stemt "forholdet mellem partner og forældre er super godt" og "forholdet til mine svigerforældre fungere"...

Jeg har ikke sagt det er super godt mellem mig og mine svigerforældre, for selvom jeg er rigtig glad for min svigermor og endda ser hende som en ekstra mor, så er forholdet til min svigerfar og hans nye kone lidt specielt...

Ja okay. Men dejligt det næsten fungere for alle parter

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

jeg synes du skal prøve at snakke med dine forældre om det. husk på du også har mistet en bror - og det er ikke din mands opgave at udfylde den rolle

tror du skal lægge kortene på bordet og sige at du elsker dem og allerhelst vil have at I har det godt når I er sammen - at din mand er som han er, at du elsker ham og at han er en GO mand! og at de forskellige valg ikke er noget, du gider have vendt hver gang I er sammen

evt. kan du "skubbe" dem til at tænke anderledes, ved at I lavet nogle aktive ting sammen? For så kan I fokusere mere på HVAD I laver frem for alt muligt andet og I kan få opbygget nogle fælles minder, som I kan fokusere på i stedet for

Her er forholdet super godt begge veje - jeg er en akademiker opvokset i en håndværker familie og min forlovede er en håndværker opvokset i en akademiker familie så der er fuld respekt og accept fra alle sider af

Fedt
Ja, jeg prøver at tage fat i mine forældre.. Men vi prøver også at lave ting sammen, men de ser tingene helt anderledes.. Min far elsker at fiske også spurgte min mand om han ikke kunne komme med, men så skulle han pludselig ikke ud og fiske i lang tid.. Og de kan begge lide øl, men min far gider ikke med til ølsmagning med ham stædige mand!!

Anmeld

30. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Ja, sådan har jeg det ofte, heldigvis er min søster på min side! Og kan godt lide min mand

det var sgu da altid noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.