Når det hele kører af sporet :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Det lyder ikke særlig hyggeligt 

Jeg har kendt min kæreste i 10 år.. Vi har haft vores problemer, og ved hvor vigtigt det er at kommunikerer! 

Hvad siger du til din kæreste, når du prøver at snakke om jeres problemer..? Bliver du ked af det foran ham, eller fortæller at du blir ulykkelig, når du ikke føler han vil snakke om det?

hvis ikke han reagerer på det, så synes jeg da at du skal tage det op med han, at du faktisk ikke kan være i det her forhold, fordi du ikke føler han vil kommunikerer med dig om jeres problemer.... Måske han har brug for en "øjenåbner" af en art.....? Du skal selvfølgelig ikke stille ham et ultimatum, hvis ikke du er villig til at tage konsekvensen.....

håber I finder ud af det! 

Nej det er bestemt ikke hyggeligt. Og så meget er vi enig om. Men hvordan vi løser det ved vi så ikke. Eller jeg har en ide, men kræver åbenbart mere end han kan give. Og jeg kan ikke alene. 

jamen når jeg prøver at snakke med ham, klapper han i. Han kan ikke sætte ord på hvad han føler ( siger han ) og hvis han siger noget og jeg svare, for mig er det en dialog. Ja så føler han jeg er efter ham. 

Jeg har sagt flere gange hvordan jeg har det. Og har også sagt at en skilsmisse måske er sidste udvej. For jeg kan ikke fortsætte som det er ( ønsker han heller ikke ) men når jeg prøver at få en dialog igang klapper han i. 

Så aner ikke hvordan vi så kommer videre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Først et stort kram 

Jeg tænker lidt,.. 

Kunne din mand være meget stresset?

Nu er det jo December og det gør mange mere stresset 

Husker i at minde hinanden om jeres kærlighed? 

Her hjemme er det mere mig der lukker i som en østers når det gælder konflikter 

Jeg hader simpelhen at diskutere.. 

Men det kan bestemt ikke undgås!

Så når jeg endelig lukker ud, så blir jeg selv så ked af det.

Men jeg siger næsten hver eneste dag at jeg elsker ham og viser ham så meget kærlighed jeg kan 

Jeg har ingen veninder heller at snakke med om den slags 

Så derfor lukker jeg tit tingene i og bruger en facade så ingen kan se hvor stresset eller ked jeg er.

Du er velkommen til at skrive til mig.. Elsker at lytte og støtte 

Tak 

Ja han er meget stresset. Og snakkede selv om igår han troede han kunne have en depression . Det er ikke dec men hans arbejde. Og hele vores situation herhjemme.

nej det gør vi ikke. Og har ingen mulighed for at pleje vores forhold. 

Han har det som dig. Han gider ikke diskutere. Og klapper i som en østers. Han har aldrig været typen, der er vild med at snakke men lige nu er den hel gal. Kan slet ikke kende ham. Han er her, men alligevel ikke. 

og jeg er typen der har et stort behov for at snakke om tingene. Og vi har så stor belastning i vores hverdag, at det er nødvendigt. 

Syntes det er hårdt at gå alene med det hele. Er ked af du heller ingen har at dele med. 

Tak måske jeg benytter mig af dit tilbud 

Anmeld

28. december 2013

Sitrani

Nej det er bestemt ikke hyggeligt. Og så meget er vi enig om. Men hvordan vi løser det ved vi så ikke. Eller jeg har en ide, men kræver åbenbart mere end han kan give. Og jeg kan ikke alene. 

jamen når jeg prøver at snakke med ham, klapper han i. Han kan ikke sætte ord på hvad han føler ( siger han ) og hvis han siger noget og jeg svare, for mig er det en dialog. Ja så føler han jeg er efter ham. 

Jeg har sagt flere gange hvordan jeg har det. Og har også sagt at en skilsmisse måske er sidste udvej. For jeg kan ikke fortsætte som det er ( ønsker han heller ikke ) men når jeg prøver at få en dialog igang klapper han i. 

Så aner ikke hvordan vi så kommer videre.

Kan jeg godt forstå.... Siger han heller intet til det, når du nævner skilsmisse? Jeg tænker at han måske føler det samme, men ikke rigtig tør tage beslutningen...? Siden det har stået på så længe, og han ikke gider snakke om sine følelser......

Du skriver at du ikke kan pleje jeres forhold -hvorfor ikke?

Anmeld

28. december 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg ville ønske parterapi var en mulighed. Men har undersøgt priserne  Og det gør det lidt svært. Tænker han ville syntes det er ok, men tror det ville ende med jeg igen snakker med mig selv. 

I kan få gratis familierådgivning via kommunen, hvor I også kan snakke med en psykolog.

Her er et link til Kbh's kommune, ved ikke hvor du bor, men det findes så vidt jeg ved i alle kommuner.

http://www.familieraadgivning.kk.dk/

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Kan jeg godt forstå.... Siger han heller intet til det, når du nævner skilsmisse? Jeg tænker at han måske føler det samme, men ikke rigtig tør tage beslutningen...? Siden det har stået på så længe, og han ikke gider snakke om sine følelser......

Han har altid været en mand af få ord - så det er ikke nået nyt .

det spurgte jeg ham om igår - og det ene øjeblik er han enig . Næste øjeblik ønsker han vi fortsætter. 

Ej jeg er så forvirret. Ved snart heller ikke hvad jeg længer ønsker.

er bange for hvis vi ikke havde hus og børn var det slut. 

Anmeld

28. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Han har altid været en mand af få ord - så det er ikke nået nyt .

det spurgte jeg ham om igår - og det ene øjeblik er han enig . Næste øjeblik ønsker han vi fortsætter. 

Ej jeg er så forvirret. Ved snart heller ikke hvad jeg længer ønsker.

er bange for hvis vi ikke havde hus og børn var det slut. 

Åh det var da træls..... Det må være hårdt 

Er det lissim gnisten der er væk, eller hvordan? Føler du ikke at du har følelser for ham mere, eller kunne finde det igen?

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Vi kan godt pleje vores forhold . Men har ikke mulighed for at få alene tid sammen og den vej pleje vores forhold . Vi er aldrig afsted uden vores børn. Alenetid - voksentid

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Åh det var da træls..... Det må være hårdt 

Er det lissim gnisten der er væk, eller hvordan? Føler du ikke at du har følelser for ham mere, eller kunne finde det igen?

Det er super hårdt.

ja p.t er gnisten væk forsvundet i en hverdag fyldt med en masse udfordringer

men tror på den kan findes med den rette hjælp. For vi vil begge gerne dette men kan ikke se ud over det vi står i

Anmeld

28. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Vi kan godt pleje vores forhold . Men har ikke mulighed for at få alene tid sammen og den vej pleje vores forhold . Vi er aldrig afsted uden vores børn. Alenetid - voksentid

Men man kan jo godt pleje forholdet selvom man ikke kan være decideret alene.... Holde hyggeaften hjemme i sofaen med en god film el. lign.?  Jeg og min kæreste er næsten heller aldrig uden vores datter, så vi kommer sjældent ud eller har alene-tid, men derfor kan vi godt hygge om hinanden, gøre noget ekstra for den anden osv.

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I kan få gratis familierådgivning via kommunen, hvor I også kan snakke med en psykolog.

Her er et link til Kbh's kommune, ved ikke hvor du bor, men det findes så vidt jeg ved i alle kommuner.

http://www.familieraadgivning.kk.dk/

Mon alle kommuner har dette ? Og hvordan griber man den an ?

tak for link bor desværre ikke i nærheden af KbhKbh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.