Grrrr hvad sker der for mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

Kløver

Okay så kan jeg egentlig ikke blive så forarget. Ikke fordi jeg synes man skal give et barn alkohol, men shit happens og jeg håber moren har givet en ordentlig moral prædiken til den pige og ikke lader hende passe lillebror lige med de første.... 

Se denne opdaterede artikel

Står bla

Vagtchef ved Nordjyllands Politi, Jan Stagsted, siger til Ekstra Bladet, at sagen er blæst helt ud af proportioner.

- Moren fortalte os, at det ikke passede, at drengen havde drukket Mokai. Hun forklarede, at han kun havde suttet på flasken, siger vagtchef Jan Stagsted og fortsætter.

- Det var drengens storesøster, der havde taget billedet og lagt det på Facebook. Ud fra det, moren har fortalt os, er historien stærkt overdrevet. Det er en fjer, der er blevet til fem høns, lyder det fra vagtchefen.

Han afviser desuden, at drengen skulle være blevet indlagt med alkoholforgiftning eller være fjernet fra hjemmet. Sådan har det ellers lydt på Facebook.

- Han er hverken bragt til hospitalet eller blevet tvangsfjernet. Han suttede jo kun på flasken, siger vagtchef Jan Stagsted og tilføjer, at politiet ikke vil foretage sig mere i sagen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2182 692.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

isabellasmor

Maja84 skriver:

Se denne opdaterede artikel

Står bla

Vagtchef ved Nordjyllands Politi, Jan Stagsted, siger til Ekstra Bladet, at sagen er blæst helt ud af proportioner.

- Moren fortalte os, at det ikke passede, at drengen havde drukket Mokai. Hun forklarede, at han kun havde suttet på flasken, siger vagtchef Jan Stagsted og fortsætter.

- Det var drengens storesøster, der havde taget billedet og lagt det på Facebook. Ud fra det, moren har fortalt os, er historien stærkt overdrevet. Det er en fjer, der er blevet til fem høns, lyder det fra vagtchefen.

Han afviser desuden, at drengen skulle være blevet indlagt med alkoholforgiftning eller være fjernet fra hjemmet. Sådan har det ellers lydt på Facebook.

- Han er hverken bragt til hospitalet eller blevet tvangsfjernet. Han suttede jo kun på flasken, siger vagtchef Jan Stagsted og tilføjer, at politiet ikke vil foretage sig mere i sagen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2182 692.ece

Ja og hold da op hvor er det skræmmende at politiet ikke gør mere! nu kan jeg da sagtens forstå at alle de sager vi hører om lige fra forældredrab til incest og tæsk, at de kan blive ved, fortsætte, år ud og år ind, indtil børnene er RIGTIG godt og grundigt ødelagte! Føj for et system vi snart har os 

Anmeld

27. december 2013

Loa

Hovedløst. Intet andet er der at sige...
Og skræmmende at sagen bare bliver manet til jorden grundet et enkelt opkald.
Hvorfor får man ikke bare taget en blodprøve på barnet og se om der er alkohol i blodet. Så er sagen jo ligesom be eller afkræftet....
Hvad fanden kan kommunen gøre flere dage efter det sker.....

Tror simpelthen ikke på det var en joke fra pigens side af så detaljeret hun skriver om sagen. Og pludselig sletter det hele og lukker sin profil på facebook hvis det bare er en joke...

Anmeld

28. december 2013

Kløver

isabellasmor skriver:

Ja og hold da op hvor er det skræmmende at politiet ikke gør mere! nu kan jeg da sagtens forstå at alle de sager vi hører om lige fra forældredrab til incest og tæsk, at de kan blive ved, fortsætte, år ud og år ind, indtil børnene er RIGTIG godt og grundigt ødelagte! Føj for et system vi snart har os 

Personligt vil jeg ikke sidde og dømme ud fra en teenagers morsomheder på nettet hvis jeg ikke ved hvad der er fakta eller ej. Er dog enig i at der i mange sager går for længe inden man griber ind og hjælper de familier som har brug for det, hvor børnene bliver ramt

Anmeld

28. december 2013

vidkaer

Anonym skriver:

Uuh jeg kan blive så gal! Så lige igår at der var en tøs (17-18år) der passede sin lillebror (5-7 måneder) og skrev på fb at hun havde hældt en halv MOKAI i ham og det syntes hun tilsyneladende var vældig morsomt!!!!!!  Til det var det en helvedes masse kommentarer selfølgelig, fyldt med skældsord og Info om at de havde meldt hende. Moderen selv havde også kommenteret, og hold nu fast, hun mente at det da var HELT okay at den lille baby smagte det!!!! 

Har idag hørt at den stakkels lille dreng er blevet tilset at en læge og vist nok fjernet af politiet.

Kan ikke holde ud at nogen mennesker har så lidt hjerne!!!!!! 

Hun skulle være 18 år, og lillebroderen 15 mdr. Søsteren har udtalt at det var en dårlig joke. Men efter min mening er der stadig noget galt i ens hoved, når man kan finde på at skrive sådan noget overhovedet!!! 

Anmeld

28. december 2013

wamse

Selvfølgelig skal et barn ikke have alkohol, men som nogle andre også giver udtryk for i denne debat, så forarges jeg heller ikke som sådan.

Jeg kan huske at min mor lod min søn smage en tår af en øl, da han var lille, og håber sgu ikke, at det var grund nok til, at kommunen skulle gå ind og fjerne ham

Som politiet også citeres for, så tror jeg denne sag er gået fra 1 fjer til 500 høns, mindre kan vist ikke gøre det. Prøv selv at se tråden igennem her, der kommer mange forskellige versioner af, hvad der er sket, og om datteren/moderen/politiets/myndighedernes reaktion på dette. 

Jeg har også teenagere og de er altså ikke altid helt så eftertænksomme i forhold til det, de skriver på face, hverken om det er for sjov eller alvorligt. De ting hun svarer på i kommentarerne kan altså sagtens , være fordi hun bliver presset af den meget voldsomme respons.

Hvorfor stoler vi ikke på, at moderen taler sandt?? Hvad nu hvis barnet reelt kun lige slikkede på toppen af flasken?

Hvis myndighederne skulle gå ind og fjerne et barn på grund af dette, så tror jeg at vi alle skal være meget meget bekymrede, for så tror jeg vi alle er i fare for at få fjernet vores børn, for hvor er grænsen, og hvem skal nu sidde og tjekke af, om vi på nogen fejler

Hvis det er rigtigt, og var det min teenager, som havde gjort det mod en yngre søskende, så ville der dælme falde brænde, men nu lader jeg altså tvivlen komme familien til gode.

Anmeld

28. december 2013

Kløver

wamse skriver:

Selvfølgelig skal et barn ikke have alkohol, men som nogle andre også giver udtryk for i denne debat, så forarges jeg heller ikke som sådan.

Jeg kan huske at min mor lod min søn smage en tår af en øl, da han var lille, og håber sgu ikke, at det var grund nok til, at kommunen skulle gå ind og fjerne ham

Som politiet også citeres for, så tror jeg denne sag er gået fra 1 fjer til 500 høns, mindre kan vist ikke gøre det. Prøv selv at se tråden igennem her, der kommer mange forskellige versioner af, hvad der er sket, og om datteren/moderen/politiets/myndighedernes reaktion på dette. 

Jeg har også teenagere og de er altså ikke altid helt så eftertænksomme i forhold til det, de skriver på face, hverken om det er for sjov eller alvorligt. De ting hun svarer på i kommentarerne kan altså sagtens , være fordi hun bliver presset af den meget voldsomme respons.

Hvorfor stoler vi ikke på, at moderen taler sandt?? Hvad nu hvis barnet reelt kun lige slikkede på toppen af flasken?

Hvis myndighederne skulle gå ind og fjerne et barn på grund af dette, så tror jeg at vi alle skal være meget meget bekymrede, for så tror jeg vi alle er i fare for at få fjernet vores børn, for hvor er grænsen, og hvem skal nu sidde og tjekke af, om vi på nogen fejler

Hvis det er rigtigt, og var det min teenager, som havde gjort det mod en yngre søskende, så ville der dælme falde brænde, men nu lader jeg altså tvivlen komme familien til gode.

Godt skrevet

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

28. december 2013

vidkaer

Måske har han kun suttet på flasken, men datteren som er 18 år burde vide, at der ville komme kæmpe respons på sådan en opdatering. Jeg har selv 2 niecer, en på 11 og en på 13, og selv de er i stand til at se hvor forkert de er at skrive sådan noget, uanse om det er for sjov eller ej! 

Hvis det var min datter, var jeg blevet stik tosset over at hun havde spredt sådan en (måske) løgn! 

Anmeld

28. december 2013

isabellasmor

wamse skriver:

Men vi snakker jo ikke om , eller JEG snakker ikke om, at barnet skal fjernes. Men der skal da nogle myndigheder ud og tjekke op på det! Ligeså vel som der skal myndigheder ud og tjekke op på et formået slagsmål mellem mand og kone, eller hvad der ellers kan blive ringet til politiet om... det er da SÅ skræmmende at der ikke bliver foretaget andet end en Tlf opringning. Hvis knægten har fået en halv mokai, og moren, indtil hun ser folks reaktion, synes det var okay, ville hun så sige sandheden i telefonen? Nej gu ville hun da ej! HVIS hun taler sandt, jamen så har politiet da i hvert fald gjort hvad de kunne for at beskytte denne lille dreng, nemlig lige tilset ham. Har han det godt, jamen så er det jo bare som det skal være.

Anmeld

28. december 2013

TNBC

wamse skriver:

undskyld hvor meget kan politiet finde ud af over telefonen? Hvad nu hvis hele hjemmet flyder med alkohol, for det er åbenbart ok at drikke når man passer et lille barn?

Jeg er enig med at man ikke skal blæse det op, men jeg synes stadigvæk at de skulle have gjort mere end bare lige ringe til moren? Man kan jo sige hvad som helst i telefonen..

Hvis du anmelder skænderi/slagsmål, ville du så ikke gerne have at politiet faktisk tjekker det og ikke bare ringer og spørg; Sig mig er I oppe og slås?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.