Grrrr hvad sker der for mennesker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Der står forresten i artiklen at drengen er 1 år og at politiethar ringet og snakket med moren.

Okay. Men det er ikke mere okay fordi han er 1år. 

Og moren kan jo sige hvad som helst i telefonen. Drengen burde være blevet undersøgt, synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

jeg ville faktisk ikke tage morens udtalelse for gode vare. Synes det virker som om hun prøver at mane datterens handling til jorden. 

Hvis han ikke havde drukket noget kunne hun jo have trukket i land med dén udtalelse, i stedet for at sige at han "kun" havde drukket nogen tåre fremfor en halv flaske.

Nu kender vi ikke familien og ved ikke hvorfor datteren skrev som hun gjorde eller noget om hvor moden hun er. Vi kender ikke den rigtige historie bag. Jeg er 100% enig i at små børn ikke skal smage alkohol, men ved også at det i nogle familier er noget man gør, at barnet får lov en enkelt gang at sippe til en øl.
Når man ikke ved hvad der i virkeligheden er foregået eller hvordan moren evt har reageret hvis pigen har ladt ham smage, synes jeg det er farligt at dømme en familie. Politiet har været inde over og har vurderet

Anmeld

27. december 2013

TNBC

Maja84 skriver:

Der står forresten i artiklen at drengen er 1 år og at politiethar ringet og snakket med moren.

Alderen kan da være ligemeget. Han skal da stadigvæk undersøges.

Anmeld

27. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Okay. Men det er ikke mere okay fordi han er 1år. 

Og moren kan jo sige hvad som helst i telefonen. Drengen burde være blevet undersøgt, synes jeg.

Jeg siger ikke det er mere ok, hvis han har fået alkohol, men der er stor forskel på hvad maven kan klare når barnet er 5 mdr og 1 år. Når politiet har været inde over har de jo lavet en vurdering. Ingen af os ved hvad der i virkeligheden er foregået

Anmeld

27. december 2013

Trekløver(:

Det er så fuldstændig hjernedødt dumt af den storesøster! Tænk at man overhovedet kan tro, at det ikke vil skabe vrede og harme, når hun deler sådan noget på facebook.

Et menneske med bare en lille bitte smule hjernekapacitet VED sgu da, at man ikke må give et lille barn alkohol. Om det så er 1 eller 10 tårer, børn skal IKKE smage på hverken øl eller mokai.

Kan absolut ikke forstå, at den mor kan skrive i datterens status, at det er OK han smager Hvor får jeg ondt i hjertet, når jeg læser sådan noget. Stakkels lille dreng, hvordan skal det ikke ende, når man vokser op i sådan en famile

Håber kommunen undersøger sagen helt til bunds og at hele den famile får noget hjælp, og drengen fremover vil blive beskyttet af nogle normale voksne mennesker.

Anmeld

27. december 2013

Kløver

Yurie skriver:

Alderen kan da være ligemeget. Han skal da stadigvæk undersøges.

Det kommer jo an på om han har fået drukket noget og hvor meget, vi ved ikke hvad der er foregået og hvis han kun har suttet på selve flasken har han ikke fået noget ind. Og alder har lidt at sige, maven er noget mere sart når barnet er 5 mdr end 1 år. Siger jo også det ikke er ok hvis han har fået lov at drikke. Men vi ved ikke hvad der i virkeligheden er sket, heller ikke hvor moden datteren er, og har hun fået noget at drikke og ville lave sjov kan det hurtigt blive noget fordrejet rod, vi ved det ikke.

Anmeld

27. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Nej, men der blev GJORT noget. De undersøgte det... Her sker der ingenting.

Men der blev ikke gjort noget på baggrund af det. Hun har haft sag i kommunen før dette. Derfor synes jeg bare ikke du kan sammenligne det.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Nu kender vi ikke familien og ved ikke hvorfor datteren skrev som hun gjorde eller noget om hvor moden hun er. Vi kender ikke den rigtige historie bag. Jeg er 100% enig i at små børn ikke skal smage alkohol, men ved også at det i nogle familier er noget man gør, at barnet får lov en enkelt gang at sippe til en øl.
Når man ikke ved hvad der i virkeligheden er foregået eller hvordan moren evt har reageret hvis pigen har ladt ham smage, synes jeg det er farligt at dømme en familie. Politiet har været inde over og har vurderet

Jeg synes bare ikke politiet har været inde over når de ikk engang har set drengen. Igen, moren kan sige hvad som helst i telefonen og få det til at lyde som ingenting. 

hvad hvis det var en anden situation : naboen ringer og melder om mistanke om at ungerne får tæsk inde ved siden a. Politiet ringer forældrene op og spørger, de siger "nej da, de leger bare lidt vildt". Politiet lægger på og vurderer at der ikke foregår noget. Ej vel? Det er jo ikk at undersøge noget som helst.

det er ikk fordi at jeg kan dømme hvad der præcis er sket, men synes da at man skylder den lille dreng at det bliver undersøgt ordenligt når der nu er blevet hævdet alt fra at sutte på flasken til at drikke en halv, alt sammen med fuldt overlæg.

Anmeld

27. december 2013

Elbæk

Mit hjerte blødte virkelig da manden i går aftes viste mig det på facebook. Det er dybt forfærdeligt at nogen forældre kan få sig selv til at give deres små børn alkohol! Alkohol og børn passer bare slet ikke sammen, uanset hvordan man vender og drejer den. Og det er heller ikke i orden at barnet skal smage på det, for hvad skulle det også gøre gavn for? fy for pokker hvor en mor. 

Anmeld

27. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Jeg synes bare ikke politiet har været inde over når de ikk engang har set drengen. Igen, moren kan sige hvad som helst i telefonen og få det til at lyde som ingenting. 

hvad hvis det var en anden situation : naboen ringer og melder om mistanke om at ungerne får tæsk inde ved siden a. Politiet ringer forældrene op og spørger, de siger "nej da, de leger bare lidt vildt". Politiet lægger på og vurderer at der ikke foregår noget. Ej vel? Det er jo ikk at undersøge noget som helst.

det er ikk fordi at jeg kan dømme hvad der præcis er sket, men synes da at man skylder den lille dreng at det bliver undersøgt ordenligt når der nu er blevet hævdet alt fra at sutte på flasken til at drikke en halv, alt sammen med fuldt overlæg.

Der er vi så bare ikke enige. Alt afhænger af situationen osv og politiets erfaring i af vurdere og fandt de det nødvendigt havde de sendt drengen til undersøgelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.