åhhh, hvor er jeg sur og øv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2013

Mamalou

mor:) skriver:

Wow hvordan kan du udtale dig om hvordan der bliver taget hånd om det samt om hvorvidt der overhovedet bliver taget hånd om det. Det ved du da ikke noget om. Og ts skriver jo netop at lederen siger der er fokus på barnet??

Nå men til ts: nu er der vel ikke farlige genstande som f.eks. saks i børnehøjde...til daglig.  Så det er begrænset hvor meget drengen kan "skade". 
I har talt med lederen og ved nu at der bliver taget hånd om det. Grundet tavshedspligt kan I ikke få mere at vide. Og jeg synes heller ikke I behøver have mere at vide. Nu er det op til jer om I stoler på stuens pædagoger? Stoler I på dem, så ved I også at der bliver taget hånd om det. Stoler I ikke på dem, må I trække jeres barn ud af vuggestuen og finde en anden. (Men husk at man ikke kan få en garanti på at der ikke vil være disse problematikker andre steder)
En lille sidebemærkning: barnet er ikke ond og har ikke gjort noget "ondt". Børn er IKKE onde.

Helt enig med dig

Det er ikke et problembarn, men et barn med problemer.

Der er ingen garantier for, at man ikke møder børn med problemer i andre daginsitutioner - eller skoler, ungdomsklubber og til fritidsaktiviteter for den sags skyld.

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ja jeg ville heller ikke synes børnesaks eller blyanter skal være i børnehøjde når det er vuggestue. Det må være i brug under opsyn.

Barnet er 3,2 år så der går nok ikke så længe før det skal i børnehave...så jeg ville ikke gøre alt for meget ud af det. Nu har fu jo fået at vide at de arbejder på det

Så børn fra 2 til 3 år i storbørn vs må ikke tegne? Fordi nogen ikke kan styre det. 

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg kan godt forstå, at du bliver forskrækket over, at jeres barn fik en saks stukket i øjet, og hvis du er utryg ved at sende dit barn afsted, så skal du heller ikke.

Du/I er som forældre nød til at stole på, at pædagogerne i institutionen ved hvad de har med at gøre, og stole på at de gør deres arbejde godt nok. Hvis ikke I stoler på det, så er det måske ikke den rette institution jeres barn er i. Hvis pædagogerne i jeres øjne ikke kan skabe nogle tilfredsstillende rammer for jeres barn, så må I tage affære.

Det er et barn med problemer, ikke et problembarn, og der kan være tale om helt særlige vilkår der gør, at barnet er udadreagerende. Hvem ved, måske reagerer barnet på, at der er forældredag, mange ny barnet ikke kan forholde sig til og derfor reagerer? Der kan være så meget I ikke kender til og af gode grunde ikke kommer til at kende til, så derfor skal man være forsigtig med at drage nogle konklusioner.

vh. Louise

Der var ikke forældre dag? Og vi har jo oplevet det mange gange, når vi har hentet og bragt. 

Anmeld

20. december 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Så børn fra 2 til 3 år i storbørn vs må ikke tegne? Fordi nogen ikke kan styre det. 

Hvad vil du ellers forslå? Du modsiger da lidt dig selv så.... Dit eget barn kan da ligeså vel være den som stikker til én med en blyant, eller slår med en saks i hånden? Som et helt 3. barn Kan gøre det i et øjebliks frustration. Derfor har man ikke sådanne ting fremme uden voksne tilstede! Det har man altså heller ikke i en børnehave?  

lad vær med at stemple små børn, det siger mere om den der stempler end det gør om barnet og evt dets forældre... 

Og, du kan ikke gøre mere nu. Du ved de er obs, så må du stole på dét, eller flytte dit barn... 

Anmeld

20. december 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Der var ikke forældre dag? Og vi har jo oplevet det mange gange, når vi har hentet og bragt. 

Nej nej men det var bare et eksempel. Mit budskab var, at I af gode grunde ikke ved hvorfor drengen reagerer. Du må ikke misforstå mig, jeg kan godt forstå, at I kan være bekymrede, men jeg mener ikke at der er meget I kan gøre mere end I har gjort, altså udtrykke jeres bekymring. Ikke udover enten at vælge at stole på, at pædagogerne er kompetente, eller finde en anden institution hvis ikke I har tilliden.

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Hvad vil du ellers forslå? Du modsiger da lidt dig selv så.... Dit eget barn kan da ligeså vel være den som stikker til én med en blyant, eller slår med en saks i hånden? Som et helt 3. barn Kan gøre det i et øjebliks frustration. Derfor har man ikke sådanne ting fremme uden voksne tilstede! Det har man altså heller ikke i en børnehave?  

lad vær med at stemple små børn, det siger mere om den der stempler end det gør om barnet og evt dets forældre... 

Og, du kan ikke gøre mere nu. Du ved de er obs, så må du stole på dét, eller flytte dit barn... 

.....

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Nej nej men det var bare et eksempel. Mit budskab var, at I af gode grunde ikke ved hvorfor drengen reagerer. Du må ikke misforstå mig, jeg kan godt forstå, at I kan være bekymrede, men jeg mener ikke at der er meget I kan gøre mere end I har gjort, altså udtrykke jeres bekymring. Ikke udover enten at vælge at stole på, at pædagogerne er kompetente, eller finde en anden institution hvis ikke I har tilliden.

Nej jeg ved godt der ikke er mere vi kan gøre. Men derfor er det frustrerende at se det ske, når det er over en lang periode. 

Anmeld

20. december 2013

Givesvæk

Anonym skriver:

Jeg havde en rigtig øv oplevelse i VS idag.

Min mand sidder ved et bord og jeg på en bænk lidt længere væk. Mit barn går hen til sin far og idet han gør det, sidder der et andet barn ved bordet som stikker ham i ansigt med en saks. Mit barn græder og kommer hen til mig. Min mand er helt i chok,  der bliver sagt hurtigt fra pædagogen at det gør man ikke også bliver saksen fjernet. Heldigvis en med rund kant. Alt opmærksomhed gik faktisk til det her barn alt den tid vi var der, med han var en bølle. Rev og slog umotiveret de andre der sad og tegnede osv. 

Da vi senere kommer ned, ser vi så den har ramt 1 cm under øjet og han er helt blå. (Vi så ikke han blev ramt der tidligere på dagen) 

Min mand går simpelthen til lederen og siger dette, for det barn der stak er virkelig strid ved alle børnene. Barnet har været ond ved mit barn flere gange og har set også ved andre børn. Og overhørte en far der talte med sin datter, hvor datteren fortalte at barnet havde været ondt igen. Lederen bekræfter, der er rigtig mange problemer med barnet, der er ekstra opmærksomhed på ham. 

Det ender faktisk med moderen kommer ind i samtalen og går fuldstændig i forsvarsposition og fik egentlig kun sagt 'jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det, det forstår en 3 årig jo ikke'  også blev det ikke til mere. 

Nu sidder jeg bare en følelse af, jeg overhovedet ikke har lyst til at sende mit barn derned pga det her barn. Og jeg er sgu da pisse bange for at jeg får en opringning om mit barn har fået stukket en saks i øjet eller lign. 

Og ja, jeg ved godt børn bider, skubber og river osv. Men slet ikke i stil med det her barn. 

Åhhh trængte bare til at lette mit hjerte og hvor er jeg bare overlykkelig for den ikke ramte ham i øjet. 

Undskyld det blev langt. Håber det er forståeligt. 

Glædelig jul

Hold da bip.... Det kan jeg altså godt forstå!

hmmm kan godt se jeg ikke skal brokke mig over min VS/BH fordi de glemmer min datters fødselsdag

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Givesvæk skriver:

Hold da bip.... Det kan jeg altså godt forstå!

hmmm kan godt se jeg ikke skal brokke mig over min VS/BH fordi de glemmer min datters fødselsdag

Haha. Undskyld der grinte jeg lige lidt.  

Men det er sgu da heller ikk iorden. 

Anmeld

20. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det må de da godt. Men jeg synes stadig ikke det er noget der skal være i børnehøjde. Der er jo også helt små børn som kan skade sig selv med en blyant hvis der ikke lige bliver holdt øje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.