åhhh, hvor er jeg sur og øv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.848 visninger
49 svar
45 synes godt om
20. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg havde en rigtig øv oplevelse i VS idag.

Min mand sidder ved et bord og jeg på en bænk lidt længere væk. Mit barn går hen til sin far og idet han gør det, sidder der et andet barn ved bordet som stikker ham i ansigt med en saks. Mit barn græder og kommer hen til mig. Min mand er helt i chok,  der bliver sagt hurtigt fra pædagogen at det gør man ikke også bliver saksen fjernet. Heldigvis en med rund kant. Alt opmærksomhed gik faktisk til det her barn alt den tid vi var der, med han var en bølle. Rev og slog umotiveret de andre der sad og tegnede osv. 

Da vi senere kommer ned, ser vi så den har ramt 1 cm under øjet og han er helt blå. (Vi så ikke han blev ramt der tidligere på dagen) 

Min mand går simpelthen til lederen og siger dette, for det barn der stak er virkelig strid ved alle børnene. Barnet har været ond ved mit barn flere gange og har set også ved andre børn. Og overhørte en far der talte med sin datter, hvor datteren fortalte at barnet havde været ondt igen. Lederen bekræfter, der er rigtig mange problemer med barnet, der er ekstra opmærksomhed på ham. 

Det ender faktisk med moderen kommer ind i samtalen og går fuldstændig i forsvarsposition og fik egentlig kun sagt 'jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det, det forstår en 3 årig jo ikke'  også blev det ikke til mere. 

Nu sidder jeg bare en følelse af, jeg overhovedet ikke har lyst til at sende mit barn derned pga det her barn. Og jeg er sgu da pisse bange for at jeg får en opringning om mit barn har fået stukket en saks i øjet eller lign. 

Og ja, jeg ved godt børn bider, skubber og river osv. Men slet ikke i stil med det her barn. 

Åhhh trængte bare til at lette mit hjerte og hvor er jeg bare overlykkelig for den ikke ramte ham i øjet. 

Undskyld det blev langt. Håber det er forståeligt. 

Glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ville slet ikke overveje at sende mit barn derhen med så dårlig en leder og pædagoger at der ikke gøres noget mere ud af netop at vise det ikke er acceptabelt ved at barnet der gør det ikke får opmærksomhed...

det er jo desværre sådan med nogle børn at de gør sådan fordi de føler negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed... og lige der lyder det til at det jo virker fantastisk for ham at være "uartig" han får alle de vosknes opmærksomhed og bliver ikke stillet til ansvar for sine handlinger...

Stakkels jer og Jeres barn at have været udsat for at opleve den slags mennesker... Både barnet i mødte, ledelsen og pædagogerne...

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Ville slet ikke overveje at sende mit barn derhen med så dårlig en leder og pædagoger at der ikke gøres noget mere ud af netop at vise det ikke er acceptabelt ved at barnet der gør det ikke får opmærksomhed...

det er jo desværre sådan med nogle børn at de gør sådan fordi de føler negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed... og lige der lyder det til at det jo virker fantastisk for ham at være "uartig" han får alle de vosknes opmærksomhed og bliver ikke stillet til ansvar for sine handlinger...

Stakkels jer og Jeres barn at have været udsat for at opleve den slags mennesker... Både barnet i mødte, ledelsen og pædagogerne...

Tak for dit svar og dejligt at høre jeg ikke overreagerer. 

Jeg overvejer os at lade også at lade vær.  det sagde min mand os til lederen. 

Jeg har det bare så skidt over det. Tænk hvis mit barn var blevet ramt i øjet? Men bare tanken om mit barn bliver behandlet på den måde. Og mit barn kan sagtens sige fra. 

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Og ihhh hvor jeg ønsker det her barn snart bliver rykket, barnet er 3,2 år. (Ja jeg ved godt det er en skide forkert følelse) og mit barn er 2,3 år. Og mit barn ved sgu godt at sådan gør man ikke. 

Anmeld

20. december 2013

Kløver

Ømme. Hvor er den svær når lederen siger der er fokus. Måske man i stedet skal snakke med den pædagogiske leder om at sætte mere fokus på at finde en løsning

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ømme. Hvor er den svær når lederen siger der er fokus. Måske man i stedet skal snakke med den pædagogiske leder om at sætte mere fokus på at finde en løsning

Okay? Kan ikke finde ud af, om den var negativ den besked til mig. 

Det her er ikke startet for en måned siden. Det har været sådan meget længe nu. 

Den pædagogiske leder? Jeg troede kun der var en leder i institutionen. 

Anmeld

20. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Det var absolut ikke ment negativt, mere som at jeg sagtens kan forstå at deler rigtig svært, for man er jo i klemme som forældre især når der allerede er fokus. Her i byen har vi alle institutionerne hvor der er en daglig leder, men i leddet over sidder en pædagogisk leder som har ansvaret for lederne i alle institutioner i et område derfor jeg foreslog at få hjælp derfra da ser måske kan hentes hjælp og erfaring andre steder fra, og samtidig bevilges ekstra støtte omkring barnet osv hvis det er det der er behov for så der er plads til alle børnene uden i skal frygte jeres søn får stukket en saks i øjet

Anmeld

20. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ømme = øv

Dumme autokorrektur

Anmeld

20. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Wow hvordan kan du udtale dig om hvordan der bliver taget hånd om det samt om hvorvidt der overhovedet bliver taget hånd om det. Det ved du da ikke noget om. Og ts skriver jo netop at lederen siger der er fokus på barnet??

Nå men til ts: nu er der vel ikke farlige genstande som f.eks. saks i børnehøjde...til daglig.  Så det er begrænset hvor meget drengen kan "skade". 
I har talt med lederen og ved nu at der bliver taget hånd om det. Grundet tavshedspligt kan I ikke få mere at vide. Og jeg synes heller ikke I behøver have mere at vide. Nu er det op til jer om I stoler på stuens pædagoger? Stoler I på dem, så ved I også at der bliver taget hånd om det. Stoler I ikke på dem, må I trække jeres barn ud af vuggestuen og finde en anden. (Men husk at man ikke kan få en garanti på at der ikke vil være disse problematikker andre steder)
En lille sidebemærkning: barnet er ikke ond og har ikke gjort noget "ondt". Børn er IKKE onde.

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det var absolut ikke ment negativt, mere som at jeg sagtens kan forstå at deler rigtig svært, for man er jo i klemme som forældre især når der allerede er fokus. Her i byen har vi alle institutionerne hvor der er en daglig leder, men i leddet over sidder en pædagogisk leder som har ansvaret for lederne i alle institutioner i et område derfor jeg foreslog at få hjælp derfra da ser måske kan hentes hjælp og erfaring andre steder fra, og samtidig bevilges ekstra støtte omkring barnet osv hvis det er det der er behov for så der er plads til alle børnene uden i skal frygte jeres søn får stukket en saks i øjet

Okay. Bare iorden, så har jeg det bare misforstået det. Det sker jo på skrift.

Jamen er det mig, der skal ringe til den person?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.