åhhh, hvor er jeg sur og øv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandratoft skriver:

Og en lille sidebemærkning, nej barnet er ikke ondt, men derfor kan det stadig godt have onde handlinger

Tja jeg ville så heller ikke kategorisere dem som onde handlinger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

Sandratoft

mor:) skriver:

Så må man trække sit barn ud.
Jeg kan ikke forstå hvad du synes der skal blive gjort hvis de i forevejen arbejder på det?
Skal barnet smides ud?

Nej barnet skal ikke smides ud, men hvis der er så mange problemer, burde der faktisk være en fast pædagog tilknyttet ham hele tiden. Det kan ikke være rigtigt at de andre forældre skal være bekymret over at sende deres børn i vuggestue

Anmeld

20. december 2013

Sandratoft

Tja jeg ville så heller ikke kategorisere dem som onde handlinger....

Så det er ikke en ond handling, at stikke en saks i hovedet på et andet barn?

Anmeld

20. december 2013

Anonym skriver:

Det er en børnesaks. Men blyant havde været farlig i den situation.  

Jeg stoler på pædagogen, men hver gang hun vendte sig som gjorde barnet noget. 

Det her barn har været sådan længe, og jeg vil gerne have et barn med øjne som kan komme i VS uden de har ting sker.

Og nej jeg behøver og har ikke behov for at vide det. Men hvis der ingenting sker? Hvor længe skal jeg lade det stå på? 

Jeg siger ikke barnet er ond, men barnet gør så nogle strenge handlinger ved de andre børn. For at bruge et andet ord. Og det er helt bevidst barnet gør det. Det mener jeg og det er ikke kun mit barn det går ud over. 

Ja jeg ville heller ikke synes børnesaks eller blyanter skal være i børnehøjde når det er vuggestue. Det må være i brug under opsyn.

Barnet er 3,2 år så der går nok ikke så længe før det skal i børnehave...så jeg ville ikke gøre alt for meget ud af det. Nu har fu jo fået at vide at de arbejder på det

Anmeld

20. december 2013

Sandratoft skriver:

Nej barnet skal ikke smides ud, men hvis der er så mange problemer, burde der faktisk være en fast pædagog tilknyttet ham hele tiden. Det kan ikke være rigtigt at de andre forældre skal være bekymret over at sende deres børn i vuggestue

Det er jo bare ikke så nemt at få. Det er ikke den enkelte pædagog/leder der bestemmer det. De kan blot søge om det.

Anmeld

20. december 2013

Sandratoft skriver:

Så det er ikke en ond handling, at stikke en saks i hovedet på et andet barn?

Nej et lille barn gør det ikke for at være ond og forstår ikke konsekvensen af sin handling.

Anmeld

20. december 2013

Sandratoft

Nej et lille barn gør det ikke for at være ond og forstår ikke konsekvensen af sin handling.

Nej og det er også derfor jeg siger at barnet ikke er ondt, netop fordi det ikke kender konsekvenserne, men handlingen i sig selv, dén er ond (og ikke acceptabel)

Anmeld

20. december 2013

Nej og det er også derfor jeg siger at barnet ikke er ondt, netop fordi det ikke kender konsekvenserne, men handlingen i sig selv, dén er ond (og ikke acceptabel)

Men den er vel ikke ond når den højst sandsynlig er drevet af frustration. Jeg synes det er meget forkert at tale om onde handlinger udført af små børn.

Anmeld

20. december 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg havde en rigtig øv oplevelse i VS idag.

Min mand sidder ved et bord og jeg på en bænk lidt længere væk. Mit barn går hen til sin far og idet han gør det, sidder der et andet barn ved bordet som stikker ham i ansigt med en saks. Mit barn græder og kommer hen til mig. Min mand er helt i chok,  der bliver sagt hurtigt fra pædagogen at det gør man ikke også bliver saksen fjernet. Heldigvis en med rund kant. Alt opmærksomhed gik faktisk til det her barn alt den tid vi var der, med han var en bølle. Rev og slog umotiveret de andre der sad og tegnede osv. 

Da vi senere kommer ned, ser vi så den har ramt 1 cm under øjet og han er helt blå. (Vi så ikke han blev ramt der tidligere på dagen) 

Min mand går simpelthen til lederen og siger dette, for det barn der stak er virkelig strid ved alle børnene. Barnet har været ond ved mit barn flere gange og har set også ved andre børn. Og overhørte en far der talte med sin datter, hvor datteren fortalte at barnet havde været ondt igen. Lederen bekræfter, der er rigtig mange problemer med barnet, der er ekstra opmærksomhed på ham. 

Det ender faktisk med moderen kommer ind i samtalen og går fuldstændig i forsvarsposition og fik egentlig kun sagt 'jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det, det forstår en 3 årig jo ikke'  også blev det ikke til mere. 

Nu sidder jeg bare en følelse af, jeg overhovedet ikke har lyst til at sende mit barn derned pga det her barn. Og jeg er sgu da pisse bange for at jeg får en opringning om mit barn har fået stukket en saks i øjet eller lign. 

Og ja, jeg ved godt børn bider, skubber og river osv. Men slet ikke i stil med det her barn. 

Åhhh trængte bare til at lette mit hjerte og hvor er jeg bare overlykkelig for den ikke ramte ham i øjet. 

Undskyld det blev langt. Håber det er forståeligt. 

Glædelig jul

Jeg kan godt forstå, at du bliver forskrækket over, at jeres barn fik en saks stukket i øjet, og hvis du er utryg ved at sende dit barn afsted, så skal du heller ikke.

Du/I er som forældre nød til at stole på, at pædagogerne i institutionen ved hvad de har med at gøre, og stole på at de gør deres arbejde godt nok. Hvis ikke I stoler på det, så er det måske ikke den rette institution jeres barn er i. Hvis pædagogerne i jeres øjne ikke kan skabe nogle tilfredsstillende rammer for jeres barn, så må I tage affære.

Det er et barn med problemer, ikke et problembarn, og der kan være tale om helt særlige vilkår der gør, at barnet er udadreagerende. Hvem ved, måske reagerer barnet på, at der er forældredag, mange ny barnet ikke kan forholde sig til og derfor reagerer? Der kan være så meget I ikke kender til og af gode grunde ikke kommer til at kende til, så derfor skal man være forsigtig med at drage nogle konklusioner.

vh. Louise

Anmeld

20. december 2013

Mamalou

Wampires skriver:

Ville slet ikke overveje at sende mit barn derhen med så dårlig en leder og pædagoger at der ikke gøres noget mere ud af netop at vise det ikke er acceptabelt ved at barnet der gør det ikke får opmærksomhed...

det er jo desværre sådan med nogle børn at de gør sådan fordi de føler negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed... og lige der lyder det til at det jo virker fantastisk for ham at være "uartig" han får alle de vosknes opmærksomhed og bliver ikke stillet til ansvar for sine handlinger...

Stakkels jer og Jeres barn at have været udsat for at opleve den slags mennesker... Både barnet i mødte, ledelsen og pædagogerne...

Vi kan jo af gode grunde ikke vide, hvad pædagogerne stiller op. Det kan handle om så mange ting, og at sige at de ikke gør nok er lidt våget i mine øjne.

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.