Der røg julestemningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Carina:-)

Noneother skriver:

Ja. man må som regel nødt til at sende sine børn af sted, for at få tid til at gå på arbejde. True. men det er stadig et valg du tager.
Du kunne osse sige dit arbejde op, og få gratis institition.

Lyder det tillokkende. Eller er du egentlig ret glad for at du sidder på den "lønnede" side af bordet selvom de enlige/lavtlønnede/folk på KH får så uretfærdigt meget?

For jeg tror jeg kan finde mange der hjertens gerne ville bytte, hvis de fik muligheden.

Ej -det er da fuldstændig urealistisk det du stiller op der.

Tror bare vi skal stoppe og sige vi ikke bliver enige.

God aften til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja.

Henvendte mig da jeg førhen gav blandt andet på jubiidebatten.

Men blev sgu ærlig talt lidt stram da den ene jeg havde afleveret en mega julekurv til fortalte 2 uger efter at nu drønede hun og ungerne til Gran Canaria

Altså hun må da gerne rejse,men har man råd til det,har man vist også råd til at købe en and.

Og en anden der fortalte lykkeligt at hun havde fået 3 kurve, (ikke af mig,men af fonde)samtidig med hun fortalte om den Emmaljunga hun havde bestilt fordi den ventede søn jo ikke kunne sove i søsterens aflagte 

Ej jeg var blevet tosset, har man råd til luksus kan man også betale sin jul selv, det er netop sådanne historier som i første omgang fik mig til at oprette indlægget

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Christina88 skriver:

Vil bare lige sige vi ikke er utaknemmelige tvært imod, vi er MEGET taknemmelig for at vi har fået de ting doneret og vi vil også selv hjælpe og donere til julehjælpen næste år, så vidt jeg overhovedet har mulighed for det

Skrev også at jeg ikke sagde det var tilfældet hos jer, ved godt at mange også sætter pris på hjælpen og de fortjener den også mere i mine øjne end de som forventer og er grådige

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Kan ikke lige se din pointe, men okay

Har tiltro til at dem der virkelig trænger, får. Så hvis der er nogen der får mad ét sted fra og legetøj eller oplevelser et andet sted fra, det lyder fair i min verden. Der er jo stor forskel på hvad hjælpen er.

Min pointe var at hvis der ikke var nok til at modtage hjælp og de ville ende med julekurvene de ikke kunne komme af med var det bedre at nogle fik 2

Synes bestemt julehjælp er en god ting og giver selv til julehjælp, bliver bare ked af det når jeg hører en masse som ikke kan få fordi der ikke er nok, mens andre tager imod flere hvor man kunne forsøde julen for flere familier som trængte end at nogle sidder med gavekort til en værdi af over 2000 kr, ekstra legetøj og mad

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Tror også at jeg havde søgt flere steder, hvis jeg var i den situation. Bare for at sikre mig at mine børn ikke skulle lide nød i julen.

Er det fordi du selv ikke har fået? Nu kender jeg ikke mange der har søgt den, men den ene familie jeg kender har fået. Men de er virkelig også på røven. Og har ikke mulighed for at lægge penge til side resten af året.

Jeg har ikke søgt julehjælp, jeg er en af dem som har doneret til julehjælp, synes bare det skal være fair for alke og ikke bruges grådigt

Anmeld

18. december 2013

C-Dog

Christina88 skriver:

Nu er jeg desværre selv i den situation at jeg og min mand har været nød til at søge og julehjælp og vi har søgt mange steder. Vi har været så heldige at få fra flere steder, det vi har fået er en julekurv, et juletræ, en brugt scooter til vores datter (bliver hende julegave fra os) og noget brugt tøj da hun snart skifter str. Synes ikke det er unfair at vi har fået flere steder fra, når det er forskellige ting og ikke bare f.eks. har raget en masse mad til os.

Synes bestemt ikke det lyder til at I bare rager til jer. Jeg håber i får en skøn jul. Og det skal i ha med god samvittighed. :-D

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Anonym skriver:

Skrev også at jeg ikke sagde det var tilfældet hos jer, ved godt at mange også sætter pris på hjælpen og de fortjener den også mere i mine øjne end de som forventer og er grådige

Ved jeg, var bare lige for at gøre det helt klart at vi er virkelig taknemmelige for det vi har fået og ikke bare forventer at få. Vi søgte med håbet om lidt hjælp, men forventede ikke noget, så er bare virkelig taknemmelig for at vi faktisk får mulighed for at holde en jul med julemad og gave til vores datter og at hun i det nye år har noget fint brugt tøj

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Christina88 skriver:

Ved jeg, var bare lige for at gøre det helt klart at vi er virkelig taknemmelige for det vi har fået og ikke bare forventer at få. Vi søgte med håbet om lidt hjælp, men forventede ikke noget, så er bare virkelig taknemmelig for at vi faktisk får mulighed for at holde en jul med julemad og gave til vores datter og at hun i det nye år har noget fint brugt tøj

Det kan jeg godt forstå og synes også det er anderledes når man får ting som tiltrængt tøj, dem jeg tænker på, er dem hvor de modtager flere hjælp hvor det bla er mad og gavekort, får man både kurv med gavekort til værdi af 1000-1500kr flere gavekort osv så synes jeg det er grådigt at takke ja til dem alke, hvor flere tiltrængte familier kunne få. Skærer mig i hjertet at jeg ved det når jeg så hører om familier som ikke har råd til både and og en julegave

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå og synes også det er anderledes når man får ting som tiltrængt tøj, dem jeg tænker på, er dem hvor de modtager flere hjælp hvor det bla er mad og gavekort, får man både kurv med gavekort til værdi af 1000-1500kr flere gavekort osv så synes jeg det er grådigt at takke ja til dem alke, hvor flere tiltrængte familier kunne få. Skærer mig i hjertet at jeg ved det når jeg så hører om familier som ikke har råd til både and og en julegave

Der er vi helt enige

Anmeld

18. december 2013

hesøth

Noneother skriver:

De der institution. Lad være med at tælle det som en dissideret indtægt. Det er ikke penge i lommen. Det er mindre ud. -og de bortfalder det sekund barnet starter i skole.

Jeg siger heller ikke at alle der søger det, har brug for det. men MANGE har. Det synes jeg ikke skal negligeres på den måde.

Nogen slår plat på systemet ja... Bare slet ikke i nærheden af størstedelen.

Selvfølgelig skal institution da tælles med. Vi andre betaler det hele selv - af penge vi først har betalt skat af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.