Der røg julestemningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Men ved du da med sikkerhed, at der ikke bliver skelet til det, og at nogle kronisk syge bliver "snydt", fordi andre med hyppige frisørbesøg rager det hele til sig? 

Jeg ved det ikke med sikkerhed

Men mange får ikke noget.

Og kender flere der har fået flere steder fra.

Blandt andet min datters veninde der har bestilt en rejse til februar -har fået 2 kurve og et gavekort.

Jeg giver selv privat til 2 familier ,men dem har jeg bedt en af de lokale kirker om at finde -da jeg ved at de holder skarp øje med at det folk der har det svært der får.

Jeg har ondt af mennesker der ikke har en chance for at komme videre,men gider ikke når folk rager til sig under dække af at de er på overførselsindkomst ,da jeg ikke mener det er at være fattig .

Hårdt sagt -men har selv været på bunden,og man kan hvad man vil -hvis man ikke har andet end arbejdsløshed at slås med.

Så ,nu fik jeg lige pludret dine øjne i stykker sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Men ved du da med sikkerhed, at der ikke bliver skelet til det, og at nogle kronisk syge bliver "snydt", fordi andre med hyppige frisørbesøg rager det hele til sig? 

Dobbelt

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Har du overblik over, om de familier, der søger og modtager flere steder fra, ender med at have væsentligt mere end dem, der intet får? Hvis deres udgangspunkt er væsentligt dårligere end det er for dem, der får afslag, ender det måske med at gå lige op - jeg er da slet ikke i tvivl om, at nogle får afslag, fordi de reelt er ganske godt stillet, relativt set. 

Selvfølgelig kan julehjælp ikke fordeles 100 % procent retfærdigt, og når ingen af os kender de enkelte familiers baggrunde og behov, kan det ikke hidse mig op, at nogle får flere steder fra - især, fordi der vel er tale om forskelligt indhold fra organisation til organisation. 

Nu kender jeg selv til min 3 enlige mødre som har taget imod 3 x julehjælp og hvor de har både træ, gaver og mad, hvor julehjælpen, som måske kunne forsøde, har betydet både ekstra gaver og gavekort/mad så de har nok til 2-3 mdr forbrug og så synes jeg det er grådigt man tager imod alke 3 steder. Der er mange som kunne trænge til ekstra, julen er dyr for alle, men nogle tænker ikke på andre i det her, og det er der problemet er, at man modtager så man har overflod og råd til mad i den meget dyre ende

Anmeld

18. december 2013

Noneother skriver:

SFO er ikke noget alle har.

og nej. Det er ikke noget hun har tjent. Hun kan ikke vælge at sige at så holder hun barnet hjemme, og får det ekstra i lommen. Det kan du.

og ja. Socialt bedrageri koster mange penge. -jeg har lige oprettet en anden debat, hvor du skal være hjertelig velkommen til at give dit bud på hvordan man kommer det til livs på en ordentlig måde

Ellers. Prøv at være lidt large. Verden er ikke sort og hvid.

Glædelig jul til dig

Jeg kan da ikke vælge selv?

Og alle andre der arbejder er da også nødt til at betale for inst??

Og lige over

Anmeld

18. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg vil være ærlig og sige at i år for første gang smed jeg hatten i ringen og søgte om julehjælp...

I år kunne jeg simpelthen ikke finde overskuddet til at få den lille mængde penge vi havde til at række til at vores søn kunne få en jul med rigtig julehygge...

Jeg søgte hos en privat som samlede ting forskellige steder fra og uddelte tingene mellem dem der søgte om hjælpen, her fik jeg mulighed for at kunne give vores søn 2 store gaver som jeg ellers havde opgivet at få fat på som han virkelig vil være glad for i MEGET lang tid...

Jeg søgte også hos frelsens hær om deres julehjælp med den økonomiske del af det, her skulle jeg indskrive hvad vi havde af indtægter og udgifter hver måned, blev ringet op fordi jeg havde glemt at dele nogle af de årlige udgifter til månedsudgifter, og var ærlig omkring hvad de forskellige poster stod for osv.

Som f.eks. at vores Falck abb. er til bilen, og at vores gældspost er så stor pga 2 lån hvoraf det ene er forbrugslån optaget på små beløb ad gangen i paniksituationer, og det andet er billånet der lige har haft sidste afdrag i denne måned...

Vi ville gerne sætte os så vi har råd til at få det hele til at løbe rundt på 2* KH, MEN den gæld vi har og de afdrag vi giver er sat efter at vi jo aldrig havde drømt om at kærestens job skulle miste kunden der stod for omkring 65-70% af deres indtægt og derfor havde brug for at skære ned kort tid efter hans ansættelse og at han så blev ansat et sted hvor de udskiftede cheferne med nogle der bare slet ikke havde forståelse for at man kun var et menneske så han røg helt ned med flaget og endte med sygemelding der førte til fyring...

Fremadrettet har vi lært lektien: vi har ikke heldet til at kunne få anden forsørgelse end KH så det er det vi udregner vores maxgrænse for udgifter udfra...

Jeg har det sådan lidt at jeg ville ikke tage imod hvis ikke jeg virkelig havde brug for det... har sagt nej de sidste 2 år hvor vi fik tilbudt at vi kunne søge om det pga vores lave indkomster og høje udgifter fordi jeg godt kunne klare at finde overblikket til at få spinket og sparet så vi var afsted hos min mor kort før jul og fik masser af mad mv. derfra med hjem, og sørgede for at vi var ved svigerfar selve juleaften og nytårsaften da han så gav maden...

Men i år ville jeg gerne selv prøve at lave familiejul herhjemme, hvor jeg stod for maden og vores søn rent faktisk fik gaverne på selve juleaften fremfor spredt henover december måned sådan lige hvornår vi kunne ses med de forskellige mennesker der har kunnet støtte os..

Så jeg ved godt det for nogen virker grådigt (åbenbart) at bede om hjælp når man ligger ned, og man regner med det rent faktisk er kompetente mennesker der sidder i den anden ende og vurderer ens ansøgning udfra hvem der har mest brug for hjælpen... det er jo ikke først til mølle efter hvad jeg har forstået.. De tager alle dem der har søgt og så er det udfra størst behov for hjælp de går dem igennem... regner da også stærkt med at de tjekker tallene man sender ind hvis det lyder helt hen i skoven...

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg ved det ikke med sikkerhed

Men mange får ikke noget.

Og kender flere der har fået flere steder fra.

Blandt andet min datters veninde der har bestilt en rejse til februar -har fået 2 kurve og et gavekort.

Jeg giver selv privat til 2 familier ,men dem har jeg bedt en af de lokale kirker om at finde -da jeg ved at de holder skarp øje med at det folk der har det svært der får.

Jeg har ondt af mennesker der ikke har en chance for at komme videre,men gider ikke når folk rager til sig under dække af at de er på overførselsindkomst ,da jeg ikke mener det er at være fattig .

Hårdt sagt -men har selv været på bunden,og man kan hvad man vil -hvis man ikke har andet end arbejdsløshed at slås med.

Så ,nu fik jeg lige pludret dine øjne i stykker sorry

Kan sagtens følge dig

Er det den alm folkekirke du har snakket med, ville helt sikkert overveje denne løsning når jeg skal give igen næste år, så man ved at ens penge går til nogen som virkelig trænger

Anmeld

18. december 2013

Kan sagtens følge dig

Er det den alm folkekirke du har snakket med, ville helt sikkert overveje denne løsning når jeg skal give igen næste år, så man ved at ens penge går til nogen som virkelig trænger

Ja.

Henvendte mig da jeg førhen gav blandt andet på jubiidebatten.

Men blev sgu ærlig talt lidt stram da den ene jeg havde afleveret en mega julekurv til fortalte 2 uger efter at nu drønede hun og ungerne til Gran Canaria

Altså hun må da gerne rejse,men har man råd til det,har man vist også råd til at købe en and.

Og en anden der fortalte lykkeligt at hun havde fået 3 kurve, (ikke af mig,men af fonde)samtidig med hun fortalte om den Emmaljunga hun havde bestilt fordi den ventede søn jo ikke kunne sove i søsterens aflagte 

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Carina:-) skriver:

Jeg kan da ikke vælge selv?

Og alle andre der arbejder er da også nødt til at betale for inst??

Og lige over

Ja. man må som regel nødt til at sende sine børn af sted, for at få tid til at gå på arbejde. True. men det er stadig et valg du tager.
Du kunne osse sige dit arbejde op, og få gratis institition.

Lyder det tillokkende. Eller er du egentlig ret glad for at du sidder på den "lønnede" side af bordet selvom de enlige/lavtlønnede/folk på KH får så uretfærdigt meget?

For jeg tror jeg kan finde mange der hjertens gerne ville bytte, hvis de fik muligheden.

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Jeg vil være ærlig og sige at i år for første gang smed jeg hatten i ringen og søgte om julehjælp...

I år kunne jeg simpelthen ikke finde overskuddet til at få den lille mængde penge vi havde til at række til at vores søn kunne få en jul med rigtig julehygge...

Jeg søgte hos en privat som samlede ting forskellige steder fra og uddelte tingene mellem dem der søgte om hjælpen, her fik jeg mulighed for at kunne give vores søn 2 store gaver som jeg ellers havde opgivet at få fat på som han virkelig vil være glad for i MEGET lang tid...

Jeg søgte også hos frelsens hær om deres julehjælp med den økonomiske del af det, her skulle jeg indskrive hvad vi havde af indtægter og udgifter hver måned, blev ringet op fordi jeg havde glemt at dele nogle af de årlige udgifter til månedsudgifter, og var ærlig omkring hvad de forskellige poster stod for osv.

Som f.eks. at vores Falck abb. er til bilen, og at vores gældspost er så stor pga 2 lån hvoraf det ene er forbrugslån optaget på små beløb ad gangen i paniksituationer, og det andet er billånet der lige har haft sidste afdrag i denne måned...

Vi ville gerne sætte os så vi har råd til at få det hele til at løbe rundt på 2* KH, MEN den gæld vi har og de afdrag vi giver er sat efter at vi jo aldrig havde drømt om at kærestens job skulle miste kunden der stod for omkring 65-70% af deres indtægt og derfor havde brug for at skære ned kort tid efter hans ansættelse og at han så blev ansat et sted hvor de udskiftede cheferne med nogle der bare slet ikke havde forståelse for at man kun var et menneske så han røg helt ned med flaget og endte med sygemelding der førte til fyring...

Fremadrettet har vi lært lektien: vi har ikke heldet til at kunne få anden forsørgelse end KH så det er det vi udregner vores maxgrænse for udgifter udfra...

Jeg har det sådan lidt at jeg ville ikke tage imod hvis ikke jeg virkelig havde brug for det... har sagt nej de sidste 2 år hvor vi fik tilbudt at vi kunne søge om det pga vores lave indkomster og høje udgifter fordi jeg godt kunne klare at finde overblikket til at få spinket og sparet så vi var afsted hos min mor kort før jul og fik masser af mad mv. derfra med hjem, og sørgede for at vi var ved svigerfar selve juleaften og nytårsaften da han så gav maden...

Men i år ville jeg gerne selv prøve at lave familiejul herhjemme, hvor jeg stod for maden og vores søn rent faktisk fik gaverne på selve juleaften fremfor spredt henover december måned sådan lige hvornår vi kunne ses med de forskellige mennesker der har kunnet støtte os..

Så jeg ved godt det for nogen virker grådigt (åbenbart) at bede om hjælp når man ligger ned, og man regner med det rent faktisk er kompetente mennesker der sidder i den anden ende og vurderer ens ansøgning udfra hvem der har mest brug for hjælpen... det er jo ikke først til mølle efter hvad jeg har forstået.. De tager alle dem der har søgt og så er det udfra størst behov for hjælp de går dem igennem... regner da også stærkt med at de tjekker tallene man sender ind hvis det lyder helt hen i skoven...

Jeg synes bestemt ikke det er grådigt og ville have glædet mig hvis jeg vidste at min julehjælp gik til jer eller lignende familier, men at nogle modtager flere pakker og endda 3 og i enkelte tilfælde 4 der står jeg af, da man så tager julehjælp som kunne ha hjulpet andre familier

Håber i fik hjælpen og i får en dejlig jul, er bestemt ikke modstander sf julehjælp, bliver bare ked når jeg ser nogle der udnytter og set resulterer i at andre slet intet får

Anmeld

18. december 2013

Laulund87

Anonym skriver:

Det er 1 gang jeg hører om det, og er det tilfældet er der jo et problem, medmindre det er fordi at de i netop det område ellers ville brænde inde med det

Kan ikke lige se din pointe, men okay

Har tiltro til at dem der virkelig trænger, får. Så hvis der er nogen der får mad ét sted fra og legetøj eller oplevelser et andet sted fra, det lyder fair i min verden. Der er jo stor forskel på hvad hjælpen er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.