Der røg julestemningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Mom2

Carina:-) skriver:

Det kan godt være de ikke har købt extensions ,men så har de brugt pengene på andre ting.Det er jo ikke ligefrem fordi der mangler eksempler på såkaldte fattige der sidder og på tv med iphone og klager over deres økonomi.

Som forsørger er du sikret min 14.000 før skat -

Og det er i nærheden af hvad en kassedame tjener.

Og så kommer de andre ting som betalt inst. og ekstra ydelser oveni.

Jeg kan sagtens have ondt af de familier der har tænkt med røven mhs til økonomi, for det er da surt både for dem,men også deres børn-men det kan aldrig blive samfundets problem.

Jeg klager heller ikke over at jeg har taget 5 kg på ,når jeg godt ved at det ikke er andre end mig selv jeg kan takke for at jeg ikke kan lade chokoladen ligge.

Godt der findes julehjælp.Især for de børn der vokser op med forældre med dårlig økonomisk sans. 

Bare til info så er man IKKE sikret 14000 før skat som forsørger! Når den nye reform træder i kraft mister vi 8000.- før skat herhjemme og jeg kommer ned og får 5700.- før skat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Carina:-)

Noneother skriver:

Ja den blå blok har rigtig nok forstået at spinne de historier til deres fordel.

men jeg kan da selvfølgelig godt se at den enlige mor til 3, der har mistet sit hus til tvang, fået en stor gæld efter hun har mistet arbejdsevnen i den trafikulykke for 5 år siden, bare kunne have brugt sine penge bedre.

Pas nu på med at skære alle over en kam, på grund af ting der bliver fordrejet af medierne.

og 14.000 før skat. Ved du hvad det er efter skat? og hvor lille en lejlighed + el/varme vand osv. man kan få for de penge, hvis man samtidig skal have nogen former for budget til at hænge sammen.

Min mor var på førtidspension by the way. Hun havde hverken fancy tøj/hår, smartphone, stiftet gæld eller lignende. -Hun havde 1 barn. Mig.
Tror du seriøst selv at vi havde en fest for de penge?

Fordi nogen har det svært er det ikke ensbetydende med at alle har det-

Min svigerdatter fik før skat 14.000 -det gav efter skat 10.000 udbetalt.

Udover det fik hun 800 (1600 før skat) i boligsikring,betalt inst. som var 3300 ( det er 6600 før skat)

Ekstra børneydelser for 2600 i kvartalet

Børnepenge fra faren på 1200 pr måned .

Børne penge på 4400 pr kvartal

Så alt i alt havde hun 10.000 + 800 + 3300 + 1200 + 2300 =17.600 udbetalt pr måned.

Hun klagede ikke,men hun havde også været så klog at lade være med at sætte sig i gæld-

Nu har hun noget mindre da barnet bor hos mig-Men det er så en anden debat .

Min pointe er at hvis man ikke kan klare sig for det -Og det er vel og mærke på kh .Ja så har man sat sig for dyrt.

Anmeld

18. december 2013

Christina88 skriver:

Bare til info så er man IKKE sikret 14000 før skat som forsørger! Når den nye reform træder i kraft mister vi 8000.- før skat herhjemme og jeg kommer ned og får 5700.- før skat

Ja ,og det er synd for dem som ikke har muligheden for at komme ud af det-Kroniske syge.

Men ellers synes jeg det var på tide med en reform der kan stramme op.

Anmeld

18. december 2013

Christina88 skriver:

Nu er jeg desværre selv i den situation at jeg og min mand har været nød til at søge og julehjælp og vi har søgt mange steder. Vi har været så heldige at få fra flere steder, det vi har fået er en julekurv, et juletræ, en brugt scooter til vores datter (bliver hende julegave fra os) og noget brugt tøj da hun snart skifter str. Synes ikke det er unfair at vi har fået flere steder fra, når det er forskellige ting og ikke bare f.eks. har raget en masse mad til os.

Men hvad så med dem der ikke får noget?

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Ja ,og det er synd for dem som ikke har muligheden for at komme ud af det-Kroniske syge.

Synes også det er ok de skære i ydelsen, men ikke 8000.- på en gang.

Men det er en anden debat vi ikke skal tage her...

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Fordi nogen har det svært er det ikke ensbetydende med at alle har det-

Min svigerdatter fik før skat 14.000 -det gav efter skat 10.000 udbetalt.

Udover det fik hun 800 (1600 før skat) i boligsikring,betalt inst. som var 3300 ( det er 6600 før skat)

Ekstra børneydelser for 2600 i kvartalet

Børnepenge fra faren på 1200 pr måned .

Børne penge på 4400 pr kvartal

Så alt i alt havde hun 10.000 + 800 + 3300 + 1200 + 2300 =17.600 udbetalt pr måned.

Hun klagede ikke,men hun havde også været så klog at lade være med at sætte sig i gæld-

Nu har hun noget mindre da barnet bor hos mig-Men det er så en anden debat .

Min pointe er at hvis man ikke kan klare sig for det -Og det er vel og mærke på kh .Ja så har man sat sig for dyrt.

De der institution. Lad være med at tælle det som en dissideret indtægt. Det er ikke penge i lommen. Det er mindre ud. -og de bortfalder det sekund barnet starter i skole.

Jeg siger heller ikke at alle der søger det, har brug for det. men MANGE har. Det synes jeg ikke skal negligeres på den måde.

Nogen slår plat på systemet ja... Bare slet ikke i nærheden af størstedelen.

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Men hvad så med dem der ikke får noget?

Vi har valgt at takke ja tak til de ting vi har fået tilbudt, så vi kan holde jul med både jule mad, juletræ og gave til vores datter og hvorfor skulle vi ikke det, når nu vi har været heldige at få det tilbudt?

Anmeld

18. december 2013

Christina88 skriver:

Vi har valgt at takke ja tak til de ting vi har fået tilbudt, så vi kan holde jul med både jule mad, juletræ og gave til vores datter og hvorfor skulle vi ikke det, når nu vi har været heldige at få det tilbudt?

Fordi empatien med andre burde være der ,når du nu forventer den skal være der for dig .

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Delvis enig, nogle står jo og får slet ingen ting til at glæde i julen. Men forstår slet ikke dem som får mad eller gavekort og beholder mere end 1 selv. Men at man både får julekurvene, juletræ og gave synes jeg er meget hvis det betyder en anden familie overhovedet intet får

Anmeld

18. december 2013

Noneother skriver:

De der institution. Lad være med at tælle det som en dissideret indtægt. Det er ikke penge i lommen. Det er mindre ud. -og de bortfalder det sekund barnet starter i skole.

Jeg siger heller ikke at alle der søger det, har brug for det. men MANGE har. Det synes jeg ikke skal negligeres på den måde.

Nogen slår plat på systemet ja... Bare slet ikke i nærheden af størstedelen.

Men det ændrer ikke på at f.eks jeg skal betale 3300 for inst (6600) før skat .Og hun ikke skal-ergo er det 6600 hun har "tjent" 

Og ja det frafalder efter sfo-ligesom jeg heller ikke skal betale noget når jeg ikke har børn i pasning.

Desuden koster socialt bedrageri 12 mill om året-De penge kunne jo netop bruges på f.eks kroniske syge og deres børn-

Mennesker der ikke har en rygende chance for at ændre deres situation. 

Men det er jo en anden debat-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.