Noneother skriver:
Ja den blå blok har rigtig nok forstået at spinne de historier til deres fordel.
men jeg kan da selvfølgelig godt se at den enlige mor til 3, der har mistet sit hus til tvang, fået en stor gæld efter hun har mistet arbejdsevnen i den trafikulykke for 5 år siden, bare kunne have brugt sine penge bedre.
Pas nu på med at skære alle over en kam, på grund af ting der bliver fordrejet af medierne.
og 14.000 før skat. Ved du hvad det er efter skat? og hvor lille en lejlighed + el/varme vand osv. man kan få for de penge, hvis man samtidig skal have nogen former for budget til at hænge sammen.
Min mor var på førtidspension by the way. Hun havde hverken fancy tøj/hår, smartphone, stiftet gæld eller lignende. -Hun havde 1 barn. Mig.
Tror du seriøst selv at vi havde en fest for de penge?
Fordi nogen har det svært er det ikke ensbetydende med at alle har det-
Min svigerdatter fik før skat 14.000 -det gav efter skat 10.000 udbetalt.
Udover det fik hun 800 (1600 før skat) i boligsikring,betalt inst. som var 3300 ( det er 6600 før skat)
Ekstra børneydelser for 2600 i kvartalet
Børnepenge fra faren på 1200 pr måned .
Børne penge på 4400 pr kvartal
Så alt i alt havde hun 10.000 + 800 + 3300 + 1200 + 2300 =17.600 udbetalt pr måned.
Hun klagede ikke,men hun havde også været så klog at lade være med at sætte sig i gæld-
Nu har hun noget mindre da barnet bor hos mig-Men det er så en anden debat .
Min pointe er at hvis man ikke kan klare sig for det -Og det er vel og mærke på kh .Ja så har man sat sig for dyrt.