Der røg julestemningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.990 visninger
52 svar
102 synes godt om
18. december 2013

Anonym trådstarter

Øv hvor bliver jeg nød til at komme af med lidt frustration

Ser og læser om flere familier som ikke har råd til gaver, mad og juletræ og har selv doneret til julehjælp, og så hører man om flere der haf har taget imod hjælp 2-3 steder fra, håber snart der bliver ændret i reglerne så man kun kan modtage et sted fra, bliver gidt nok ked af det på de familiers vegne som ikke fik hjælp fordi andre var så ego

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ser og læser om flere familier som ikke har råd til gaver, mad og juletræ og har selv doneret til julehjælp, og så hører man om flere der haf har taget imod hjælp 2-3 steder fra, håber snart der bliver ændret i reglerne så man kun kan modtage et sted fra, bliver gidt nok ked af det på de familiers vegne som ikke fik hjælp fordi andre var så ego

Hmmm, hvis jeg og min familie ikke havde noget som helst at holde jul for, så ville jeg nu nok også forsøge at søge julehjælp alle de steder, jeg kunne komme i tanker om.. Man ved jo ikke, om det vil give noget.. Og skulle det så komme til den heldige situation, at jeg fik fra hele tre steder, så tror jeg faktisk godt, at jeg - med mine søde børn i tankerne - kunne finde på at tage imod det hele, så vi kunne nyde lidt overflod den ene gang..

Anmeld

18. december 2013

C-Dog

Hvor er det man hører om folk der ikke har råd? Jeg har kun hørt min veninde brokke sig. Og hun har lige fået noget hot fusion hår i så hende har jeg ikke ondt af. Hun burde ha brugt de penge på jul og ikke bare regnet med julehjælpen.

Anmeld

18. december 2013

Happiness

Tror også at jeg havde søgt flere steder, hvis jeg var i den situation. Bare for at sikre mig at mine børn ikke skulle lide nød i julen.

Er det fordi du selv ikke har fået? Nu kender jeg ikke mange der har søgt den, men den ene familie jeg kender har fået. Men de er virkelig også på røven. Og har ikke mulighed for at lægge penge til side resten af året.

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Hmmm, hvis jeg og min familie ikke havde noget som helst at holde jul for, så ville jeg nu nok også forsøge at søge julehjælp alle de steder, jeg kunne komme i tanker om.. Man ved jo ikke, om det vil give noget.. Og skulle det så komme til den heldige situation, at jeg fik fra hele tre steder, så tror jeg faktisk godt, at jeg - med mine søde børn i tankerne - kunne finde på at tage imod det hele, så vi kunne nyde lidt overflod den ene gang..

Tja det er nok der jeg synes det er grådigt, at ma. Vil have overflod når man hører andre som ikke får. Hvordan ville du omvendt have det at der ingen hjælp var til dig fordi andre havde taget imod hjælp flere steder fra. Det er en hjælp og en gave ikke en ekstra bonus

Anmeld

18. december 2013

Noneother

C-Dog skriver:

Hvor er det man hører om folk der ikke har råd? Jeg har kun hørt min veninde brokke sig. Og hun har lige fået noget hot fusion hår i så hende har jeg ikke ondt af. Hun burde ha brugt de penge på jul og ikke bare regnet med julehjælpen.

Det hører man i lige omkring alle aviser. Hver dag, ca. den sidste måned.

-og der findes desværre alt for mange der ikke har råd til at give deres børn noget der bare minder om en ordentlig jul uden hjælp.
Selvom de ikke har extensions.

Anmeld

18. december 2013

Carina:-)

Noneother skriver:

Det hører man i lige omkring alle aviser. Hver dag, ca. den sidste måned.

-og der findes desværre alt for mange der ikke har råd til at give deres børn noget der bare minder om en ordentlig jul uden hjælp.
Selvom de ikke har extensions.

Det kan godt være de ikke har købt extensions ,men så har de brugt pengene på andre ting.Det er jo ikke ligefrem fordi der mangler eksempler på såkaldte fattige der sidder og på tv med iphone og klager over deres økonomi.

Som forsørger er du sikret min 14.000 før skat -

Og det er i nærheden af hvad en kassedame tjener.

Og så kommer de andre ting som betalt inst. og ekstra ydelser oveni.

Jeg kan sagtens have ondt af de familier der har tænkt med røven mhs til økonomi, for det er da surt både for dem,men også deres børn-men det kan aldrig blive samfundets problem.

Jeg klager heller ikke over at jeg har taget 5 kg på ,når jeg godt ved at det ikke er andre end mig selv jeg kan takke for at jeg ikke kan lade chokoladen ligge.

Godt der findes julehjælp.Især for de børn der vokser op med forældre med dårlig økonomisk sans. 

Anmeld

18. december 2013

Loa

Det ville være drønhamrende svært at administrere, da der er så mange (tror jeg) forskellige steder der uddeler julehjælp....
Men ellers ja, så burde det da klart være sådan at man kun fik hjælp ét sted fra. Således flere familie og børn kunne få hjælp i stedet for enkelte fik mere.....

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Det kan godt være de ikke har købt extensions ,men så har de brugt pengene på andre ting.Det er jo ikke ligefrem fordi der mangler eksempler på såkaldte fattige der sidder og på tv med iphone og klager over deres økonomi.

Som forsørger er du sikret min 14.000 før skat -

Og det er i nærheden af hvad en kassedame tjener.

Og så kommer de andre ting som betalt inst. og ekstra ydelser oveni.

Jeg kan sagtens have ondt af de familier der har tænkt med røven mhs til økonomi, for det er da surt både for dem,men også deres børn-men det kan aldrig blive samfundets problem.

Jeg klager heller ikke over at jeg har taget 5 kg på ,når jeg godt ved at det ikke er andre end mig selv jeg kan takke for at jeg ikke kan lade chokoladen ligge.

Godt der findes julehjælp.Især for de børn der vokser op med forældre med dårlig økonomisk sans. 

Ja den blå blok har rigtig nok forstået at spinne de historier til deres fordel.

men jeg kan da selvfølgelig godt se at den enlige mor til 3, der har mistet sit hus til tvang, fået en stor gæld efter hun har mistet arbejdsevnen i den trafikulykke for 5 år siden, bare kunne have brugt sine penge bedre.

Pas nu på med at skære alle over en kam, på grund af ting der bliver fordrejet af medierne.

og 14.000 før skat. Ved du hvad det er efter skat? og hvor lille en lejlighed + el/varme vand osv. man kan få for de penge, hvis man samtidig skal have nogen former for budget til at hænge sammen.

Min mor var på førtidspension by the way. Hun havde hverken fancy tøj/hår, smartphone, stiftet gæld eller lignende. -Hun havde 1 barn. Mig.
Tror du seriøst selv at vi havde en fest for de penge?

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Anonym skriver:

Nu er jeg desværre selv i den situation at jeg og min mand har været nød til at søge og julehjælp og vi har søgt mange steder. Vi har været så heldige at få fra flere steder, det vi har fået er en julekurv, et juletræ, en brugt scooter til vores datter (bliver hende julegave fra os) og noget brugt tøj da hun snart skifter str. Synes ikke det er unfair at vi har fået flere steder fra, når det er forskellige ting og ikke bare f.eks. har raget en masse mad til os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.