Der røg julestemningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Mom2

Carina:-) skriver:

Fordi empatien med andre burde være der ,når du nu forventer den skal være der for dig .

Men hvorfor skal mit barn undvære når nu vi har været heldige at få det tilbudt? Ja der er nogen som får afslag, men jeg vil ikke takke nej når jeg faktisk har været heldig at få de ting, så jeg kan give min datter en god jul.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Øv hvor bliver jeg nød til at komme af med lidt frustration

Ser og læser om flere familier som ikke har råd til gaver, mad og juletræ og har selv doneret til julehjælp, og så hører man om flere der haf har taget imod hjælp 2-3 steder fra, håber snart der bliver ændret i reglerne så man kun kan modtage et sted fra, bliver gidt nok ked af det på de familiers vegne som ikke fik hjælp fordi andre var så ego

Har du overblik over, om de familier, der søger og modtager flere steder fra, ender med at have væsentligt mere end dem, der intet får? Hvis deres udgangspunkt er væsentligt dårligere end det er for dem, der får afslag, ender det måske med at gå lige op - jeg er da slet ikke i tvivl om, at nogle får afslag, fordi de reelt er ganske godt stillet, relativt set. 

Selvfølgelig kan julehjælp ikke fordeles 100 % procent retfærdigt, og når ingen af os kender de enkelte familiers baggrunde og behov, kan det ikke hidse mig op, at nogle får flere steder fra - især, fordi der vel er tale om forskelligt indhold fra organisation til organisation. 

Anmeld

18. december 2013

Carina:-)

Christina88 skriver:

Men hvorfor skal mit barn undvære når nu vi har været heldige at få det tilbudt? Ja der er nogen som får afslag, men jeg vil ikke takke nej når jeg faktisk har været heldig at få de ting, så jeg kan give min datter en god jul.

Men måske I kunne nøjes med mindre ,sådan at der var flere der kunne få?

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå dig-Jeg kan også godt huske din situation med en kronisk syg mand.

Og lige i jeres tilfælde ,og andre kroniske syge synes jeg sagen er en helt anden.

Men jeg synes stadig tingene skulle deles ud,så der var flere der fik glæden.

Synes ikke at f.eks min svigerdatter der går til frisør hver 8 uge skal kunne søge,men det gør hun og har også fået (hun kender godt min holdning) men at der skulle skelnes til og det er mennesker med f,eks sygdom ,ulykke eller lign eller om det er nogen der nok godt kunne have prioteret anderledes der får.

Anmeld

18. december 2013

Laulund87

Jeg kender en der fik tilbudt hjælp fra 4 steder (!!) og hun ringede for at takke nej til de 3 af dem. Hun er så endt med at få hjælp fra 2 steder for det ene sted ville simpelthen ikke lade hende "slippe", det var ligegyldigt at hun fik fra andre steder når hun var godkendt ved dem. Altså der var da ingen tvang, men de synes klart hun skulle tage det.

Så hvis dem der uddeler det ikke kan se et problem, er det nok ikke så slemt at få fra flere steder??

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Fordi empatien med andre burde være der ,når du nu forventer den skal være der for dig .

Enig og synes faktisk mange virker til kun at have empati for dem selv og ikke tænke hvis det var en selv som overhovedet ikke fik noget (siger ikke det er tilfældet her)

Mange virker nemt grådige og synes personligt at julen netop også burde rumme andre end en selv. Vi sidder selv hårdt i det og når vi så sparer op hele året og giver til julehjælp, kan man bagefter blive lidt ked af det, når folk virker utaknemmelige, forvente og grådige. Nogle tænker ikke over hvor tingene osv måske kommer fra. Af den årsag kunne jeg bestemt godt overveje om jeg overhovedet vil donere fortsat eller evt hvem så man sikrer sig bare lidt, at alle trængende bliver tilgodeset og der ikke er nogle som får ekstra, så andre ikke kan få

Anmeld

18. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå dig-Jeg kan også godt huske din situation med en kronisk syg mand.

Og lige i jeres tilfælde ,og andre kroniske syge synes jeg sagen er en helt anden.

Synes ikke at f.eks min svigerdatter der går til frisør hver 8 uge skal kunne søge,men det gør hun og har også fået (hun kender godt min holdning) men at der skulle skelnes til og det er mennesker med f,eks sygdom ,ulykke eller lign eller om det er nogen der nok godt kunne have prioteret anderledes der får.

Men ved du da med sikkerhed, at der ikke bliver skelet til det, og at nogle kronisk syge bliver "snydt", fordi andre med hyppige frisørbesøg rager det hele til sig? 

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Synes ikke det er unfair at takke ja tak til en scooter og tøj så min datter har tøj at få på kroppen, når hun om ganske ganske kort tid ikke kan være i hendes tøj mere og så vi har en ting til hende juleaften.
Julemad har vi ikke råd til, lever pt af frikadeller og risengrød da det er billig mad og der ikke er råd til andet. Ja vi kunne godt undvære juletræ, men synes faktisk også det er det eneste vi kunne sige nej tak til...
Vi bliver ikke enige, så vil ikke debattere mere, vi har valgt som vi har fordi vi ikke ellers har råd til tøj og jul. (og nej er ikke fordi vi bruger penge på en masse som f.eks. frisør...)

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Men det ændrer ikke på at f.eks jeg skal betale 3300 for inst (6600) før skat .Og hun ikke skal-ergo er det 6600 hun har "tjent" 

Og ja det frafalder efter sfo-ligesom jeg heller ikke skal betale noget når jeg ikke har børn i pasning.

Desuden koster socialt bedrageri 12 mill om året-De penge kunne jo netop bruges på f.eks kroniske syge og deres børn-

Mennesker der ikke har en rygende chance for at ændre deres situation. 

Men det er jo en anden debat-

SFO er ikke noget alle har.

og nej. Det er ikke noget hun har tjent. Hun kan ikke vælge at sige at så holder hun barnet hjemme, og får det ekstra i lommen. Det kan du.

og ja. Socialt bedrageri koster mange penge. -jeg har lige oprettet en anden debat, hvor du skal være hjertelig velkommen til at give dit bud på hvordan man kommer det til livs på en ordentlig måde

Ellers. Prøv at være lidt large. Verden er ikke sort og hvid.

Glædelig jul til dig

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg kender en der fik tilbudt hjælp fra 4 steder (!!) og hun ringede for at takke nej til de 3 af dem. Hun er så endt med at få hjælp fra 2 steder for det ene sted ville simpelthen ikke lade hende "slippe", det var ligegyldigt at hun fik fra andre steder når hun var godkendt ved dem. Altså der var da ingen tvang, men de synes klart hun skulle tage det.

Så hvis dem der uddeler det ikke kan se et problem, er det nok ikke så slemt at få fra flere steder??

Det er 1 gang jeg hører om det, og er det tilfældet er der jo et problem, medmindre det er fordi at de i netop det område ellers ville brænde inde med det

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Anonym skriver:

Enig og synes faktisk mange virker til kun at have empati for dem selv og ikke tænke hvis det var en selv som overhovedet ikke fik noget (siger ikke det er tilfældet her)

Mange virker nemt grådige og synes personligt at julen netop også burde rumme andre end en selv. Vi sidder selv hårdt i det og når vi så sparer op hele året og giver til julehjælp, kan man bagefter blive lidt ked af det, når folk virker utaknemmelige, forvente og grådige. Nogle tænker ikke over hvor tingene osv måske kommer fra. Af den årsag kunne jeg bestemt godt overveje om jeg overhovedet vil donere fortsat eller evt hvem så man sikrer sig bare lidt, at alle trængende bliver tilgodeset og der ikke er nogle som får ekstra, så andre ikke kan få

Vil bare lige sige vi ikke er utaknemmelige tvært imod, vi er MEGET taknemmelig for at vi har fået de ting doneret og vi vil også selv hjælpe og donere til julehjælpen næste år, så vidt jeg overhovedet har mulighed for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.