Anonym skriver:
Det har stået på det år barnet har gået ved dagplejen. Jeg har ikke lagt mærke til det før, men der havde man jo heller ikke noget at sammenligne med.
Den måde de opdrager på er både hjemme og ude. Jeg har mange gange oplevet at jeg må opdrage på barnet hos os. Hvis det gør noget det ikke må siger forældrene ikke noget hvor jeg må træde til. Jeg vil ikke have barnet gør noget vores eget heller ikke må.
Jeg ville ikke føle det var forkert hvis man opdragede sit barn når man var nogen steder. Vi gør det jo selv og barnet skal også lære at man opføre sig på en bestemt måde når man er ude.
men det er ved en mindste irettesættelse det er barnet græder. Og det er det der får mig til at tænke om barnet får noget at vide hjemme, for ville et barn der er vant til det ikke lade være med at græde? Jeg har i hvert fald ikke oplevet før at h er gang et barn får det mindste at vide så græder det
Fordi at du aldrig har mødt et barn, der græder ved det mindste, betyder det jo ikke at sådanne børn ikke findes.
Og fordi at du ikke syntes at det er forkert (og hatten af for det) at der bliver "opdraget" i et offentligt forum, betyder det jo ikke at forældrene ser det på samme måde. Hvis de har denne usikkerhed omkring det, så har de nu en gang denne usikkerhed. Uanset hvad du, eller jeg, måtte mene.
Jeg hæfter mig ved at du skriver at barnet "altid" har været sådan. Altså helt tilbage til før barnet var et år. I den alder skyldes det jo ikke forkert opdragelse, da du jo ikke kan opdrage på en 1 årig. Det er de simpelthen ikke udviklet nok til at kunne forstå noget som helst af. Så hvis barnet "altid" har været sådan, er det mon så ikke bare sådan barnet nu en gang, bare er af sind. Det er dette barn's personlighed.
Man kan jo selvfølgelig diskutere forældrene's tilgang til det og mene at de bør gøre noget anderledes, men igen, så er din og min måde at opdrage vores børn på, altså ikke den endegyldige korrekte. Hvis disse forældre vil gøre det på den måde som de gør, så kan vi altså ikke blande os i det. Jeg er sikke på at disse forældre prøver på at gøre deres bedste, ud fra de overbevisninger og den viden de har.
Og herregud, det er et (over) pylret barn, som du bliver irriteret over at høre på. Jeg kun forstå din irritation, hvis dette barn var voldligt og sønderbankede dit barn, uden at forældrene greb ind. Eller anden ekstrem opførsel. Men et barn der pylre, og (meget aldersvarende) ikke gør som der bliver sagt, syntes jeg altså ikke der er grund til at tage sådan på vej over og ligefrem samle på "obsevationer" af.
I stedet burde man måske samle på lidt "rummelighed", så man bliver i stand til at rumme et barn og nogle forældre, som er på en anderledes måde, end en selv
.