Juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

B&J

Her hjemme hedder det kl 18.30 de alm hverdage men i weekenden hedder det kl 20.00 og det klare han, og det samme gælder til jul der kommer han i seng kl 20.00 med mindre han er træt, så putter vi ham da altid før tid. Daniel er 3,9år 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

2721

Vi er kun os 3 juleaften og vore kommer også i seng kl 18 og vi følger hans rytme, da jeg gerne vil julehygge med vores søn.
Jeg kan heller ikke strække ham og det ville ikke blive sjovt/hyggeligt hvis jeg prøvede. Plus ham selv beder om at komme i seng allerede når kl runder 17.50.
Som jer nyder jeg tiden om aften og efter at søvnen har været en KAMP i. 3 år så er jeg bare taknemlig for nu falder han i søvn på max 15 medmindre der er blevet rykket på tiden

Anmeld

9. december 2013

M (:

Tulle28 skriver:

Vi har lige været til middag hos mine forældre og der faldt snakken på juleaften. Vi har to børn på hhv. 3,9 år og næsten 16 mdr. og vi skal holde jul hos os. Begge børn bliver puttet kl. 18.00-18.30 og jeg havde ikke tænkt at vi skulle trække den særligt længe juleaften. Den lille KAN vi slet ikke trække, hun bliver så ked af det. Den store kan vi måske godt trække lidt. Jeg havde tænkt at vi skulle åbne julegaver til børnene inden maden og spise forret sammen, så kunne den yngste blive puttet, vi kunne spise hovedret og så kunne den store blive puttet, hvis hun var træt.

Nu til "problemet" - min mor synes at julen er børnenes fest og at de da selvfølgelig skal være med til at spise, så må vi voksne jo indrette os og spise det tidligere. Og det er jeg bare slet ikke enig i! Selvfølgelig skal de deltage, men jeg har ikke lyst til at være færdig med at spise kl. 19.00, jeg glæder mig til at vi voksne kan sidde og spise i ro og mag og tale sammen, noget som vi et eller andet sjældent gør når børnene er der, dels fordi der altid er et behov der skal opfyldes og dels fordi både farmor og mormor altid adlyder pigernes (især den stores) mindste vink, så de er næsten altid væk fra selskabet i et eller andet omfang. Nu er det jo heldigvis vores hjem og vores børn, så vi bestemmer, men jeg bliver altid lidt ramt når min mor siger sådan noget i den dur der.

Hvordan gør I andre juleaften?

Min mor har også luftet, at hun synes Hjalte skal være oppe hele aftenen "så må han bare sove om eftermiddagen". Men sådan bliver det IKKE hans rytme skal ikke smadres fordi de voksne synes det er hyggeligt at han er vågen. Han er oppe til kl 19 som vanligt og derefter vil han blive puttet. Han er kun 9 mdr., så han forstår alligevel ikke, hvad der sker, så synes det er synd at skal skal være overtræt for de voksnes skyld. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.