Juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Team Putte

Tulle28 skriver:

Vi har lige været til middag hos mine forældre og der faldt snakken på juleaften. Vi har to børn på hhv. 3,9 år og næsten 16 mdr. og vi skal holde jul hos os. Begge børn bliver puttet kl. 18.00-18.30 og jeg havde ikke tænkt at vi skulle trække den særligt længe juleaften. Den lille KAN vi slet ikke trække, hun bliver så ked af det. Den store kan vi måske godt trække lidt. Jeg havde tænkt at vi skulle åbne julegaver til børnene inden maden og spise forret sammen, så kunne den yngste blive puttet, vi kunne spise hovedret og så kunne den store blive puttet, hvis hun var træt.

Nu til "problemet" - min mor synes at julen er børnenes fest og at de da selvfølgelig skal være med til at spise, så må vi voksne jo indrette os og spise det tidligere. Og det er jeg bare slet ikke enig i! Selvfølgelig skal de deltage, men jeg har ikke lyst til at være færdig med at spise kl. 19.00, jeg glæder mig til at vi voksne kan sidde og spise i ro og mag og tale sammen, noget som vi et eller andet sjældent gør når børnene er der, dels fordi der altid er et behov der skal opfyldes og dels fordi både farmor og mormor altid adlyder pigernes (især den stores) mindste vink, så de er næsten altid væk fra selskabet i et eller andet omfang. Nu er det jo heldigvis vores hjem og vores børn, så vi bestemmer, men jeg bliver altid lidt ramt når min mor siger sådan noget i den dur der.

Hvordan gør I andre juleaften?

vi har faktisk ikke snakket om det som sådan.. Men jeg regner med vi spiser kl 17 hvor vores datter normalt spiser så danser vi om juletræet når der lige er slået lidt mave og vi får gaver.. Så spiser vi ris a la mande og tager hjem når den lille bliver træt.. Hun er 18 mdr til jul, sover normalt kl 19 men plejer at kunne trækkes til ca kl 21 sålænge der sker noget omkring hende vi skal være hos min mor i år, og der er fuld forståelse for at vi tager hjem når hun bliver træt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Chris86

Tulle28 skriver:

Vi har lige været til middag hos mine forældre og der faldt snakken på juleaften. Vi har to børn på hhv. 3,9 år og næsten 16 mdr. og vi skal holde jul hos os. Begge børn bliver puttet kl. 18.00-18.30 og jeg havde ikke tænkt at vi skulle trække den særligt længe juleaften. Den lille KAN vi slet ikke trække, hun bliver så ked af det. Den store kan vi måske godt trække lidt. Jeg havde tænkt at vi skulle åbne julegaver til børnene inden maden og spise forret sammen, så kunne den yngste blive puttet, vi kunne spise hovedret og så kunne den store blive puttet, hvis hun var træt.

Nu til "problemet" - min mor synes at julen er børnenes fest og at de da selvfølgelig skal være med til at spise, så må vi voksne jo indrette os og spise det tidligere. Og det er jeg bare slet ikke enig i! Selvfølgelig skal de deltage, men jeg har ikke lyst til at være færdig med at spise kl. 19.00, jeg glæder mig til at vi voksne kan sidde og spise i ro og mag og tale sammen, noget som vi et eller andet sjældent gør når børnene er der, dels fordi der altid er et behov der skal opfyldes og dels fordi både farmor og mormor altid adlyder pigernes (især den stores) mindste vink, så de er næsten altid væk fra selskabet i et eller andet omfang. Nu er det jo heldigvis vores hjem og vores børn, så vi bestemmer, men jeg bliver altid lidt ramt når min mor siger sådan noget i den dur der.

Hvordan gør I andre juleaften?

Her spiser vi som normalt (mellem 17.30 og 18.00)... Muligvis kommer baby i seng som hun plejer (19.00) eller trækker den lidt alt efter træthed...
Den store på 2,5 må være oppe til hun ik ka mere... Hvilket højst sandsynligvis er når vi er færdig med mad og gaver også..

Det er klart børnenes dag, så ku ik finde på at putte den store normalt og spise tidligere... Sådan en aften ville hun brokke over at skulle i seng indtil hun selv falder om af træthed...

Anmeld

8. december 2013

Tulle28

Carina:-) skriver:

Mine må være lige så længe oppe som de lyster.

De små kommer normalt i seng kl 20 i hverdagen ,men regner da med de sagtens kan være oppe til 22 måske mere. Vi elsker at være sammen med hygge ,larm ,gaver og god mad 

Og synes kl 18 lyder vildt tidligt især for hende på næsten 4 år....

Hvordan dælen får I set hinanden i hverdagen hvis børnene kommer i seng så tidligt? (Nysgerrig .dk) 

Jamen det ER vildt tidligt!! Den lille er bare træt når klokken er 18.00-18.30, sådan har det været siden hun var 1 måned gammel. Og den store er også træt deromkring, hun bliver dog tidligst puttet 18.30, men 5 ud af 7 dage kan hun ikke mere på det tidspunkt. Vi står op kl. 6.00 og pigerne bliver vækket senest 6.30 i hverdagene, så det er jo ikke engang fordi vi står vildt tidligt op. Det er skønt for så har vi meget voksentid, men også presset i hverdagene, for vi skal helst spise kl. 17.00-17.15 for at kunne nå at blive færdige, bade, hygge og putte.

Og det er såmænd ikke fordi de ikke MÅ være længe oppe juleaften, men fordi de bliver så trætte og ja, den yngste bliver bare ked og så er det jo ikke hyggeligt for nogen.

Anmeld

8. december 2013

MyLove E

Stumpen skriver:

Sådan kunne jeg ikke holde juleaften.. Men som sagt så mærker jeg ikke på mine børn at de er overstimulerede-træt-pylrede eller lignende.. De nyder aftenen og glæder sig 

Elias for røde kinder og får for meget energi når han bliver træt :-D
Vi skal holde jule med 3 andre børn på alderen 6-15år. Og vi skalvære hos dem. Så ved ikke hvad vi gør. Men Elias kommer nok til at være sendt oppe..

Men har man børn som ikke kan holde til det. Synes jeg det er en god idé

Anmeld

8. december 2013

Laulund87

MyLove E skriver:

Er så længe oppe i dag:-D:-D:-D Tillykke igen:-D

Tak 

Nej for hun skal i børnehave i morgen og fejres, plus at hun var ret overvældet af 2 fødselsdage den her weekend

Anmeld

8. december 2013

Tulle28

Laulund87 skriver:

Hmm her har Maria altid fulgt os andre, man kan simpelthen ikke mærke på hende om hun kommer i seng kl 19 eller kl 22! Hun bliver ikke ked, umulig at putte eller noget. Så til jul, nytårsaften og fødselsdag kører hun bare på til hun ikke kan mere.

Men var hun ikke sådan, ville jeg nok gøre som dig

Det er det, havde de bare kunne køre derudaf, så havde det selvfølgelig ikke noget problem. Men den lille bliver ked og den store bliver også træt. Jeg tænker at hun skal have lov til at være oppe så længe hun kan, uden at hun bliver ked, men når hun normalt kommer i seng kl 18.30-18.45, så er der grænser for hvor længe vi kan trække den. Men måske kan vi få hende til at tage en lur i løbet af dagen... Hmm.

Anmeld

8. december 2013

LinLin

Laulund87 skriver:

Hmm her har Maria altid fulgt os andre, man kan simpelthen ikke mærke på hende om hun kommer i seng kl 19 eller kl 22! Hun bliver ikke ked, umulig at putte eller noget. Så til jul, nytårsaften og fødselsdag kører hun bare på til hun ikke kan mere.

Men var hun ikke sådan, ville jeg nok gøre som dig

Samme her David står op senest 6.30 uanset hvornår Han kommer i seng

Jeg har nu heller ikke brug for "voksentid" juleaften!

Anmeld

8. december 2013

Stumpen

MyLove E skriver:

Elias for røde kinder og får for meget energi når han bliver træt :-D
Vi skal holde jule med 3 andre børn på alderen 6-15år. Og vi skalvære hos dem. Så ved ikke hvad vi gør. Men Elias kommer nok til at være sendt oppe..

Men har man børn som ikke kan holde til det. Synes jeg det er en god idé

Helt sikkert.. her bliver der kun mine børn, så ingen der gejler hinanden op og så'en 

Anmeld

8. december 2013

Laulund87

Tulle28 skriver:

Det er det, havde de bare kunne køre derudaf, så havde det selvfølgelig ikke noget problem. Men den lille bliver ked og den store bliver også træt. Jeg tænker at hun skal have lov til at være oppe så længe hun kan, uden at hun bliver ked, men når hun normalt kommer i seng kl 18.30-18.45, så er der grænser for hvor længe vi kan trække den. Men måske kan vi få hende til at tage en lur i løbet af dagen... Hmm.

Sover hun ikke længere om morgenen og kan så måske være det længere oppe?

Anmeld

8. december 2013

Tulle28

MyLove E skriver:

P3 køre et jule program hver formiddag. I onsdag handle det om jul og børn.
De havde så Lola inde. Hun sagde; Hold juleaften kl 16, altså dans om træet pakke gaver op og så spise kl 18. Når børne så har spist det de kan bliver de puttet og så er det de voksnes aften...

Synes faktisk det lyder rigtig godt og hyggeligt!

Håber i får en skøn juleaften

Sådan gjorde vi sidste år og det gik så fint! Ingen gik glip af noget og vi voksne hyggede også bagefter. Der blev den store puttet kl. 20.00, der var hun HELT færdig, men der havde hun også sovet middagslur. Det gør hun ikke længere og gør det kun, hvis hun falder i søvn i bilen f.eks. Hun er RET stædig Så det er svært at trække hendes sengetid nu, hun har et stort søvnbehov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.