Juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Laulund87

LinLin skriver:

Samme her David står op senest 6.30 uanset hvornår Han kommer i seng

Jeg har nu heller ikke brug for "voksentid" juleaften!

Maria kan godt sove længere hvis hun er kommet senere i seng, men hun kan også sagtens finde på at komme kl 6. Det ved man aldrig

Nej jeg synes også at juleaften er familietid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Tulle28

Stumpen skriver:

Sådan kunne jeg ikke holde juleaften.. Men som sagt så mærker jeg ikke på mine børn at de er overstimulerede-træt-pylrede eller lignende.. De nyder aftenen og glæder sig 

Nej men det er nemlig lige det, for det kan vi og så er det jo bare slet ikke hyggeligt Men den store får lov til at være vågen så længe hun kan uden at brænde sammen. Nu læste jeg lige mit indlæg igen og det lyder måske lidt som om jeg ikke gider være sammen med mine børn juleaften - sådan skal det altså ikke forstås, jeg vil bare gerne have at det skal være hyggelig for ALLE og det er jo ikke spor hyggeligt for børnene hvis de er kede og overtrætte.

Anmeld

8. december 2013

helle85

Tulle28 skriver:

Vi har lige været til middag hos mine forældre og der faldt snakken på juleaften. Vi har to børn på hhv. 3,9 år og næsten 16 mdr. og vi skal holde jul hos os. Begge børn bliver puttet kl. 18.00-18.30 og jeg havde ikke tænkt at vi skulle trække den særligt længe juleaften. Den lille KAN vi slet ikke trække, hun bliver så ked af det. Den store kan vi måske godt trække lidt. Jeg havde tænkt at vi skulle åbne julegaver til børnene inden maden og spise forret sammen, så kunne den yngste blive puttet, vi kunne spise hovedret og så kunne den store blive puttet, hvis hun var træt.

Nu til "problemet" - min mor synes at julen er børnenes fest og at de da selvfølgelig skal være med til at spise, så må vi voksne jo indrette os og spise det tidligere. Og det er jeg bare slet ikke enig i! Selvfølgelig skal de deltage, men jeg har ikke lyst til at være færdig med at spise kl. 19.00, jeg glæder mig til at vi voksne kan sidde og spise i ro og mag og tale sammen, noget som vi et eller andet sjældent gør når børnene er der, dels fordi der altid er et behov der skal opfyldes og dels fordi både farmor og mormor altid adlyder pigernes (især den stores) mindste vink, så de er næsten altid væk fra selskabet i et eller andet omfang. Nu er det jo heldigvis vores hjem og vores børn, så vi bestemmer, men jeg bliver altid lidt ramt når min mor siger sådan noget i den dur der.

Hvordan gør I andre juleaften?

her er børnene oppe så længe de kan klare,

vi spiser omkring 17-17:30 som vi plejer da det tager et par timer at spise og bagefter danser vi om jule træet og pakker gaver op og så kigger børnene på deres ting og tager det ud af æsken, også er de så trætte så de gerne vil i seng tror kl var 21 sidste år da de ville i seng

også snakker vi voksne bagefter.

Anmeld

8. december 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Tulle28 skriver:

Vi har lige været til middag hos mine forældre og der faldt snakken på juleaften. Vi har to børn på hhv. 3,9 år og næsten 16 mdr. og vi skal holde jul hos os. Begge børn bliver puttet kl. 18.00-18.30 og jeg havde ikke tænkt at vi skulle trække den særligt længe juleaften. Den lille KAN vi slet ikke trække, hun bliver så ked af det. Den store kan vi måske godt trække lidt. Jeg havde tænkt at vi skulle åbne julegaver til børnene inden maden og spise forret sammen, så kunne den yngste blive puttet, vi kunne spise hovedret og så kunne den store blive puttet, hvis hun var træt.

Nu til "problemet" - min mor synes at julen er børnenes fest og at de da selvfølgelig skal være med til at spise, så må vi voksne jo indrette os og spise det tidligere. Og det er jeg bare slet ikke enig i! Selvfølgelig skal de deltage, men jeg har ikke lyst til at være færdig med at spise kl. 19.00, jeg glæder mig til at vi voksne kan sidde og spise i ro og mag og tale sammen, noget som vi et eller andet sjældent gør når børnene er der, dels fordi der altid er et behov der skal opfyldes og dels fordi både farmor og mormor altid adlyder pigernes (især den stores) mindste vink, så de er næsten altid væk fra selskabet i et eller andet omfang. Nu er det jo heldigvis vores hjem og vores børn, så vi bestemmer, men jeg bliver altid lidt ramt når min mor siger sådan noget i den dur der.

Efter jeg har fået børn så starter julen hos os kl. 17.00 vi spiser hovedretten og bagefter så danser vi om juletræet og pakker gaverne ud. Efter gaverne er pakket ud, så spiser dem der har lyst risalamande. 

Børnene kommer i seng når de ikke kan mere. Jeg har ikke brug for voksentid juleaften. 

Glædelig jul til dig og din familie

Anmeld

8. december 2013

Stumpen

Tulle28 skriver:

Nej men det er nemlig lige det, for det kan vi og så er det jo bare slet ikke hyggeligt Men den store får lov til at være vågen så længe hun kan uden at brænde sammen. Nu læste jeg lige mit indlæg igen og det lyder måske lidt som om jeg ikke gider være sammen med mine børn juleaften - sådan skal det altså ikke forstås, jeg vil bare gerne have at det skal være hyggelig for ALLE og det er jo ikke spor hyggeligt for børnene hvis de er kede og overtrætte.

Sådan læste jeg det nu ikke  Men nej magter de det ikke, så skal man ikke tvinge dem, så er aftenen ikke hyggelig for nogen..

Anmeld

8. december 2013

Aabye

Den store må godt være oppe til han dejser om af træthed. Han bliver 3 i april. Men han skal også sove hos min mor, så det bliver deres hovedpine. (det har han faktisk gjort hvert år siden han blev født fordi jeg ikke nænner at vække ham når han er faldet i søvn.. Både mormor og morfar og Marcus NYDER det).

Den lilles sengetid vil blive overholdt. Han kommer så først i seng kl 19. Og vi har en aftale der hedder at ALT er på børnenes præmisser.. Vi spiser kl 17.. Senest 17.30 og der bliver åbnet julegaver både før vi spiser (sådan ca kl 15) og efter vi har spist.. Så har ungerne en chance for at lege lidt med deres legetøj, og de bliver ikke lige så overvældet af alle de nye ting som de ville gøre hvis de skulle pakke 10 julegaver op indeholdene spændende legetøj. 

Her i huset synes vi at det er en rigtig god måde at gøre det på. 
I år har min mor snakket lidt om at de også gerne beholder den mindste hvis ikke vi har lyst til at tage hjem når den lille er ved at være træt. Han er 14 mdr. Min mor bor kun 10 minutters gang fra os, så skulle det blive helt slemt kan vi altid bare hente ungerne..

Anmeld

8. december 2013

LinLin

Laulund87 skriver:

Maria kan godt sove længere hvis hun er kommet senere i seng, men hun kan også sagtens finde på at komme kl 6. Det ved man aldrig

Nej jeg synes også at juleaften er familietid

Han har nok også sovet længere end det - jeg kan bare ikke huske det

Anmeld

8. december 2013

Laulund87

LinLin skriver:

Han har nok også sovet længere end det - jeg kan bare ikke huske det

Haha så er det længe siden

Maria sover altid længe når det er fars tur til at stå op med hende Ja vi skiftes

Anmeld

8. december 2013

lineog4

Mine unger er festaber og klarer sig fint til sent - dig kan den mellemste pludselig bede om at komme i seng 

Vi har dog i mange år grundet min gamle morfar startet julemanden kl 17, og så spiser vi vel til ved en 18.30 tiden, danser om juletræet og får pakker og er gerne færdig inden 21 for der ville han hjem - ja egentlig startede vi juleaften kl 15 for at have mest mulig tid sammen. Det gør mig intet at spise tidligt, hygge med ungerne og selv dejse om næsten samtidig med dem. 

1. Juledag er hellig for os forstået på den måde vi ikke har aftaler og planer, så ungerne må godt være lidt trætte den dag for det meste er det indehygge med gaver og måske en tur ud enten på kælk eller andet.

hvis mine unger som dine ikke kunne klare at være længere oppe ville jeg egentlig have det åå samme som dine forældre - jeg lavede "aftenen" så den passede med dem, og når de var lagt er der tid til kaffe og the og slå benene op. Man kan jo starte festivitasen som os allerede en gang efter middag.

Anmeld

8. december 2013

bøllen

Tulle28 skriver:

Her bliver vores yngste puttet når han ikke kan mere. Vil tro ved 21.30 tiden. Normalt kommer han i seng kl 19.30-20 men kan sagtens være oppe.

syntes det er tidligt jeres den store bliver puttet ?? Er i meget tidligt oppe . Blot nysgerrig vores er nemlig 4.

aften forløber med vi spiser ved 18 tiden , danser om juletræet , pakker gaver op. Og når han er træt bliver han puttet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.