Juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.950 visninger
42 svar
30 synes godt om
8. december 2013

Tulle28

Vi har lige været til middag hos mine forældre og der faldt snakken på juleaften. Vi har to børn på hhv. 3,9 år og næsten 16 mdr. og vi skal holde jul hos os. Begge børn bliver puttet kl. 18.00-18.30 og jeg havde ikke tænkt at vi skulle trække den særligt længe juleaften. Den lille KAN vi slet ikke trække, hun bliver så ked af det. Den store kan vi måske godt trække lidt. Jeg havde tænkt at vi skulle åbne julegaver til børnene inden maden og spise forret sammen, så kunne den yngste blive puttet, vi kunne spise hovedret og så kunne den store blive puttet, hvis hun var træt.

Nu til "problemet" - min mor synes at julen er børnenes fest og at de da selvfølgelig skal være med til at spise, så må vi voksne jo indrette os og spise det tidligere. Og det er jeg bare slet ikke enig i! Selvfølgelig skal de deltage, men jeg har ikke lyst til at være færdig med at spise kl. 19.00, jeg glæder mig til at vi voksne kan sidde og spise i ro og mag og tale sammen, noget som vi et eller andet sjældent gør når børnene er der, dels fordi der altid er et behov der skal opfyldes og dels fordi både farmor og mormor altid adlyder pigernes (især den stores) mindste vink, så de er næsten altid væk fra selskabet i et eller andet omfang. Nu er det jo heldigvis vores hjem og vores børn, så vi bestemmer, men jeg bliver altid lidt ramt når min mor siger sådan noget i den dur der.

Hvordan gør I andre juleaften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Stumpen

Mine børn har været/er oppe på lige fod med os voksne - fordi de kan! Mener de magter det at deres rutiner sprænges og sengetiden flyttes flere timer, for i det daglige og i weekender (hvor vi ikke skal noget) så overholdes deres sengetider...

Anmeld

8. december 2013

Carina:-)

Mine må være lige så længe oppe som de lyster.

De små kommer normalt i seng kl 20 i hverdagen ,men regner da med de sagtens kan være oppe til 22 måske mere. Vi elsker at være sammen med hygge ,larm ,gaver og god mad 

Og synes kl 18 lyder vildt tidligt især for hende på næsten 4 år....

Hvordan dælen får I set hinanden i hverdagen hvis børnene kommer i seng så tidligt? (Nysgerrig .dk) 

Anmeld

8. december 2013

Mettefpigen

Det er jo hver sin mening
Nu skal jeg først have Lukas næste år til jul der er han 3,3 år.... Men jeg synes det er en familiedag, så jeg ville sagtens kunne spise tidligere for at hygge med ham Så kunne vi voksne hygge bagefter, når han var lagt i seng... Men nu kommer han også i seng mellem 19-20 så det blir ikk noget problem

Anmeld

8. december 2013

Nessie

Jeg synes godt nok også at det er tidligt de begge skal puttes.

Vi strækker den til han bliver træt. Har indtil videre forsøgt at overholde normal spisetid omkring kl. 18, og så åbne gaver bagefter.

Anmeld

8. december 2013

Laulund87

Hmm her har Maria altid fulgt os andre, man kan simpelthen ikke mærke på hende om hun kommer i seng kl 19 eller kl 22! Hun bliver ikke ked, umulig at putte eller noget. Så til jul, nytårsaften og fødselsdag kører hun bare på til hun ikke kan mere.

Men var hun ikke sådan, ville jeg nok gøre som dig

Anmeld

8. december 2013

MyLove E

P3 køre et jule program hver formiddag. I onsdag handle det om jul og børn.
De havde så Lola inde. Hun sagde; Hold juleaften kl 16, altså dans om træet pakke gaver op og så spise kl 18. Når børne så har spist det de kan bliver de puttet og så er det de voksnes aften...

Synes faktisk det lyder rigtig godt og hyggeligt!

Håber i får en skøn juleaften

Anmeld

8. december 2013

Karina84

Jeg tænker at det er skønt at de vil indrette sig efter jeres unger. I aar skal vi holde jul hos mine forældre, hvor der kommer to børn foruden vores to (vores er de yngste), og der kunne jeg godt forestille os at vi næsten har spist inden kl.19, saa ungerne kan naa at være med til at gaa rundt om juletræet. Vi voksne kan jo hygge bagefter 

Den store af mine bliver puttet hos mine forældre og saa henter vi ham dagen efter, saa vi satser paa at hans søvn ikke bliver rykket alt for meget 

Anmeld

8. december 2013

Stumpen

MyLove E skriver:

P3 køre et jule program hver formiddag. I onsdag handle det om jul og børn.
De havde så Lola inde. Hun sagde; Hold juleaften kl 16, altså dans om træet pakke gaver op og så spise kl 18. Når børne så har spist det de kan bliver de puttet og så er det de voksnes aften...

Synes faktisk det lyder rigtig godt og hyggeligt!

Håber i får en skøn juleaften

Sådan kunne jeg ikke holde juleaften.. Men som sagt så mærker jeg ikke på mine børn at de er overstimulerede-træt-pylrede eller lignende.. De nyder aftenen og glæder sig 

Anmeld

8. december 2013

MyLove E

Laulund87 skriver:

Hmm her har Maria altid fulgt os andre, man kan simpelthen ikke mærke på hende om hun kommer i seng kl 19 eller kl 22! Hun bliver ikke ked, umulig at putte eller noget. Så til jul, nytårsaften og fødselsdag kører hun bare på til hun ikke kan mere.

Men var hun ikke sådan, ville jeg nok gøre som dig

Er så længe oppe i dag:-D:-D:-D Tillykke igen:-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.