Juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Tulle28

bøllen skriver:

Her bliver vores yngste puttet når han ikke kan mere. Vil tro ved 21.30 tiden. Normalt kommer han i seng kl 19.30-20 men kan sagtens være oppe.

syntes det er tidligt jeres den store bliver puttet ?? Er i meget tidligt oppe . Blot nysgerrig vores er nemlig 4.

aften forløber med vi spiser ved 18 tiden , danser om juletræet , pakker gaver op. Og når han er træt bliver han puttet

Vi står op 6.00-6.30 i hverdagene, så det er ikke engang fordi det er unormalt tidligt. Hun har altid haft et stort søvnbehov og får hun ikke minimum 11 timers søvn om natten og meget gerne 12, så er hun bare for træt til at komme igennem dagen.

Juleaften får hun selvfølgelig lov til at være vågen så længe hun kan, men jeg tror ikke vi kan trække hende vi vildt længe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Silas&Mille

I år er det også os der skal holde jul.

Af den simple grund at ungerne får så mange gaver at vi ikke kan have dem i bilen   

De er snart 2 og 3 år gamle, og de får lov til at være oppe sammen med os så længe de vil.

Vi har dog ændret dagens gang pga min svigerfamilie kommer helt fra Frederikshavn og vi bor i Østjylland, så de har langt at kører. 
Ungerne får lov til at åbne gaver når de har lyst, så får de heller ikke smidt 25 gaver efter sig med det samme. De kan bare gå og hygge med at åbne gaverne og lege med det de nu har lyst til.

Hvornår vi spiser julemiddagen ved vi ikke helt endnu, det afhænger nok at hvordan vejret er den dag. Mine svigerforældre kan nemlig ikke bare blive og overnatte da de har en hund de skal hjem til.

Jeg synes det er forkert din mor blander sig når nu I har lagt en plan for hvordan I gerne vil haven aftenen bliver. Men jeg kan dog også godt se det fra hendes side

Anmeld

8. december 2013

bøllen

Vi står op 6.00-6.30 i hverdagene, så det er ikke engang fordi det er unormalt tidligt. Hun har altid haft et stort søvnbehov og får hun ikke minimum 11 timers søvn om natten og meget gerne 12, så er hun bare for træt til at komme igennem dagen.

Juleaften får hun selvfølgelig lov til at være vågen så længe hun kan, men jeg tror ikke vi kan trække hende vi vildt længe

Læste hele tråden bagefter og kunne se du havde svaret på spørgsmålet 

Så er der jo ikke så meget at gøre andet end at indrette juleaften bedst muligt så det passer med dem. 

De får jo som du selv siger intet ud af aftnen hvis de er sure og trætte . Så bliver det jo for de voksnes skyld.

jeg ville nok overveje så at mødes eftermiddag og hygge . Danse om juletræet , pakke gaver op. Spise mad og putte ungerne. Derefter hygge med familie evt med pakkespil , dessert mm

Anmeld

8. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har to børn på 4,8 år og 6 år. Vi har altid mødes til Disney sjov og spiste omkring kl. 17.30. Vi spiser ca. til kl. 19, hvor vi efterfølgende danser om juletræet og åbner gaver. Børnene kommer i seng når de er blevet for trætte, men vi strækker den juleaften. De skal som minimum være med til, at pakke gaver op.

Kan I ikke ligge den store til, at sove til middag, så hun kan være længere oppe. Jeg synes, at det er synd, at hun misser så meget af aften. Jeg kan godt forstå, at den lille skal i seng som hun plejer.

Anmeld

8. december 2013

Tulle28

bøllen skriver:

Læste hele tråden bagefter og kunne se du havde svaret på spørgsmålet 

Så er der jo ikke så meget at gøre andet end at indrette juleaften bedst muligt så det passer med dem. 

De får jo som du selv siger intet ud af aftnen hvis de er sure og trætte . Så bliver det jo for de voksnes skyld.

jeg ville nok overveje så at mødes eftermiddag og hygge . Danse om juletræet , pakke gaver op. Spise mad og putte ungerne. Derefter hygge med familie evt med pakkespil , dessert mm

Det gjorde vi også sidste år og det gik så fint Det er jo ikke sådan at ungerne bliver snydt for juleaften

Anmeld

8. december 2013

Tulle28

MoarHvidovre skriver:

Vi har to børn på 4,8 år og 6 år. Vi har altid mødes til Disney sjov og spiste omkring kl. 17.30. Vi spiser ca. til kl. 19, hvor vi efterfølgende danser om juletræet og åbner gaver. Børnene kommer i seng når de er blevet for trætte, men vi strækker den juleaften. De skal som minimum være med til, at pakke gaver op.

Kan I ikke ligge den store til, at sove til middag, så hun kan være længere oppe. Jeg synes, at det er synd, at hun misser så meget af aften. Jeg kan godt forstå, at den lille skal i seng som hun plejer.

Jo det tror jeg vi gør, men hun er SÅ stædig, så vi skal være heldige hvis hun falder i søvn. hun bliver ikke puttet kl. 18.00-18.30 juleaften altså, der trækker vi den, men der grænser for hvor længe vi kan trække den, hvis hun ikke har sovet til middag. Idag gik hun kold kl. 17.00, uden at vi på nogen måde har haft en hård dag

Anmeld

8. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tulle28 skriver:

Jo det tror jeg vi gør, men hun er SÅ stædig, så vi skal være heldige hvis hun falder i søvn. hun bliver ikke puttet kl. 18.00-18.30 juleaften altså, der trækker vi den, men der grænser for hvor længe vi kan trække den, hvis hun ikke har sovet til middag. Idag gik hun kold kl. 17.00, uden at vi på nogen måde har haft en hård dag

Jeg kan virkelig godt forstå jeres dilemma. Hvad med, at mødes tidligt og danse om juletræet og give gaver før I spiser middag. Jeg ved godt, at det er lidt utraditionelt og at bedsteforældrene måske kan have lidt svært ved, at sluge den. Men det kan være en hyggelig måde, at gøre det på i stedet for.

Anmeld

8. december 2013

Tulle28

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå jeres dilemma. Hvad med, at mødes tidligt og danse om juletræet og give gaver før I spiser middag. Jeg ved godt, at det er lidt utraditionelt og at bedsteforældrene måske kan have lidt svært ved, at sluge den. Men det kan være en hyggelig måde, at gøre det på i stedet for.

Sidste år mødtes vi nemlig tidligt og børnene (det var så mest bare hende, fordi lillesøster var så lille) pakkede gaver op og vi fik besøg af julemanden. Så spiste vi tidligt og hun kom i seng kl. 20.30, der kunne hun ikke mere på trods af at hun havde sovet til middag. Så tænker vi gør det samme i år

Anmeld

9. december 2013

Maja_4000

Stumpen skriver:

Mine børn har været/er oppe på lige fod med os voksne - fordi de kan! Mener de magter det at deres rutiner sprænges og sengetiden flyttes flere timer, for i det daglige og i weekender (hvor vi ikke skal noget) så overholdes deres sengetider...

Caroline har fået lov at være oppe så længe hun kan.. Sidste år kom hun i seng kl. halv to der var hun lige blevet to år..

Vi har så ikke holdt jul herhjemme nogle af årene.. Havde vi det, var hun måske kommet i seng .. Men vi kører hjem, når hun ikke kan holde sig vågen mere

Anmeld

9. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

jeg syntes i ska gøre som det passer jer bedst! 

Her invitere vi nok til kl 15-16, så ka ungerne få et par gaver inden maden. Tænker at vi spiser kl 17.30 som vi plejer, og er nok færdig med maden omkring kl 20. Ungerne må gå til og fra bordet i dagens anledning, så de får mulighed for at lege lidt med deres gaver! 

Hvis der er mange gaver, får de bare dem fra os dagen efter! 

Alberte på 17 mdr bliver nok senest puttet kl 20-20.30. Thea får lov til at være oppe til hun ik ka mere. Desværre sover vores unger aldrig længe, og plejer at vågne alt mellem kl 5 og 6.30. 

Håber at i får en rigtig hyggelig aften! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.