Flaske stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

Maja_4000

Vi stoppede ret tidligt .. Tror hun var 7-8 måneder.. Dog fik hun stadig en flaske om natten.. Da hun holdt op med at drikke den, og bare tog et par mundfulde gik vi over til vand (omkring 10 måneder) .. Og så sov hun hele natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

Anonym trådstarter

Efterår mor skriver:

Jo da, rigtig mange gange. Men jeg bliver ved med at gentage at det er mine børn, mine valg. Han har sunde knogler, er sund og rask - og tilmed utrolig glad, det er ingen last for ham. De må bekymre sig om deres egne børn, og jeg om mine. 

Lad være med at lade andre påvirke dine beslutninger, for så bliver det aldrig ens egne. 

Man kan bare ikke lade være med at tænke om det er forkert det man gør når folk siger sådan. Men ja mine børn mine beslutninger

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

det kan sgu da være det er samme barn.. Ida spiser kun kartofler hvis de er most sammen med rigelige mængder sovs.. Dog ikke brun sovs

Det var bare om at gribe muligheden når den bød sig.. 2 dage var hun mere urolig når hun skulle sove og det tog længere tid end normalt.. Men nu er det helt det samme som da hun fik flasken vi havde også svært ved at fjerne den for det var sådan et hyggeligt aftenritual hvor hun faldt til ro før hun blev puttet.. Nu synger vi 'pjerrot sagde til månen..' mens vi sidder som da hun fik flaske og vugge-putte-hygger lidt

Ja det kan godt ske. Bortset fra vi ikke kan få kartofler i vores de har godt nok tidligt deres egne viljer og meninger.

man kan sige at tingene jo så er som de plejer at være, men minus flasken og det er nok rart for hende at tingene foregår som hvis hun nu havde fået flasken. Det lyder i hvert fald til at være et hyggeligt putte ritual

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Tror nu ikke på at et barn på 1,5 er bevidst om at der kommer mad senere og derfor ikke spiser aftensmad...

børn regulere selv sine hovedmåltider.. Jeg kan godt se jeg er i mindretal, men ville personlig selv vende mit barn fra at have et hovedmåltid om natten (for barnet).. 

Vores natmad som jeg skrev før var kl 19 lige inden puttetid..

Orker ikke lige hug, men tænker at de fleste børn mere bruger natflasken som vane/tryghed end for sult når de kommer over de et år.. 

Jeg tænkte det samme som dig da folk sagde det med at hun vidste der kom e. Flaske senere. Ved ikke hvor meget de er bevidste om i den alder, men så skulle hun jo nærmest vide hvordan hele dagen ser ud.

jeg kan ikke helt finde ud af om flasken for hende er hygge/ritual eller om hun virkelig har brug for den. Hun spiser rub og stub og tænker lidt om hun ville gøre det hvis hun ikke var sulten.

Anmeld

9. december 2013

Mother-love

Isabella stoppede selv med flasken og stoppede ret hurtig med aftenflasken. Vi havde flasken om morgenen længere tid end den om aftenen. Hun var 7,5 mdr da hun selv nægtede den sidste flaske. men tror bare i skal gøre som du har skrevet. Gøre den tyndere eller måske give mindre mængder.

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

liten-mamma skriver:

Ja nogle gange er hun så træt at hun glemmer alt om sin godnat flaske, så putter vi hende bare

Vi trappede bare stille og roligt ned, uden vælling eller noget som helst. 

Hun får rigtig meget mad i løbet af dagen, så hendes Flaske er kun hygge behov, hun bliver slet ikke mæt af den længere.

Ja okay. Vores spiser nemlig ikke ret meget i løbet af en dag og det er også lidt det der gør at jeg er i tvivl om hun har brug for flasken eller om det er hygge/tryghed

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Vi stoppede ret tidligt .. Tror hun var 7-8 måneder.. Dog fik hun stadig en flaske om natten.. Da hun holdt op med at drikke den, og bare tog et par mundfulde gik vi over til vand (omkring 10 måneder) .. Og så sov hun hele natten

Vores spiser 265 ml kl 19, så plejer jeg at stille en ind til hvis hun vågner i løbet af natten med vand og en ske mme i, og den er stort set altid væk om morgen, så tænker det nok stadig skyldes sult

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Isabella stoppede selv med flasken og stoppede ret hurtig med aftenflasken. Vi havde flasken om morgenen længere tid end den om aftenen. Hun var 7,5 mdr da hun selv nægtede den sidste flaske. men tror bare i skal gøre som du har skrevet. Gøre den tyndere eller måske give mindre mængder.

Ja kan godt ske det er sådan. De andre flasker var egentlig nemme at slippe væk med. Dem droppede hun selv i takt med hun spiste alm mad og den til middag ved at vi gjorde den tyndere, men tror den her bliver rigtig svær

Anmeld

9. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Ja det kan godt ske. Bortset fra vi ikke kan få kartofler i vores de har godt nok tidligt deres egne viljer og meninger.

man kan sige at tingene jo så er som de plejer at være, men minus flasken og det er nok rart for hende at tingene foregår som hvis hun nu havde fået flasken. Det lyder i hvert fald til at være et hyggeligt putte ritual

lige præcis man skal bare finde det der virker for både barn og forældre

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

lige præcis man skal bare finde det der virker for både barn og forældre

Lige præcis. Selv om det kan være svært når alle har en mening.

min svigermor mener feks den bare skal tages fra hende fra den ene dag til den anden. Og det kan jeg ikke nænne. hun har jo julelys i øjnene når hun ser den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.